Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Wielkiej Brytanii

Strategia będzie zależała od warunków atmosferycznych: jeden lub dwa pit stopy.
15.07.1721:41
informacja prasowa
1180wyświetlenia


Silverstone, 15 lipca 2017 - Kwalifikacje na Silverstone stały pod znakiem zmiennych warunków atmosferycznych: sesja rozpoczęła się na oponach przejściowych, a następnie nawierzchnia stopniowo przesychała.

Niemal wszyscy kierowcy korzystali z przejściowego ogumienia w trakcie Q1, ale w samej końcówce supermiękką mieszankę założyli Esteban Ocon z Force India i Fernando Alonso z McLarena, który uzyskał najlepszy czas tego segmentu. Przez resztę kwalifikacji większość zawodników korzystała z supermiękkich opon, ale Valtteri Bottas z Mercedesa - który jutro zostanie karnie cofnięty o pięć pozycji na starcie - podjął strategiczną decyzję i swój najlepszy czas w Q2 uzyskał na miękkiej mieszance.

Jego zespołowy partner Lewis Hamilton zdobył pole position na supermiękkiej mieszance, uzyskując w samej końcówce Q3 rezultat 1.26,600 - najlepszy z całego weekendu i lepszy o ponad 2,5 sekundy od zeszłorocznego czasu dającego pole position, a także lepszy o ponad pół sekundy od najbliższego rywala.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Od strony strategicznej najbardziej interesująca była decyzja Valtteriego Bottasa o zastosowaniu miękkiej mieszanki w Q2, czyli odmiennej strategii w wyścigu. To oznacza, że będzie mógł wykonać dłuższy pierwszy przejazd niż bezpośredni rywale, zyskując pozycje na torze.

Dzisiaj temperatura nawierzchni rzadko przekraczała 20 stopni Celsjusza, a na początku kwalifikacji spadł deszcz, więc opony nie miały prostego zadania jeśli chodzi o generowanie przyczepności i ciepła. Mimo to Hamilton był w stanie przejechać wyjątkowe okrążenie, po raz kolejny poprawiając rekord obecnej konfiguracji Silverstone. Jutrzejsza strategia może opierać się na jednym lub dwóch pit stopach, w zależności od degradacji supermiękkiej mieszanki.

DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
• Przejściowe „zielone”: Wykorzystywane pod koniec trzeciego treningu oraz Q1, ale nie później.
• Supermiękkie „czerwone”: Podstawowe ogumienie w kwalifikacjach, szybsze o około 0,7 sekundy od miękkich.
• Miękkie „żółte”: Dzika karta w kwalifikacjach: Bottas awansował na nich z Q2.
• Pośrednie „białe”: Wykorzystane na kilku przejazdach w trzecim treningu.

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIA - Ocon - 20
MIĘKKA - Stroll - 27
SUPERMIĘKKA - Sainz - 24
PRZEJŚCIOWA - Hamilton - 9

NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIA - Bottas - 1.30,285
MIĘKKA - Hamilton - 1.28,543
SUPERMIĘKKA - Hamilton - 1.26,600
PRZEJŚCIOWA - Verstappen - 1.38,912

ZESTAWY OPON DOSTĘPNE NA WYŚCIG