Leclerc dyktuje tempo w treningu w Katarze
Ferrari zaprezentowało bardzo mocne tempo na torze Losail.
29.11.2415:35
1422wyświetlenia
Embed from Getty Images
Bliskowschodnie rundy charakteryzują się treningami rozgrywanymi o zmierzchu i kluczowymi sesjami rozgrywanymi już w nocy. Powoduje to trudności z odpowiednimi przygotowaniami ustawień. Jednak w Katarze dochodzi jeszcze jedna trudność. Jest to weekend ze sprintem, przez co do dyspozycji pozostaje ledwie jeden trening i to w warunkach, które są zgoła inne od tych w kolejnych sesjach.
Pierwszy przejazd należał głównie do pośrednich opon i tylko kilku kierowców wybrało twardą mieszankę. Jak wiemy podczas weekendów ze sprintem komplety są mocno limitowane i nie dają zbyt dużego pola manewru. Zawodnicy zgodnie z oczekiwaniami tasowali się w stawce i co mierzone kółko poprawiali swoje czasy.
Pierwszy przejazd padł łupem Leclerca z czasem 1:23,702. Co ciekawy wykonany na twardej mieszance, w przeciwieństwie do pośredniej u rywali.
Na drugi przejazd zawodnicy założyli te same opony, jednak wcześniej spędzili kilka do kilkunastu minut na poprawę ustawień. W większości przypadków przyniosło to poprawę czasów. Szczególnie mocno prezentowało się Ferrari. Za czerwonymi maszynami plasował się Norris. Warto odnotować, że poniwnie bardzo wysoko w tabeli znajdował się Gasly, kontynuując mocną formę.
Końcówka sesji należała do miękkich opon. Ferrari ponownie pokazało naprawdę mocno tempo. Rywale nie mieli odpowiedzi na czas Leclerca. McLaren wprawdzie tracił niewiele, ale ani Norris, ani Piastri nie byli w stanie przeskoczyć przed Monakijczyka. Zapowiada to niezwykle ciekawą walkę o tytuł konstruktorów pomiędzy tymi dwoma ekipami, gdyż ciężko liczyć na odrodzenie Pereza w Red Bullu, skoro nawet Verstappen ma dziś problemy ze złapaniem odpowiedniego rytmu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 9,4 km/h
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
Bliskowschodnie rundy charakteryzują się treningami rozgrywanymi o zmierzchu i kluczowymi sesjami rozgrywanymi już w nocy. Powoduje to trudności z odpowiednimi przygotowaniami ustawień. Jednak w Katarze dochodzi jeszcze jedna trudność. Jest to weekend ze sprintem, przez co do dyspozycji pozostaje ledwie jeden trening i to w warunkach, które są zgoła inne od tych w kolejnych sesjach.
Pierwszy przejazd należał głównie do pośrednich opon i tylko kilku kierowców wybrało twardą mieszankę. Jak wiemy podczas weekendów ze sprintem komplety są mocno limitowane i nie dają zbyt dużego pola manewru. Zawodnicy zgodnie z oczekiwaniami tasowali się w stawce i co mierzone kółko poprawiali swoje czasy.
Pierwszy przejazd padł łupem Leclerca z czasem 1:23,702. Co ciekawy wykonany na twardej mieszance, w przeciwieństwie do pośredniej u rywali.
Na drugi przejazd zawodnicy założyli te same opony, jednak wcześniej spędzili kilka do kilkunastu minut na poprawę ustawień. W większości przypadków przyniosło to poprawę czasów. Szczególnie mocno prezentowało się Ferrari. Za czerwonymi maszynami plasował się Norris. Warto odnotować, że poniwnie bardzo wysoko w tabeli znajdował się Gasly, kontynuując mocną formę.
Końcówka sesji należała do miękkich opon. Ferrari ponownie pokazało naprawdę mocno tempo. Rywale nie mieli odpowiedzi na czas Leclerca. McLaren wprawdzie tracił niewiele, ale ani Norris, ani Piastri nie byli w stanie przeskoczyć przed Monakijczyka. Zapowiada to niezwykle ciekawą walkę o tytuł konstruktorów pomiędzy tymi dwoma ekipami, gdyż ciężko liczyć na odrodzenie Pereza w Red Bullu, skoro nawet Verstappen ma dziś problemy ze złapaniem odpowiedniego rytmu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 9,4 km/h
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-24 | 1:21,953 | 29 | |||
2 | Lando Norris (4) | McLaren MCL38 | 1:22,378 | 0,425 | 0,425 | 23 | |
3 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL38 | 1:22,425 | 0,472 | 0,047 | 26 | |
4 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-24 | 1:22,535 | 0,582 | 0,110 | 30 | |
5 | Yuki Tsunoda (22) | RB VCARB 01 | 1:23,045 | 1,092 | 0,510 | 27 | |
6 | Valtteri Bottas (77) | Kick Sauber C44 | 1:23,064 | 1,111 | 0,019 | 29 | |
7 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR24 | 1:23,099 | 1,146 | 0,035 | 24 | |
8 | George Russell (63) | Mercedes W15 | 1:23,160 | 1,207 | 0,061 | 26 | |
9 | Alexander Albon (23) | Williams FW46 | 1:23,161 | 1,208 | 0,001 | 28 | |
10 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W15 | 1:23,188 | 1,235 | 0,027 | 26 | |
11 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB20 | 1:23,213 | 1,260 | 0,025 | 26 | |
12 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR24 | 1:23,227 | 1,274 | 0,014 | 24 | |
13 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-24 | 1:23,245 | 1,292 | 0,018 | 26 | |
14 | Liam Lawson (30) | RB VCARB 01 | 1:23,562 | 1,609 | 0,317 | 28 | |
15 | Pierre Gasly (10) | Alpine A524 | 1:23,620 | 1,667 | 0,058 | 28 | |
16 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-24 | 1:23,715 | 1,762 | 0,095 | 27 | |
17 | Guanyu Zhou (24) | Kick Sauber C44 | 1:23,880 | 1,927 | 0,165 | 27 | |
18 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB20 | 1:24,039 | 2,086 | 0,159 | 26 | |
19 | Franco Colapinto (43) | Williams FW46 | 1:24,200 | 2,247 | 0,161 | 29 | |
20 | Esteban Ocon (31) | Alpine A524 | 1:24,280 | 2,327 | 0,080 | 21 |
107% najlepszego czasu: 1:27,689