Drugi dzień testów na torze Jerez
Pedro de la Rosa ponownie okazał się najszybszym kierowcą, Rubert Kubica szósty
19.07.0617:39
1902wyświetlenia
W środę najszybszym kierowcą na torze Jerez ponownie okazał się Pedro de la Rosa. Hiszpan poprawił swój najlepszy czas z wtorku o sekundę, mając jednocześnie blisko pół sekundy przewagi nad najbliższym rywalem. Tak dużego postępu nie zdołał jednak poczynić drugi reprezentant zespołu McLaren, Gary Paffett, który uplasował się na piątej pozycji ze stratą blisko sekundy do swojego partnera. Obaj kierowcy przejechali łącznie 178 okrążeń, kontynuując zapoczątkowane we wtorek testy aerodynamicznych i mechanicznych komponentów bolidu MP4-21, a także rozpoczęli sprawdzanie różnych mieszanek opon Michelin przeznaczonych do użycia w Grand Prix Niemiec. Jutro Paffetta zastąpi Kimi Raikkonen.
Drugi czas uzyskał kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen, który był najbardziej pracowitym uczestnikiem drugiego dnia testów na torze Jerez (128 okrążeń). Dla francuskiej stajni środa była jednak pierwszym dniem testów w tym tygodniu. Kovalainen skupił się dzisiaj na testowaniu opon Michelin, pracując zarówno nad długoterminowym programem rozwojowym, jak i nad przygotowaniami do wyścigu na torze Hockenheim. Drugi bolid R26 poprowadził tymczasem Jose Maria Lopez, należący do nadzorowanego przez Renault programu rozwojowego kierowców. Argentyńczyk korzystał z konfiguracji aerodynamicznej zapewniającej małą siłę dociskową, jako że do jego obowiązków należały przygotowania do wrześniowej Grand Prix Włoch, a także ogólny program rozwojowy tegorocznego auta. Niska siła dociskowa na tak krętym torze jakim jest Jerez oznaczała oczywiście dosyć słabe czasy i stąd strata Lopeza do de la Rosy wyniosło już blisko dwie sekundy (P11).
Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się reprezentanci Hondy, kierowca testowy Anthony Davidson i Jenson Button, mając ponad pół sekundy straty do de la Rosy. Rano Davidson pracował nad podwoziem i silnikiem, by po południu rozpocząć testy opon Michelin na najbliższy wyścig. Tymczasem Button po znalezieniu ustawień zapewniających bolidowi RA106 dobry balans, zabrał się za obszerny program aerodynamiczny, po którym sprawdzał także zawieszenie, by na koniec dnia zaliczyć jeszcze jeden krótki program aero. Przy typowej dla tego regionu gorącej i słonecznej pogodzie, ale z dosyć silnymi powiewami wiatru, obaj kierowcy łącznie przejechali blisko 190 okrążeń. Jutro Davidsona zastąpi drugi główny kierowca Hondy, Rubens Barrichello.
Szósty czas uzyskał kierowca testowy zespołu BMW Sauber, Robert Kubica, mając już ponad sekundę straty do najszybszego kierowcy. Polak dzień rozpoczął od testów aerodynamicznych w ramach przygotowań do wyścigu na torze Hockenheim, a następnie pracował nad ustawieniami bolidu F1.06, zapewniając zespołowi bardzo interesujące informacje. Po południu Krakowianin sprawdzał także opon Michelin, co należało również dzisiaj do obowiązków Nicka Heidfelda, który środowe testy ukończył dopiero na 13 pozycji (+2.0s). Ponadto Niemiec pracował nad ustawieniami bolidu i sprawdzał nowe części aerodynamiczne, które - jak stwierdził jego inżynier - przyniosły bardzo pozytywne rezultaty. Obaj kierowcy łącznie przejechali blisko 180 okrążeń i jutro będą kontynuowali przygotowania niemiecko-szwajcarskiej stajni do kolejnych wyścigów.
