Leclerc dyktuje tempo w treningu w Katarze

Ferrari zaprezentowało bardzo mocne tempo na torze Losail.
29.11.2415:35
Łukasz Godula
1422wyświetlenia
Embed from Getty Images
Bliskowschodnie rundy charakteryzują się treningami rozgrywanymi o zmierzchu i kluczowymi sesjami rozgrywanymi już w nocy. Powoduje to trudności z odpowiednimi przygotowaniami ustawień. Jednak w Katarze dochodzi jeszcze jedna trudność. Jest to weekend ze sprintem, przez co do dyspozycji pozostaje ledwie jeden trening i to w warunkach, które są zgoła inne od tych w kolejnych sesjach.

Pierwszy przejazd należał głównie do pośrednich opon i tylko kilku kierowców wybrało twardą mieszankę. Jak wiemy podczas weekendów ze sprintem komplety są mocno limitowane i nie dają zbyt dużego pola manewru. Zawodnicy zgodnie z oczekiwaniami tasowali się w stawce i co mierzone kółko poprawiali swoje czasy.

Pierwszy przejazd padł łupem Leclerca z czasem 1:23,702. Co ciekawy wykonany na twardej mieszance, w przeciwieństwie do pośredniej u rywali.

Na drugi przejazd zawodnicy założyli te same opony, jednak wcześniej spędzili kilka do kilkunastu minut na poprawę ustawień. W większości przypadków przyniosło to poprawę czasów. Szczególnie mocno prezentowało się Ferrari. Za czerwonymi maszynami plasował się Norris. Warto odnotować, że poniwnie bardzo wysoko w tabeli znajdował się Gasly, kontynuując mocną formę.

Końcówka sesji należała do miękkich opon. Ferrari ponownie pokazało naprawdę mocno tempo. Rywale nie mieli odpowiedzi na czas Leclerca. McLaren wprawdzie tracił niewiele, ale ani Norris, ani Piastri nie byli w stanie przeskoczyć przed Monakijczyka. Zapowiada to niezwykle ciekawą walkę o tytuł konstruktorów pomiędzy tymi dwoma ekipami, gdyż ciężko liczyć na odrodzenie Pereza w Red Bullu, skoro nawet Verstappen ma dziś problemy ze złapaniem odpowiedniego rytmu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 9,4 km/h
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Charles Leclerc (16)Ferrari SF-241:21,95329
2Lando Norris (4)McLaren MCL381:22,3780,4250,42523
3Oscar Piastri (81)McLaren MCL381:22,4250,4720,04726
4Carlos Sainz (55)Ferrari SF-241:22,5350,5820,11030
5Yuki Tsunoda (22)RB VCARB 011:23,0451,0920,51027
6Valtteri Bottas (77)Kick Sauber C441:23,0641,1110,01929
7Lance Stroll (18)Aston Martin AMR241:23,0991,1460,03524
8George Russell (63)Mercedes W151:23,1601,2070,06126
9Alexander Albon (23)Williams FW461:23,1611,2080,00128
10Lewis Hamilton (44)Mercedes W151:23,1881,2350,02726
11Max Verstappen (1)Red Bull RB201:23,2131,2600,02526
12Fernando Alonso (14)Aston Martin AMR241:23,2271,2740,01424
13Nico Hulkenberg (27)Haas VF-241:23,2451,2920,01826
14Liam Lawson (30)RB VCARB 011:23,5621,6090,31728
15Pierre Gasly (10)Alpine A5241:23,6201,6670,05828
16Kevin Magnussen (20)Haas VF-241:23,7151,7620,09527
17Guanyu Zhou (24)Kick Sauber C441:23,8801,9270,16527
18Sergio Perez (11)Red Bull RB201:24,0392,0860,15926
19Franco Colapinto (43)Williams FW461:24,2002,2470,16129
20Esteban Ocon (31)Alpine A5241:24,2802,3270,08021
107% najlepszego czasu: 1:27,689