WMSC zatwierdziło obowiązkowe dwa pit stopy w GP Monako
Przepis ten będzie obowiązywać również podczas deszczowych wyścigów.
26.02.2516:52
1164wyświetlenia
Embed from Getty Images
Światowa Rada Sportów Motorowych (WMSC) zatwierdziła przepis o obowiązkowych dwóch pit stopach w wyścigu o Grand Prix Monako.
Przed kilkoma tygodniami pojawił się pomysł, który docelowo ma urozmaicić walkę na ulicznym torze w Monte Carlo. Ostatnie edycje zmagań w Księstwie były krytykowane przez brak akcji na ciasnej i krętej pętli, natomiast szczególnie odznaczył się wyścig w sezonie 2024.
Rywalizacja została przerwana czerwoną flagą tuż po starcie, co cała stawka wykorzystała do zmiany opon na twardsze mieszanki, z którymi większości udało się dojechać do mety bez odwiedzania mechaników.
Jak potwierdziła FIA w oficjalnym komunikacie, Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła przepis o obowiązkowych dwóch pit stopach w Grand Prix Monako. Co ciekawe, zasada co najmniej dwóch wizyt u mechaników będzie obowiązywać również w deszczowych wyścigach.
Na ostatniej prostej próbowano również dopisać zasadę o konieczności wykorzystania podczas rywalizacji wszystkich trzech mieszanek przygotowanych przez Pirelli. Finalnie zespoły na etapie planowania strategii w Grand Prix Monako będą miały pełną swobodę przy alokacji ogumienia, wykorzystując zaledwie dwa rodzaje.
Światowa Rada Sportów Motorowych (WMSC) zatwierdziła przepis o obowiązkowych dwóch pit stopach w wyścigu o Grand Prix Monako.
Przed kilkoma tygodniami pojawił się pomysł, który docelowo ma urozmaicić walkę na ulicznym torze w Monte Carlo. Ostatnie edycje zmagań w Księstwie były krytykowane przez brak akcji na ciasnej i krętej pętli, natomiast szczególnie odznaczył się wyścig w sezonie 2024.
Rywalizacja została przerwana czerwoną flagą tuż po starcie, co cała stawka wykorzystała do zmiany opon na twardsze mieszanki, z którymi większości udało się dojechać do mety bez odwiedzania mechaników.
Jak potwierdziła FIA w oficjalnym komunikacie, Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła przepis o obowiązkowych dwóch pit stopach w Grand Prix Monako. Co ciekawe, zasada co najmniej dwóch wizyt u mechaników będzie obowiązywać również w deszczowych wyścigach.
Na ostatniej prostej próbowano również dopisać zasadę o konieczności wykorzystania podczas rywalizacji wszystkich trzech mieszanek przygotowanych przez Pirelli. Finalnie zespoły na etapie planowania strategii w Grand Prix Monako będą miały pełną swobodę przy alokacji ogumienia, wykorzystując zaledwie dwa rodzaje.