FP2: Verstappen najszybszy przed wieczornym sprintem
Za Holendrem znalazł się duet Ferrari: Leclerc i Sainz.
17.07.2114:12
2163wyświetlenia
Embed from Getty Images
Max Verstappen ustanowił najszybszy czas w drugim treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii. Za kierowcą Red Bulla znaleźli się Charles Leclerc i Carlos Sainz.
Drugi trening przed Grand Prix Wielkiej Brytanii rozpoczął się pod słonecznym niebem, choć nad torem panowały dość wietrzne warunki. Kierowców czekała nietypowa sesja — po wczorajszych kwalifikacjach bolidy nie mogły być znacząco modyfikowane ze względu na regułę parc ferme. W związku z tym sobotnia sesja treningowa dała szansę kierowcom na rozgrzewkę przed wieczornym sprintem.
Pierwszymi kierowcami na torze był duet Haasa, za którym z alei serwisowej wyjechało prawie pół stawki. Mimo niecodziennego charakteru treningu, kierowcy od razu zabrali się za szybkie okrążenia. Pierwszym liderem sesji został Esteban Ocon.
Francuz utrzymywał się na czele klasyfikacji przez pierwsze 15 minut, dopóki jego czas nie został poprawiony przez Sergio Pereza. Kierowca Red Bulla nie cieszył się jednak długo z najszybszego czasu — na czoło tabeli szybko wskoczył jego zespołowy partner, Max Verstappen. Obaj kierowcy Red Bulla korzystali z pośrednich opon.
Tymczasem kierowcy Mercedesa spokojnie wykręcali okrążenia na twardych oponach: Bottas był szósty, Hamilton — ósmy. Po zmianie opon na miękkie Fin wyjechał szerzej w zakręcie Copse. Inżynier Bottasa poinformował go o uszkodzeniach tylnego deflektora.
Po upływie trzydziestu minut, na pierwszych czterech miejscach znajdował się kwartet Hondy: Verstappen, Perez, Gasly i Tsunoda. Po kilku minutach dwa zespoły rozdzielili Norris oraz Hamilton, któremu założono miękkie opony. Na siódmym miejscu był Russell przed Vettelem, Latifim i wczesnym liderem, Oconem.
Na dwadzieścia pięć minut przed końcem sesji, swój czas poprawił Bottas. Fin wskoczył na czwartą lokatę przed Hamiltona. Na szczęście dla Fina, zgłaszany wcześniej wygięty deflektor okazał się być... zrywką od kasku. Po krótkiej wizycie u mechaników Bottas powrócił na tor.
Gdy na zegarze pozostało dwadzieścia minut do końca sesji, swoje tempo podkręcili kierowcy Ferrari. Leclerc i Sainz wskoczyli tuż za Verstappena. Za kierowcami włoskiej stajni znalazł się Esteban Ocon. Znajdujący się na torze kibice nie mogli narzekać na brak akcji. Mimo tego, iż trening nie był tak kluczowy, jak poranne, sobotnie sesje, większość kierowców przejechała co najmniej dwadzieścia okrążeń.
Wyjątkiem był Verstappen, który na pięć minut przed końcem sesji rozpoczął swoje osiemnaste okrążenie. Klasyfikacja generalna nie zmieniła się znacząco w ostatnich minutach. Verstappen był najszybszy, a za nim sesję zakończyli Leclerc i Sainz. Za duetem Ferrari znaleźli się: Ocon, Perez, Norris, Ricciardo, Hamilton, Bottas i Gasly. Po zakończeniu sesji kierowcy ustawili się na prostej startowej, aby wykonać próbę startu. Podczas okrążenia zjazdowego, Valtteri Bottas obrócił swój bolid w czwartym zakręcie.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46,5°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho
Max Verstappen ustanowił najszybszy czas w drugim treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii. Za kierowcą Red Bulla znaleźli się Charles Leclerc i Carlos Sainz.
Drugi trening przed Grand Prix Wielkiej Brytanii rozpoczął się pod słonecznym niebem, choć nad torem panowały dość wietrzne warunki. Kierowców czekała nietypowa sesja — po wczorajszych kwalifikacjach bolidy nie mogły być znacząco modyfikowane ze względu na regułę parc ferme. W związku z tym sobotnia sesja treningowa dała szansę kierowcom na rozgrzewkę przed wieczornym sprintem.
Pierwszymi kierowcami na torze był duet Haasa, za którym z alei serwisowej wyjechało prawie pół stawki. Mimo niecodziennego charakteru treningu, kierowcy od razu zabrali się za szybkie okrążenia. Pierwszym liderem sesji został Esteban Ocon.
