Hamilton najszybszy również w drugim treningu przed GP Francji

Anglik wykręcił zdecydowanie najlepszy czas
22.06.1817:33
Łukasz Godula
6216wyświetlenia
Embed from Getty Images

Drugi trening podobnie jak pierwszy nie rozpoczął się od zmasowanej akcji na torze i dopiero po kilku minutach kierowcy zaczęli wykręcać czasy, choć jeszcze odległe od tego, co notowali w pierwszej sesji. Jednak już wtedy na czołowych lokatach meldowały się zespoły wielkiej trójki. Pierwszy przejazd na super-miękkich oponach dał Vettelowi prowadzenie z czasem 1:34,647.

Kolejnym liderem był Bottas, jednak podróżował na miękkich oponach. W tym czasie Vettel wyjaśnił, iż tor w drugiej sesji jest znacznie wolniejszy niż w pierwszej. Fina pokonał po chwili Hamilton, z wynikiem 1:33,582, jednak Anglik podobnie jak Ferrari jechał na czerwonych supermiękkich Pirelli.

Szybkie wyjazdy rozpoczęły się na 50 minut przed końcem treningu. Vettel wyjechał na ultra-miękkich oponach i wskoczył za Hamiltona ze stratą 0,1 sekundy. Na pozycję lidera tymczasem wskoczył Ricciardo, wyprzedzając Hamiltona o 0,3 sekundy. Na torze był również Hamilton na fioletowych oponach, jednak wtedy ujrzeliśmy Pereza bez lewego tylnego koła. Mechanicy Force India nie dokręcili odpowiednio nakrętki, przez co doszło do niebezpiecznego incydentu. Niemal od razu na torze pojawiła się czerwona flaga.

Po kilku minutach sesja została wznowiona i kierowcy wrócili do szybkich przejazdów. Bottas nie wyjechał na tor, a mechanicy zabrali się do intensywnych prac przy jego samochodzie co mogło być sygnałem kłopotów w Mercedesie. Anglik tymczasem wskoczył na pierwsze miejsce z czasem lepszym od Ricciardo o 0,7 sekundy. Wygląda na to, że na cieńszym bieżniku to jednak Mercedes ponownie będzie wiódł prym.

Ciekawy był jednak fakt, iż to Red Bull był przed Ferrari, a Vettel nie złapał dziś odpowiedniego rytmu. Zwiastuje to ciekawą walkę, oby nie tylko za plecami Mercedesów. Pod koniec sesji bolid Hartleya odmówił posłuszeństwa i kierowca musiał zatrzymać się na poboczu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 3,6 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (44)Mercedes W09 EQ Power+1:32,53927
2Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB141:33,2430,7040,70431
3Max Verstappen (33)Red Bull RB141:33,2710,7320,02824
4Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF71H1:33,4260,8870,15529
5Sebastian Vettel (5)Ferrari SF71H1:33,6891,1500,26335
6Romain Grosjean (8)Haas VF-181:33,6991,1600,01030
7Valtteri Bottas (77)Mercedes W09 EQ Power+1:34,1561,6170,4577
8Fernando Alonso (14)McLaren MCL331:34,4001,8610,24424
9Kevin Magnussen (20)Haas VF-181:34,4571,9180,05733
10Pierre Gasly (10)Toro Rosso STR131:34,5351,9960,07835
11Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.181:35,0672,5280,53230
12Carlos Sainz (55)Renault R.S.181:35,0862,5470,01933
13Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL331:35,1722,6330,08628
14Charles Leclerc (16)Sauber C371:35,5833,0440,41133
15Brendon Hartley (28)Toro Rosso STR131:35,6973,1580,11431
16Esteban Ocon (31)Force India VJM111:35,7053,1660,00825
17Lance Stroll (18)Williams FW411:35,9363,3970,23134
18Siergiej Sirotkin (35)Williams FW411:35,9703,4310,03435
19Sergio Perez (11)Force India VJM111:36,0803,5410,11013
20Marcus Ericsson (9)Sauber C37---0
107% najlepszego czasu: 1:39,016

KOMENTARZE

9
sstass
23.06.2018 08:55
Mam pytanko macie moze czasy zawodnikow z dlugich przejazdow??
marios76
23.06.2018 06:05
@kumien Ja to wiem, ale jak.ktos nie rozumie, to mozna sie podroczyc :)
kumien
22.06.2018 07:50
Nie pierwszy i pewnie nie ostatni raz Vettel jest dalej w pierwszym i drugim treningu. Później podkręca tempo w trzecim, a w kwalifikacjach robi P1 lub P2.
Pietrek
22.06.2018 06:17
@marios76 No, żebyś się jutro nie zdziwił. Ferrari wróci na swoje miejsce, zobaczysz. :D
marios76
22.06.2018 05:38
@Pietrek Jest na swoim miejscu. Odstaje nawet od emeryta ;)
piro
22.06.2018 04:33
Zaraz po zakończeniu FP2: [quote] Mercedes confirmed: All six Mercedes-powered cars had been fitted with fresh ICE, turbo chargers and MGU-H compontents in France. The new components were of an 'upgraded specification' with reliability and performance updates [/quote] czyli wszystkie samochody mają nowe części
Pro-Skill
22.06.2018 04:04
@robertunio Ktoś mówił że wraz ze wzrostem temperatury tor staje się wolniejszy. Ktoś wie jak to jest z tym Mercedesem, kto ma ulepszone silniki albo chociaż nowe ulepszone części silnika?
Pietrek
22.06.2018 03:53
Vettel ponad sekunda straty? WTF?
robertunio
22.06.2018 03:51
Hamilton wolniejszy niz w pierwszym treningu !!! ;-)