Hamilton najszybszy również w drugim treningu przed GP Francji
Anglik wykręcił zdecydowanie najlepszy czas
22.06.1817:33
6216wyświetlenia
Embed from Getty Images
Drugi trening podobnie jak pierwszy nie rozpoczął się od zmasowanej akcji na torze i dopiero po kilku minutach kierowcy zaczęli wykręcać czasy, choć jeszcze odległe od tego, co notowali w pierwszej sesji. Jednak już wtedy na czołowych lokatach meldowały się zespoły wielkiej trójki. Pierwszy przejazd na super-miękkich oponach dał Vettelowi prowadzenie z czasem 1:34,647.
Kolejnym liderem był Bottas, jednak podróżował na miękkich oponach. W tym czasie Vettel wyjaśnił, iż tor w drugiej sesji jest znacznie wolniejszy niż w pierwszej. Fina pokonał po chwili Hamilton, z wynikiem 1:33,582, jednak Anglik podobnie jak Ferrari jechał na czerwonych supermiękkich Pirelli.
Szybkie wyjazdy rozpoczęły się na 50 minut przed końcem treningu. Vettel wyjechał na ultra-miękkich oponach i wskoczył za Hamiltona ze stratą 0,1 sekundy. Na pozycję lidera tymczasem wskoczył Ricciardo, wyprzedzając Hamiltona o 0,3 sekundy. Na torze był również Hamilton na fioletowych oponach, jednak wtedy ujrzeliśmy Pereza bez lewego tylnego koła. Mechanicy Force India nie dokręcili odpowiednio nakrętki, przez co doszło do niebezpiecznego incydentu. Niemal od razu na torze pojawiła się czerwona flaga.
Po kilku minutach sesja została wznowiona i kierowcy wrócili do szybkich przejazdów. Bottas nie wyjechał na tor, a mechanicy zabrali się do intensywnych prac przy jego samochodzie co mogło być sygnałem kłopotów w Mercedesie. Anglik tymczasem wskoczył na pierwsze miejsce z czasem lepszym od Ricciardo o 0,7 sekundy. Wygląda na to, że na cieńszym bieżniku to jednak Mercedes ponownie będzie wiódł prym.
Ciekawy był jednak fakt, iż to Red Bull był przed Ferrari, a Vettel nie złapał dziś odpowiedniego rytmu. Zwiastuje to ciekawą walkę, oby nie tylko za plecami Mercedesów. Pod koniec sesji bolid Hartleya odmówił posłuszeństwa i kierowca musiał zatrzymać się na poboczu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 3,6 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho
Drugi trening podobnie jak pierwszy nie rozpoczął się od zmasowanej akcji na torze i dopiero po kilku minutach kierowcy zaczęli wykręcać czasy, choć jeszcze odległe od tego, co notowali w pierwszej sesji. Jednak już wtedy na czołowych lokatach meldowały się zespoły wielkiej trójki. Pierwszy przejazd na super-miękkich oponach dał Vettelowi prowadzenie z czasem 1:34,647.
Kolejnym liderem był Bottas, jednak podróżował na miękkich oponach. W tym czasie Vettel wyjaśnił, iż tor w drugiej sesji jest znacznie wolniejszy niż w pierwszej. Fina pokonał po chwili Hamilton, z wynikiem 1:33,582, jednak Anglik podobnie jak Ferrari jechał na czerwonych supermiękkich Pirelli.
Szybkie wyjazdy rozpoczęły się na 50 minut przed końcem treningu. Vettel wyjechał na ultra-miękkich oponach i wskoczył za Hamiltona ze stratą 0,1 sekundy. Na pozycję lidera tymczasem wskoczył Ricciardo, wyprzedzając Hamiltona o 0,3 sekundy. Na torze był również Hamilton na fioletowych oponach, jednak wtedy ujrzeliśmy Pereza bez lewego tylnego koła. Mechanicy Force India nie dokręcili odpowiednio nakrętki, przez co doszło do niebezpiecznego incydentu. Niemal od razu na torze pojawiła się czerwona flaga.
Po kilku minutach sesja została wznowiona i kierowcy wrócili do szybkich przejazdów. Bottas nie wyjechał na tor, a mechanicy zabrali się do intensywnych prac przy jego samochodzie co mogło być sygnałem kłopotów w Mercedesie. Anglik tymczasem wskoczył na pierwsze miejsce z czasem lepszym od Ricciardo o 0,7 sekundy. Wygląda na to, że na cieńszym bieżniku to jednak Mercedes ponownie będzie wiódł prym.
Ciekawy był jednak fakt, iż to Red Bull był przed Ferrari, a Vettel nie złapał dziś odpowiedniego rytmu. Zwiastuje to ciekawą walkę, oby nie tylko za plecami Mercedesów. Pod koniec sesji bolid Hartleya odmówił posłuszeństwa i kierowca musiał zatrzymać się na poboczu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 3,6 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:32,539 | 27 | |||
2 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB14 | 1:33,243 | 0,704 | 0,704 | 31 | |
3 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB14 | 1:33,271 | 0,732 | 0,028 | 24 | |
4 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF71H | 1:33,426 | 0,887 | 0,155 | 29 | |
5 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF71H | 1:33,689 | 1,150 | 0,263 | 35 | |
6 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-18 | 1:33,699 | 1,160 | 0,010 | 30 | |
7 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:34,156 | 1,617 | 0,457 | 7 | |
8 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL33 | 1:34,400 | 1,861 | 0,244 | 24 | |
9 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-18 | 1:34,457 | 1,918 | 0,057 | 33 | |
10 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR13 | 1:34,535 | 1,996 | 0,078 | 35 | |
11 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.18 | 1:35,067 | 2,528 | 0,532 | 30 | |
12 | Carlos Sainz (55) | Renault R.S.18 | 1:35,086 | 2,547 | 0,019 | 33 | |
13 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL33 | 1:35,172 | 2,633 | 0,086 | 28 | |
14 | Charles Leclerc (16) | Sauber C37 | 1:35,583 | 3,044 | 0,411 | 33 | |
15 | Brendon Hartley (28) | Toro Rosso STR13 | 1:35,697 | 3,158 | 0,114 | 31 | |
16 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM11 | 1:35,705 | 3,166 | 0,008 | 25 | |
17 | Lance Stroll (18) | Williams FW41 | 1:35,936 | 3,397 | 0,231 | 34 | |
18 | Siergiej Sirotkin (35) | Williams FW41 | 1:35,970 | 3,431 | 0,034 | 35 | |
19 | Sergio Perez (11) | Force India VJM11 | 1:36,080 | 3,541 | 0,110 | 13 | |
20 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C37 | - | - | - | 0 |
107% najlepszego czasu: 1:39,016
KOMENTARZE