Francuz utrzymywał się na czele klasyfikacji przez pierwsze 15 minut, dopóki jego czas nie został poprawiony przez Sergio Pereza. Kierowca Red Bulla nie cieszył się jednak długo z najszybszego czasu — na czoło tabeli szybko wskoczył jego zespołowy partner, Max Verstappen. Obaj kierowcy Red Bulla korzystali z pośrednich opon.
Tymczasem kierowcy Mercedesa spokojnie wykręcali okrążenia na twardych oponach: Bottas był szósty, Hamilton — ósmy. Po zmianie opon na miękkie Fin wyjechał szerzej w zakręcie Copse. Inżynier Bottasa poinformował go o uszkodzeniach tylnego deflektora.
Po upływie trzydziestu minut, na pierwszych czterech miejscach znajdował się kwartet Hondy: Verstappen, Perez, Gasly i Tsunoda. Po kilku minutach dwa zespoły rozdzielili Norris oraz Hamilton, któremu założono miękkie opony. Na siódmym miejscu był Russell przed Vettelem, Latifim i wczesnym liderem, Oconem.
Na dwadzieścia pięć minut przed końcem sesji, swój czas poprawił Bottas. Fin wskoczył na czwartą lokatę przed Hamiltona. Na szczęście dla Fina, zgłaszany wcześniej wygięty deflektor okazał się być... zrywką od kasku. Po krótkiej wizycie u mechaników Bottas powrócił na tor.
Gdy na zegarze pozostało dwadzieścia minut do końca sesji, swoje tempo podkręcili kierowcy Ferrari. Leclerc i Sainz wskoczyli tuż za Verstappena. Za kierowcami włoskiej stajni znalazł się Esteban Ocon. Znajdujący się na torze kibice nie mogli narzekać na brak akcji. Mimo tego, iż trening nie był tak kluczowy, jak poranne, sobotnie sesje, większość kierowców przejechała co najmniej dwadzieścia okrążeń.
Wyjątkiem był Verstappen, który na pięć minut przed końcem sesji rozpoczął swoje osiemnaste okrążenie. Klasyfikacja generalna nie zmieniła się znacząco w ostatnich minutach. Verstappen był najszybszy, a za nim sesję zakończyli Leclerc i Sainz. Za duetem Ferrari znaleźli się: Ocon, Perez, Norris, Ricciardo, Hamilton, Bottas i Gasly. Po zakończeniu sesji kierowcy ustawili się na prostej startowej, aby wykonać próbę startu. Podczas okrążenia zjazdowego, Valtteri Bottas obrócił swój bolid w czwartym zakręcie.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46,5°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16B | 1:29,902 | 23 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF21 | 1:30,277 | 0,375 | 0,375 | 30 | |
3 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF21 | 1:30,507 | 0,605 | 0,230 | 29 | |
4 | Esteban Ocon (31) | Alpine A521 | 1:30,707 | 0,805 | 0,200 | 31 | |
5 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB16B | 1:30,800 | 0,898 | 0,093 | 27 | |
6 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35M | 1:31,030 | 1,128 | 0,230 | 24 | |
7 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL35M | 1:31,034 | 1,132 | 0,004 | 23 | |
8 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:31,131 | 1,229 | 0,097 | 28 | |
9 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:31,180 | 1,278 | 0,049 | 27 | |
10 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT02 | 1:31,188 | 1,286 | 0,008 | 31 | |
11 | George Russell (63) | Williams FW43B | 1:31,237 | 1,335 | 0,049 | 24 | |
12 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C41 | 1:31,263 | 1,361 | 0,026 | 29 | |
13 | Fernando Alonso (14) | Alpine A521 | 1:31,289 | 1,387 | 0,026 | 27 | |
14 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C41 | 1:31,328 | 1,426 | 0,039 | 26 | |
15 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43B | 1:31,337 | 1,435 | 0,009 | 30 | |
16 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT02 | 1:31,404 | 1,502 | 0,067 | 32 | |
17 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR21 | 1:31,593 | 1,691 | 0,189 | 34 | |
18 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR21 | 1:32,041 | 2,139 | 0,448 | 31 | |
19 | Nikita Mazepin (9) | Haas VF-21 | 1:32,474 | 2,572 | 0,433 | 31 | |
20 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-21 | 1:34,017 | 4,115 | 1,543 | 28 |
107% najlepszego czasu: 1:36,195