Verstappen z najlepszym czasem także w drugim treningu
Z niewielką stratą za Holendrem uplasowali się Norris, Leclerc i Bottas.
28.10.2301:12
2446wyświetlenia
Embed from Getty Images
Max Verstappen zanotował najlepszy rezultat podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Meksyku. W czołówce znaleźli się także Lando Norris i Charles Leclerc.
Już od pierwszych minut na torze panował spory tłok - po niespełna czterech minutach z garaży wyjechali wszyscy kierowcy. Pierwszym, który pokonał pomiarowe kółko był Daniel Ricciardo (1:20,568, twarde opony), za którym plasowali się Perez, Sargeant i Piastri. Po kilku chwilach nowym liderem został Lando Norris, który - jak większość kierowców - na tym etapie korzystał z eksperymentalnego ogumienia Pirelli.
Po siedmiu minutach kierowcę McLarena na prowadzeniu na krótko zmienił Verstappen, a następnie Albon, który poprawił czas Holendra o zaledwie jedną setną sekundy. Pośpiech kierowców i zespołów najprawdopodobniej wynikał z tego, że nad tor w dość szybkim tempie zmierzały ciemne chmury. Po upływie ośmiu minut zaczął nawet padać deszcz, jednak - niezbyt intensywne - opady ograniczyły się tylko do okolic dawnej Peraltady i wjazdu do pit lane.
Opady szybko ustały, a na prowadzenie po upływie kwadransa od początku sesji ponownie wysunął się Verstappen (1:19,511), którego wyposażono tym razem w pośrednie opony. Za mistrzem świata plasowali się Leclerc i Ricciardo. Kilka minut później dobry użytek z miękkich opon - jako pierwszy - zrobił Oscar Piastri, który awansował na pierwsze miejsce, poprawiając czas Verstappena o 0,348 sekundy.
Czasu Australijczyka nie zdołali poprawić kierowcy Williamsa, podczas gdy chwile grozy przeżył Fernando Alonso. Podczas swojej pierwszej próby na miękkim ogumieniu Hiszpan obrócił swój samochód przy dużej prędkości w 9. zakręcie, lecz szczęśliwie zdołał uniknąć kontaktu z barierami. Na półmetku sesji na szczyt tabeli powrócił tymczasem Verstappen, który poprawił czas Piastriego o 0,477 sekundy. Tuż za kierowcą Red Bulla, ze stratą 0,119 sekundy znajdował się Lando Norris.
W kolejnych minutach niemal wszyscy zawodnicy skupili się na realizacji dłuższych przejazdów, a kilku z nich zgłaszało swoim inżynierom pojawienie się kropel deszczu. Nie dochodziło zatem do praktycznie żadnych ruchów w tabeli wyników i taki stan rzeczy utrzymał się już do samego końca sesji. Z najlepszym czasem dnia trening na pierwszym miejscu zakończył więc Max Verstappen, a czołową trójkę uzupełnili Lando Norris i Charles Leclerc.
Na zaskakująco wysokim, czwartym miejscu znalazł się Valtteri Bottas, który stracił jedynie trzy tysięczne sekundy do trzeciego Leclerca. Tuż za Finem uplasował się Sergio Perez, a czołową dziesiątkę zamknęli Ricciardo, Hamilton, Ocon, Piastri i Russell. Dopiero jedenasty czas wykręcił Sainz, a poza Hiszpanem w drugiej dziesiątce znaleźli się m. in. kierowcy Williamsa czy Haasa. Szczególnie rozczarowujący na papierze był występ kierowców Astona Martina - Lance Stroll i Fernando Alonso zajęli odpowiednio 18. i 20. miejsce.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31,1°C
Temperatura powietrza: 23,7°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho
Max Verstappen zanotował najlepszy rezultat podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Meksyku. W czołówce znaleźli się także Lando Norris i Charles Leclerc.
Już od pierwszych minut na torze panował spory tłok - po niespełna czterech minutach z garaży wyjechali wszyscy kierowcy. Pierwszym, który pokonał pomiarowe kółko był Daniel Ricciardo (1:20,568, twarde opony), za którym plasowali się Perez, Sargeant i Piastri. Po kilku chwilach nowym liderem został Lando Norris, który - jak większość kierowców - na tym etapie korzystał z eksperymentalnego ogumienia Pirelli.