Odpowiednio na 7 i 12 pozycji uplasowali się reprezentanci Red Bull Racing, kierowca testowy Robert Doornbos (+1.4s) i David Coulthard (+1.9s). Jak to zwykle bywa w przypadku stajni z Milton Keynes, podczas pierwszego dnia testów obaj kierowcy przejechali stosunkowo niewiele okrążeń, bo niespełna 120. Szczegółowe informacje na temat przeprowadzanych w tym tygodniu testów zespół opublikuje jak zwykle w piątek. Tuż za Doornbosem na ósmej pozycji uplasował się Ricardo Zonta, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął drugi kierowca testowy Toyoty, Olivier Panis, mając już ponad półtorej sekundy straty do de la Rosy. Obaj kierowcy łącznie przejechali aż 226 okrążeń, koncentrując się głównie na testach opon Bridgestone przeznaczonych do użycia w najbliższych wyścigach. Jutro japońską stajnię nadal reprezentowali będą kierowcy testowi, natomiast w piątek na torze Jerez pojawią się Jarno Trulli i Ralf Schumacher.
Testerów Toyoty rozdzielił Alex Wurz (P9, +1.5s), który w środę ponownie był jedynym reprezentantem zespołu Williams na torze Jerez. Austriak drugi dzień testów rozpoczął od porównywania różnych ustawień bolidu FW28, a następnie zabrał się do testowania nowych komponentów zawieszenia. Po południu do jego obowiązków znowu należała praca nad ustawieniami, a także testy hamulców i sprawdzanie opon Bridgestone na dłuższych dystansach.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na torze Jerez byli kierowcy testowi z zespołów Toro Rosso i MF1 Racing, Szwajcarzy Neel Jani i Giorgio Mondini. Jani przejechał zaledwie 51 okrążeń, ale w przeciwieństwie do Mondiniego zdołał zmieścić się poniżej trzech sekund straty do najszybszego kierowcy.
Pogoda
Temperatura powietrza: 24-27°C
Temperatura toru: 30-44°C
Sucho i słonecznie
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: Crono-Jerez.com, McLaren.com, F1Editorial.com
Drugi czas uzyskał kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen, który był najbardziej pracowitym uczestnikiem drugiego dnia testów na torze Jerez (128 okrążeń). Dla francuskiej stajni środa była jednak pierwszym dniem testów w tym tygodniu. Kovalainen skupił się dzisiaj na testowaniu opon Michelin, pracując zarówno nad długoterminowym programem rozwojowym, jak i nad przygotowaniami do wyścigu na torze Hockenheim. Drugi bolid R26 poprowadził tymczasem Jose Maria Lopez, należący do nadzorowanego przez Renault programu rozwojowego kierowców. Argentyńczyk korzystał z konfiguracji aerodynamicznej zapewniającej małą siłę dociskową, jako że do jego obowiązków należały przygotowania do wrześniowej Grand Prix Włoch, a także ogólny program rozwojowy tegorocznego auta. Niska siła dociskowa na tak krętym torze jakim jest Jerez oznaczała oczywiście dosyć słabe czasy i stąd strata Lopeza do de la Rosy wyniosło już blisko dwie sekundy (P11).
Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się reprezentanci Hondy, kierowca testowy Anthony Davidson i Jenson Button, mając ponad pół sekundy straty do de la Rosy. Rano Davidson pracował nad podwoziem i silnikiem, by po południu rozpocząć testy opon Michelin na najbliższy wyścig. Tymczasem Button po znalezieniu ustawień zapewniających bolidowi RA106 dobry balans, zabrał się za obszerny program aerodynamiczny, po którym sprawdzał także zawieszenie, by na koniec dnia zaliczyć jeszcze jeden krótki program aero. Przy typowej dla tego regionu gorącej i słonecznej pogodzie, ale z dosyć silnymi powiewami wiatru, obaj kierowcy łącznie przejechali blisko 190 okrążeń. Jutro Davidsona zastąpi drugi główny kierowca Hondy, Rubens Barrichello.
