Alonso na czele deszczowego drugiego treningu
Pogoda w Kanadzie nie rozpieszcza F1.
08.06.2400:01
1942wyświetlenia
Embed from Getty Images
Drugi trening wprawdzie rozpoczął się na suchej nawierzchni, ale już przy zapaleniu zielonego światła krople zaczęły padać na obiekt pod Montrealem. Kierowcy ustawili się w kolejce, by przejechać choć jedno suche kółko.
Opady jednak na to nie pozwoliły. Kierowcy utrzymywali się na torze, ale z dużymi trudnościami, gdyż z każdą minutą trasa robiła się coraz bardziej mokra. Mimo wszystko Pierre Gasly postanowił udowodnić, że jeździć się da i przyznał, że tor staje się coraz lepszy. Nieco pozazdrościło mu kilku zawodników i równiez wyjechali na miękkich slickach.
Pomimo ciągle padającego deszczu, kierowcy bezustannie poprawiali swoje czasy i nie myśleli o zakładaniu przejściówek. Dobrze w takich warunkach czuł się Aston Martin i Fernando Alonso przez dłuższą chwilę utrzymywał się na cele tabeli. Zmienił go dopiero Leclerc z czasem 1:16,556.
Do awarii doszło w samochodzie Verstappena. Holender zameldował, że czuje dym wydobywający się z samochodu Mechanicy podjęli decyzję o procedurze bezpieczeństwa i rozpoczęto sprawdzanie auta pod kątem awarii układu hybrydowego. W tym czasie Alonso powrócił na pierwsze miejsce, po czym tor przestał pozwalać na szybsze czasy. Skłoniło to niemal całą stawkę do zjazdu do garażu.
WIększość stawki zdecydowała się na przejazdy na przejściowych oponach, jednak czasy nie miały większego znaczenia. Chodziło tylko o poznanie toru w deszczowych warunkach.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 3,2 km/h
Wilgotność powietrza: 71%
Mokro
Drugi trening wprawdzie rozpoczął się na suchej nawierzchni, ale już przy zapaleniu zielonego światła krople zaczęły padać na obiekt pod Montrealem. Kierowcy ustawili się w kolejce, by przejechać choć jedno suche kółko.
Opady jednak na to nie pozwoliły. Kierowcy utrzymywali się na torze, ale z dużymi trudnościami, gdyż z każdą minutą trasa robiła się coraz bardziej mokra. Mimo wszystko Pierre Gasly postanowił udowodnić, że jeździć się da i przyznał, że tor staje się coraz lepszy. Nieco pozazdrościło mu kilku zawodników i równiez wyjechali na miękkich slickach.
Pomimo ciągle padającego deszczu, kierowcy bezustannie poprawiali swoje czasy i nie myśleli o zakładaniu przejściówek. Dobrze w takich warunkach czuł się Aston Martin i Fernando Alonso przez dłuższą chwilę utrzymywał się na cele tabeli. Zmienił go dopiero Leclerc z czasem 1:16,556.
Do awarii doszło w samochodzie Verstappena. Holender zameldował, że czuje dym wydobywający się z samochodu Mechanicy podjęli decyzję o procedurze bezpieczeństwa i rozpoczęto sprawdzanie auta pod kątem awarii układu hybrydowego. W tym czasie Alonso powrócił na pierwsze miejsce, po czym tor przestał pozwalać na szybsze czasy. Skłoniło to niemal całą stawkę do zjazdu do garażu.
WIększość stawki zdecydowała się na przejazdy na przejściowych oponach, jednak czasy nie miały większego znaczenia. Chodziło tylko o poznanie toru w deszczowych warunkach.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 3,2 km/h
Wilgotność powietrza: 71%
Mokro
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR24 | 1:15,810 | 25 | |||
2 | George Russell (63) | Mercedes W15 | 1:16,273 | 0,463 | 0,463 | 24 | |
3 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR24 | 1:16,464 | 0,654 | 0,191 | 27 | |
4 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-24 | 1:16,556 | 0,746 | 0,092 | 24 | |
5 | Daniel Ricciardo (3) | RB VCARB 01 | 1:16,731 | 0,921 | 0,175 | 23 | |
6 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-24 | 1:16,773 | 0,963 | 0,042 | 15 | |
7 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W15 | 1:16,908 | 1,098 | 0,135 | 27 | |
8 | Yuki Tsunoda (22) | RB VCARB 01 | 1:16,951 | 1,141 | 0,043 | 22 | |
9 | Alexander Albon (23) | Williams FW46 | 1:16,977 | 1,167 | 0,026 | 22 | |
10 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB20 | 1:17,041 | 1,231 | 0,064 | 19 | |
11 | Esteban Ocon (31) | Alpine A524 | 1:17,417 | 1,607 | 0,376 | 31 | |
12 | Logan Sargeant (2) | Williams FW46 | 1:17,496 | 1,686 | 0,079 | 22 | |
13 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-24 | 1:17,722 | 1,912 | 0,226 | 27 | |
14 | Valtteri Bottas (77) | Kick Sauber C44 | 1:17,817 | 2,007 | 0,095 | 21 | |
15 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-24 | 1:17,903 | 2,093 | 0,086 | 20 | |
16 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL38 | 1:19,008 | 3,198 | 1,105 | 20 | |
17 | Guanyu Zhou (24) | Kick Sauber C44 | 1:19,087 | 3,277 | 0,079 | 17 | |
18 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB20 | 1:19,311 | 3,501 | 0,224 | 4 | |
19 | Pierre Gasly (10) | Alpine A524 | 1:20,789 | 4,979 | 1,478 | 26 | |
20 | Lando Norris (4) | McLaren MCL38 | 1:20,843 | 5,033 | 0,054 | 21 |
107% najlepszego czasu: 1:21,116