Autosport opublikował wpływy zespołów z nagród od FOM za sezon 2014

Na czele tabeli znalazło się Ferrari, natomiast na samym jej końcu Sauber
13.05.1521:55
Mateusz Szymkiewicz
2595wyświetlenia


Serwis Autosport opublikował wpływy zespołów Formuły 1 z nagród pieniężnych od FOM za sezon 2014.

Każdy zespół pod koniec roku otrzymuje nagrody finansowe od właściciela praw handlowych za poprzednie mistrzostwa. FOM decyduje się przyznawać na ten cel 65 procent wpływów i 50 procent przypada ekipom za pozycję w klasyfikacji konstruktorów, natomiast pozostałe 15 są bonusami przyznawanymi jak na razie tylko pięciu zespołom w stawce. Co warto podkreślić, warunki podziału pieniędzy zostały ustalone w Porozumieniu Concorde z 2012 roku.

Z powodu bonusów na czele tabeli znalazło się Ferrari, które w sezonie 2014 zajęło dopiero czwartą lokatę wśród konstruktorów, lecz otrzymało dodatkowo aż 97 milionów dolarów. Następny znalazł się Red Bull, który od FOM otrzymał łącznie 156 milionów, natomiast dopiero trzeci jest Mercedes, mający oba tytuły za sezon 2014 i mniejszy wpływ za pozycję w klasyfikacji konstruktorów niż Ferrari za sam bonus.

Dalej w zestawieniu znaleźli się odpowiednio McLaren, Williams, Force India, Toro Rosso oraz Lotus. O 3 miliony dolarów mniej od stajni z Enstone otrzymał Manor, który w sezonie 2014 pod nazwą Marussia zdobył swoje pierwsze punkty w historii startów i ostatecznie zdołał się uplasować jako dziewiąta ekipa mistrzostw. Całą tabelę zamknął Sauber, mający tylko 44 miliony w związku z odległą, dziesiątą pozycją w klasyfikacji konstruktorów i zerowym dorobkiem punktowym.

Wpływy zespołów z nagród od FOM za sezon 2014
ZespółPozycja w klasyfikacjiBonusRazem ($)
1Ferrari67 mln (4)97 mln164 mln
1Red Bull82 mln (2)74 mln156 mln
1Mercedes92 mln (1)34 mln126 mln
1McLaren63 mln (5)34 mln97 mln
1Williams73 mln (3)10 mln83 mln
1Force India60 mln (6)-60 mln
1Toro Rosso54 mln (7)-54 mln
1Lotus51 mln (8)-51 mln
1Manor 48 mln (9)-48 mln
1Sauber44 mln (10)-44 mln