Po siedmiu minutach kierowcę McLarena na prowadzeniu na krótko zmienił Verstappen, a następnie Albon, który poprawił czas Holendra o zaledwie jedną setną sekundy. Pośpiech kierowców i zespołów najprawdopodobniej wynikał z tego, że nad tor w dość szybkim tempie zmierzały ciemne chmury. Po upływie ośmiu minut zaczął nawet padać deszcz, jednak - niezbyt intensywne - opady ograniczyły się tylko do okolic dawnej Peraltady i wjazdu do pit lane.
Opady szybko ustały, a na prowadzenie po upływie kwadransa od początku sesji ponownie wysunął się Verstappen (1:19,511), którego wyposażono tym razem w pośrednie opony. Za mistrzem świata plasowali się Leclerc i Ricciardo. Kilka minut później dobry użytek z miękkich opon - jako pierwszy - zrobił Oscar Piastri, który awansował na pierwsze miejsce, poprawiając czas Verstappena o 0,348 sekundy.
Czasu Australijczyka nie zdołali poprawić kierowcy Williamsa, podczas gdy chwile grozy przeżył Fernando Alonso. Podczas swojej pierwszej próby na miękkim ogumieniu Hiszpan obrócił swój samochód przy dużej prędkości w 9. zakręcie, lecz szczęśliwie zdołał uniknąć kontaktu z barierami. Na półmetku sesji na szczyt tabeli powrócił tymczasem Verstappen, który poprawił czas Piastriego o 0,477 sekundy. Tuż za kierowcą Red Bulla, ze stratą 0,119 sekundy znajdował się Lando Norris.
W kolejnych minutach niemal wszyscy zawodnicy skupili się na realizacji dłuższych przejazdów, a kilku z nich zgłaszało swoim inżynierom pojawienie się kropel deszczu. Nie dochodziło zatem do praktycznie żadnych ruchów w tabeli wyników i taki stan rzeczy utrzymał się już do samego końca sesji. Z najlepszym czasem dnia trening na pierwszym miejscu zakończył więc Max Verstappen, a czołową trójkę uzupełnili Lando Norris i Charles Leclerc.
Na zaskakująco wysokim, czwartym miejscu znalazł się Valtteri Bottas, który stracił jedynie trzy tysięczne sekundy do trzeciego Leclerca. Tuż za Finem uplasował się Sergio Perez, a czołową dziesiątkę zamknęli Ricciardo, Hamilton, Ocon, Piastri i Russell. Dopiero jedenasty czas wykręcił Sainz, a poza Hiszpanem w drugiej dziesiątce znaleźli się m. in. kierowcy Williamsa czy Haasa. Szczególnie rozczarowujący na papierze był występ kierowców Astona Martina - Lance Stroll i Fernando Alonso zajęli odpowiednio 18. i 20. miejsce.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31,1°C
Temperatura powietrza: 23,7°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB19 | 1:18,686 | 26 | |||
2 | Lando Norris (4) | McLaren MCL60 | 1:18,805 | 0,119 | 0,119 | 31 | |
3 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-23 | 1:18,952 | 0,266 | 0,147 | 33 | |
4 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C43 | 1:18,955 | 0,269 | 0,003 | 33 | |
5 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB19 | 1:18,988 | 0,302 | 0,033 | 29 | |
6 | Daniel Ricciardo (3) | AlphaTauri AT04 | 1:19,002 | 0,316 | 0,014 | 31 | |
7 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:19,024 | 0,338 | 0,022 | 30 | |
8 | Esteban Ocon (31) | Alpine A523 | 1:19,077 | 0,391 | 0,053 | 29 | |
9 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL60 | 1:19,163 | 0,477 | 0,086 | 31 | |
10 | George Russell (63) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:19,227 | 0,541 | 0,064 | 31 | |
11 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-23 | 1:19,257 | 0,571 | 0,030 | 34 | |
12 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT04 | 1:19,290 | 0,604 | 0,033 | 34 | |
13 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C43 | 1:19,415 | 0,729 | 0,125 | 27 | |
14 | Alexander Albon (23) | Williams FW45 | 1:19,446 | 0,760 | 0,031 | 23 | |
15 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-23 | 1:19,535 | 0,849 | 0,089 | 29 | |
16 | Pierre Gasly (10) | Alpine A523 | 1:19,642 | 0,956 | 0,107 | 29 | |
17 | Logan Sargeant (2) | Williams FW45 | 1:19,900 | 1,214 | 0,258 | 26 | |
18 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR23 | 1:20,075 | 1,389 | 0,175 | 17 | |
19 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-23 | 1:20,112 | 1,426 | 0,037 | 30 | |
20 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR23 | 1:20,426 | 1,740 | 0,314 | 30 |
107% najlepszego czasu: 1:24,194