Informacja Pirelli po wyścigu o GP Monako

Szerokie okno różnych strategii jednego postoju i temperatura sięgająca 50°C.
28.05.1719:53
Informacja prasowa
770wyświetlenia


Monako, 28 maja 2017 - Sebastian Vettel z Ferrari wygrał Grand Prix Monako, stosując zgodną z przewidywaniami strategię jednego pit stopu, według schematu ultramiękkie/supermiękkie. Wykonał dłuższy pierwszy przejazd szybszym tempem niż zespołowy partner Kimi Raikkonen, który po starcie z pole position zajął drugie miejsce.

Taką samą strategię „nadcięcia” zastosował Daniel Ricciardo z Red Bulla, nadrabiając dwa miejsca w porównaniu z pozycją startową i zdobywając miejsce na podium. Jenson Button z McLarena i Pascal Wehrlein z Saubera pokusili się o wykonanie wczesnego pit stopu, by spróbować zyskać pozycje na torze.

Większość kierowców zastosowała strategię jednego pit stopu, chociaż niektórzy spróbowali alternatywnego podejścia. Podczas neutralizacji, ogłoszonej około 15 okrążeń przed metą, Max Verstappen z Red Bulla założył jeszcze drugi komplet opon ultramiękkich, próbując powalczyć o pozycję z Valtterim Bottasem z Mercedesa.

Lewis Hamilton z Mercedesa wystartował z 13. pola i wykonał długi pierwszy przejazd na ultramiękkich oponach, zdobywając punkty za siódme miejsce na mecie. Podczas wyścigu odnotowano kilka przebitych opon z powodu problemu z nawierzchnią toru na wyjściu z pierwszego zakrętu.

Pomijając okres neutralizacji, była to jedna z najszybszych edycji Grand Prix Monako. Najlepszy czas okrążenia, uzyskany przez Sergio Pereza z Force India, był szybszy o ponad trzy sekundy od analogicznego osiągnięcia z sezonu 2016 (poprawionego już na drugim okrążeniu dzisiejszego wyścigu).

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Chociaż było jasne, że strategia jednego pit stopu jest optymalna, to w grę wchodził szereg różnych rozwiązań jeśli chodzi o moment zjazdu, o czym mogliśmy przekonać się w trakcie wyścigu. Zgodnie z przewidywaniami, poziomy zużycia i degradacji były minimalne, zatem możliwe było wykonanie długich przejazdów nawet na ultramiękkiej mieszance, mimo że temperatura nawierzchni była dość wysoka jak na Monako. Gratulacje dla Ferrari za wywalczenie historycznego dubletu na tym bardzo wyjątkowym torze.

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
SUPERMIĘKKA - Perez - 47
ULTRAMIĘKKA - Wehrlein - 56

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Sebastian Vettel z Ferrari wygrał wyścig po jeździe na jeden pit stop, zgodnie z naszymi przewidywaniami. Wystartował na ultramiękkiej mieszance i zmienił ją na supermiękką na 39. okrążeniu, pięć okrążeń po startującym z pole position zespołowym koledze, Kimim Raikkonenie.

OPONY UŻYTE W WYŚCIGU