Szósty czas uzyskał kierowca testowy zespołu BMW Sauber, Robert Kubica, mając już ponad sekundę straty do najszybszego kierowcy. Polak dzień rozpoczął od testów aerodynamicznych w ramach przygotowań do wyścigu na torze Hockenheim, a następnie pracował nad ustawieniami bolidu F1.06, zapewniając zespołowi bardzo interesujące informacje. Po południu Krakowianin sprawdzał także opon Michelin, co należało również dzisiaj do obowiązków Nicka Heidfelda, który środowe testy ukończył dopiero na 13 pozycji (+2.0s). Ponadto Niemiec pracował nad ustawieniami bolidu i sprawdzał nowe części aerodynamiczne, które - jak stwierdził jego inżynier - przyniosły bardzo pozytywne rezultaty. Obaj kierowcy łącznie przejechali blisko 180 okrążeń i jutro będą kontynuowali przygotowania niemiecko-szwajcarskiej stajni do kolejnych wyścigów.
Odpowiednio na 7 i 12 pozycji uplasowali się reprezentanci Red Bull Racing, kierowca testowy Robert Doornbos (+1.4s) i David Coulthard (+1.9s). Jak to zwykle bywa w przypadku stajni z Milton Keynes, podczas pierwszego dnia testów obaj kierowcy przejechali stosunkowo niewiele okrążeń, bo niespełna 120. Szczegółowe informacje na temat przeprowadzanych w tym tygodniu testów zespół opublikuje jak zwykle w piątek. Tuż za Doornbosem na ósmej pozycji uplasował się Ricardo Zonta, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął drugi kierowca testowy Toyoty, Olivier Panis, mając już ponad półtorej sekundy straty do de la Rosy. Obaj kierowcy łącznie przejechali aż 226 okrążeń, koncentrując się głównie na testach opon Bridgestone przeznaczonych do użycia w najbliższych wyścigach. Jutro japońską stajnię nadal reprezentowali będą kierowcy testowi, natomiast w piątek na torze Jerez pojawią się Jarno Trulli i Ralf Schumacher.
Testerów Toyoty rozdzielił Alex Wurz (P9, +1.5s), który w środę ponownie był jedynym reprezentantem zespołu Williams na torze Jerez. Austriak drugi dzień testów rozpoczął od porównywania różnych ustawień bolidu FW28, a następnie zabrał się do testowania nowych komponentów zawieszenia. Po południu do jego obowiązków znowu należała praca nad ustawieniami, a także testy hamulców i sprawdzanie opon Bridgestone na dłuższych dystansach.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na torze Jerez byli kierowcy testowi z zespołów Toro Rosso i MF1 Racing, Szwajcarzy Neel Jani i Giorgio Mondini. Jani przejechał zaledwie 51 okrążeń, ale w przeciwieństwie do Mondiniego zdołał zmieścić się poniżej trzech sekund straty do najszybszego kierowcy.
Pogoda
Temperatura powietrza: 24-27°C
Temperatura toru: 30-44°C
Sucho i słonecznie
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Czasy uzyskane w środę na torze Jerez (4,423 km) | ||||||
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:17.547 | 85 |
1 | Heikki Kovalainen | Renault | R26 V8 | mic | 1:18.029 | 128 |
1 | Anthony Davidson | Honda | RA106 V8 | mic | 1:18.200 | 107 |
1 | Jenson Button | Honda | RA106 V8 | mic | 1:18.273 | 82 |
1 | Gary Paffett | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:18.518 | 93 |
1 | Robert Kubica | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:18.753 | 82 |
1 | Robert Doornbos | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:18.982 | 52 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | TF106B V8 | bri | 1:18.986 | 123 |
1 | Alex Wurz | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:19.140 | 93 |
1 | Olivier Panis | Toyota | TF106B V8 | bri | 1:19.143 | 103 |
1 | Jose Maria Lopez | Renault | R26 V8 | mic | 1:19.394 | 87 |
1 | David Coulthard | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:19.459 | 65 |
1 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:19.560 | 96 |
1 | Neel Jani | STR Cosworth | STR01 V10 | mic | 1:20.379 | 51 |
1 | Giorgio Mondini | MF1 Toyota | M16 V8 | bri | 1:21.041 | 85 |
KOMENTARZE