Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Włoch
Zespoły mają do wyboru strategię jednego lub dwóch pit stopów.
03.09.1621:26
592wyświetlenia
Monza, 3 września 2016 - Podczas kwalifikacji do Grand Prix Włoch temperatura utrzymywała się na wysokim poziomie: tor był nagrzany do 44 stopni Celsjusza, a na początku sesji w „Świątyni Szybkości” termometry wskazywały 31 stopni.
W przeszłości strategia w Grand Prix Włoch koncentrowała się na jednym pit stopie, ale pierwsze w historii wprowadzenie supermiękkiej mieszanki - przy nominowaniu trzech rodzajów opon na weekend - może wnieść nową zmienną w postaci dwóch pit stopów w wykonaniu niektórych kierowców.
W poprzednich sześciu edycjach wyścigu na Monzy zwyciężał zawsze kierowca startujący z pole position, więc kwalifikacje mają szczególnie kluczowe znaczenie. Pole position, tak jak w zeszłym roku (kiedy wywalczył także wielkiego szlema, zgarniając najszybsze okrążenie i wygrywając wyścig), zdobył Lewis Hamilton z Mercedesa. Na supermiękkich oponach poprawił czas pole position z 2015 roku o około 2,2 sekundy.
Kierowcy Ferrari jako jedyni przeszli przez Q1 na miękkich oponach: Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen uzyskali trzeci i piąty czas w stawce rywali na supermiękkiej mieszance.
W Q2 obaj kierowcy Mercedesa jako jedyni awansowali do finałowej rozgrywki wyłącznie przy użyciu miękkich opon (próbę podjął także Red Bull, ale przesiedli się na supermiękkie). To oznacza, że właśnie na tej mieszance rozpoczną jutrzejszy wyścig.
Walka w Q3 toczyła się wyłącznie przy użyciu supermiękkich opon. Hamilton na drugim przejeździe pod koniec sesji uzyskał czas 1.21,135, pokonując zespołowego partnera, Nico Rosberga.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery:
Temperatura nawierzchni była zbliżona do tej z wczorajszych treningów, a strategia zaczęła odgrywać pierwszoplanową rolę już od początku kwalifikacji. W Q2 obaj kierowcy Mercedesa jako jedyni awansowali dalej na miękkich oponach. Zaoszczędzili po jednym świeżym komplecie supermiękkiego ogumienia i jako jedyni spośród zawodników z pierwszej dziesiątki wystartują jutro na bardziej wytrzymałej, miękkiej mieszance - i to z pierwszej linii. Zobaczymy, czy będzie to miało wpływ na ich jutrzejszą strategię. Możliwy jest zarówno jeden, jak i dwa pit stopy, więc taktyka podczas jutrzejszej Grand Prix będzie niezwykle interesująca.
DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON:
Pośrednie: nieużywane podczas kwalifikacji, ale mogą być kluczowym składnikiem strategii jednego pit stopu.
Miękkie: w Q1 wykorzystane jedynie przez kierowców Ferrari, w Q2 przez kierowców Mercedesa jako opony na start.
Supermiękkie: zdobyto na nich pole position, ale przewaga w osiągach na tle miękkich jest relatywnie mała.
NAJLEPSZE CZASY W 3. TRENINGU
1. L. Hamilton - 1.22,008 - supermiękkie nowe
2. N. Rosberg - 1.22,401 - supermiękkie nowe
3. S. Vettel - 1.22,946 - supermiękkie nowe
OPONY WYKORZYSTYWANE PRZEZ PIERWSZĄ 10. W KWALIFIKACJACH:
Hamilton: 1.21,135 - supermiękkie nowe
Rosberg: 1.21,613 - supermiękkie nowe
Vettel: 1.21,972 - supermiękkie nowe
Raikkonen: 1.22,065 - supermiękkie nowe
Bottas: 1.22,388 - supermiękkie nowe
Ricciardo: 1.22,389 - supermiękkie nowe
Verstappen: 1.22,411 - supermiękkie nowe
Perez: 1.22,814 - supermiękkie nowe
Hulkenberg: 1.22,836 - supermiękkie nowe
Gutierrez: 1.23,184 - supermiękkie nowe
NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ NA POSZCZEGÓLNYCH MIESZANKACH:
PROTOTYPOWE (MIĘKKIE) - Massa - 11 okr.
POŚREDNIE - Rosberg - 23 okr.
MIĘKKIE - Vettel - 27 okr.
SUPERMIĘKKIE - Gutierrez - 22 okr.
SUPERMIĘKKIE - Raikkonen - 22 okr.
NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI:
PROTOTYPOWE (MIĘKKIE) - Hamilton - 1.24,123
POŚREDNIE - Rosberg - 1.24,569
MIĘKKIE - Hamilton - 1.21,498
SUPERMIĘKKIE - Hamilton - 1.21,135
KOMENTARZE