KOMENTARZE

17
Michal2_F1
14.05.2015 09:58
Dobry był podział zysków do 2013 roku, każda ekipa dostawała po ok. 35 mln + kasa za konstruktorzy, a teraz mamy piątkę wybrańców, która dostaje mniejsze bądź większe kokosy i która w dodatku ma dużo więcej do powiedzenia w stosunku do reszty co do regulacji sportowych, technicznych, a co za tym idzie także finansowych. Przypomina mi to trochę polską partiokrację w Sejmie :)
marios76
14.05.2015 05:52
@mich909090 Cieszę się, że popatrzyłes gdzie trzeba i nabyles wiedzy, cieszy mnie ostatnie zdanie i tylko niepotrzebnie się wypierasz. Ale naprawdę doceniam. A jak już miałbym wrocic do historii, tej gdy jeszcze internet nie był dostępny, to przypomnę firmę ILMOR, której to silniki w dużym uproszczeniu opisując wykorzystywał w F1 Mercedes, klepiac na nie swój szyld ;) Poczytaj o latach 90 tych, bo kto wie- gdyby nie Ilmor, być może nie było by w dzisiejszej F1 Mercedesa...
hejter
14.05.2015 02:37
Ferrari dostaje więcej z bonusu, niż zwycięzca klasyfikacji WCC xD
Mahilda111
14.05.2015 02:07
@Pawel Bonusów w ogóle nie powinno być. Powinien być sprawiedliwy podział pieniędzy za osiągane wyniki, bo to jest wręcz patologia, że Ferrari za niby wartości historyczne dostaje więcej niż Mercedes za dwa tytuły, które zdobył rozmieniając w pył całą stawkę. To jest po prostu bujda na resorach i jak słusznie zauważył SirKamil, haracz za wzajemną pomoc i kręcenie wspólnych interesów.
Pawel
14.05.2015 01:41
Wszyscy czepiają się Ferrari, ale nikt nie zwraca uwagi na to, że to jedyny zespół, który pamięta początki F1, ma najwięcej tytułów i jest ikoną tego sportu. Nawet ludzie którzy się tym nie interesują zwykle potrafią skojarzyć pojęcia Ferrari, F1, czerwony bolid. Tak samo jest z wynikami "Ferrari zdecydowanie dostaje za dużo patrząc na ich wyniki w ostatnich latach". W ciągu ostatnich 5 lat najgorszym ich miejscem, było miejsce czwarte, które zostało określone jako bardzo zły wynik. Jeśli sprawdzimy statystyki to 4 miejsce nie było ich najgorszym miejscem w ciągu tylko 5 ostatnich lat, ale także 10, czy 20 i zajęli je 3, góra 4 razy. Przez większość czasu są na miejscach 1-3. Sukcesy (miejsce na podium) RBR to lata 2009 - 2014 (6 lat), wcześniej zwykły przeciętniak. Mercedes - lata 2013 - teraz (3 lata), wcześniej co najwyżej 4 miejsce. McL zwykle jest w czołówce, co kilka lat schodzi z podium, ale od długiego czasu brak tytułów (jedynie Hamilton w 2007), oraz udział w aferze w 2007. Williams - 3 miejsce w zeszłym roku, początek tego wieku i wcześniej. Ferrari - z wyłączeniem lat 2014 i 2009 to ostatnie [s]10[/s] [s]15[/s] 20 (a nawet więcej) lat Na koniec dopiszę, że pomimo to zgadzam się, że bonus powinien być niższy (chociaż i tak znacznie odstawać od drugiego w kolejności zespołu z bonusem)
piotr_del_grey
14.05.2015 10:42
Nic dziwnego że Caterham chciał walczyć o to 10. miejsce. Jednak takie pieniądze są dużym bonusem.
mich909090
14.05.2015 10:07
@marios76 Każdy dokładał po cegiełce w rozwój motoryzacji ale Daimler i Benz dołożyli ich zdecydowanie najwięcej.Jeszcze przed nimi w 1876 roku pierwszy zadowalający jak na ówczesne czasy silnik spalinowy zasilany gazem świetlnym zbudował Mikołaj Otto.Ten silnik był pierwowzorem dzisiejszego silnika czterosuwowego z zapłonem iskrowym.Daimler był pionierem i jako pierwszy w 1879 roku opracował i zbudował silnik benzynowy.W 1883 r Gottlieb Daimler wprowadził silnik benzynowy o prędkości obrotowej 900 obr/min. Był to ,,kosmiczny'' w tamtych czasach silnik.Jednocześnie Daimler i Benz zademonstrowali pierwszy w dziejach pojazd napędzany silnikiem spalinowym.Carl Benz jako pierwszy zastosował i skonstruował wiele zespołów pojazdu takich jak mechanizm różnicowy, świeca, sprzęgło, chłodnica i skrzynia biegów.Więc trudno nie nazwać obecnego Mercedesa, a kiedyś firmy DMG (później produkty DMG dostały nazwę Mercedes) pionierami motoryzacji i wyścigów.W internetach każdy jest mądry i poucza jednego z drugim . W poprzednim komentarzu ująłem moją myśl zbyt ogólnie i prześmiewczo.
SirKamil
14.05.2015 10:05
Już nie ma CA.
Adakar
14.05.2015 09:28
Bonusy to wyniki zapisów w CA, że 15% z zysków jest dzielone tylko miedzy te 5 teamów ...
marios76
14.05.2015 04:50
@mich909090 Silnik spalinowy wymyślił Philippe Lebon, na jego zasadach dzialania Etienne Lenoir w 1860 roku stworzył silnik spalinowy w celu późniejszego wykorzystania w maszynach , Mercedes Benz zaś powstał w 1881 roku jako owoc współpracy Karla Benza i Gottlieba Daimlera którzy również prowadzili prace nad silnikami, ciągle je udoskonalajac, warto wspomnieć, że pracowali nad osobnymi projektami, chyba pierwsi użyli benzyny... ale z Mercedesem jako twórca silnika spalinowego to pojechałes na poziomie podstawowym. Sama ta nazwa dla auta zahacza już o wiek dwudziesty. Odsyłam do faktów, książek, historii... jeszcze w dobie internetu jest Wikipedia. Drobny zasób wiedzy, sprawia że gdy klikniesz możesz ją łatwo powiększać. Zatem proszę Cię, użyj tej odrobiny i nie pisz więcej totalnych bzdur. Ludzie tworzyli historię, wyprzedzali epoki pracowali po nocach a Ty na forum odbierasz im zasługi w imię własnej błędnej myśli, którą niepotrzebnie szerzysz wśród ludzi. Teraz poczytaj i popraw się, zanim kogoś wprowadzisz w błąd. W dalszej części postu masz niestety rację... ma F1 a ;)
Saruto
13.05.2015 11:16
Bonusy szybko znikną jak UE się dobierze, im do finansowania :D
dan193t
13.05.2015 09:27
Tyle kasy po to aby być wolniejszym od GP2
mich909090
13.05.2015 09:19
Merc nie musi powoływać się na Tyrrella. To firma, która wymyśliła silnik spalinowy. Gdyby nie oni to inni jeździliby na wodę ;) Za samo to powinni dostawać 100mln ;)Tak na poważnie to dla dużych ekip ta kasa starcza tylko na opłacenie kierowców raczej :)Ferrari zdecydowanie dostaje za dużo patrząc na ich wyniki w ostatnich latach to ta kwota wygląda wręcz komicznie. Czy się stoi czy się leży Ferrari zawsze się należy.Czerwona mafia.
rolnik sam w dolinie
13.05.2015 08:58
Patrząc na tą kolumne z bonusem to groźby Ferrari sprzed kilku lat i tegoroczne RBR o odejściu dałyby sporo gdyby zostały spełnione. Rozumiem premię za wartość historyczną jak u Williamsa, ale Ferrari i RBR to przegięcie.
SirKamil
13.05.2015 08:51
Za co? Napisałbym za co, ale post by poleciał do luftu;) Powiedzmy, że z nadania uznaniowego starego bandyty. SF i RBR za wieloletnią lojalność polityczną i mafijną zbieżność interesów- dlatego te premie są tak tłuściutkie McLaren i Williams za tzw. historię a realnie by popierać ten patologiczny układ Mercedes bo zaczął coraz więcej znaczyć- szczególnie jako dostawca silników prawie połowie stawki-, naciskać na FOM i (uwaga, to nie żart) powoływać się na spuściznę historyczną po Tyrrellu.
Karol24
13.05.2015 08:45
@Chmiel_ Za znajomości z Berniem.
Chmiel_
13.05.2015 08:41
A ten bonus za co konkretnie jest przyznawany?