Gasly na czele w pierwszym treningu w Dżuddzie
Rozegrana w świetle dziennym sesja była wolna od poważnych incydentów.
18.04.2516:31
1798wyświetlenia
Embed from Getty Images
Pierre Gasly uzyskał najlepszy wynik w pierwszym treningu Formuły 1 w Arabii Saudyjskiej. Na dwóch kolejnych pozycjach sesję zakończyli Lando Norris i Charles Leclerc.
Tuz po wyjeździe Antonelli zgłosił problemy na dohamowaniach, które objawiały się silnymi wibracjami. Włoch nie skierował się jednak od razu do garażu Mercedesa a z opresji wyszedł dzięki zmianom ustawień wprowadzonym z poziomu kierownicy.
Aktywność kierowców od samego początku treningu stała na bardzo wysokim poziomie - nie powinno to dziwić, gdyż w Arabii Saudyjskiej zespoły wprowadziły pierwsze w tym roku poprawki konstrukcyjne, wymagające dokładnego sprawdzenia na torze.
Po pięciu minutach od startu w akcji było 18 z 20 bolidów a najlepsze czasy należały do kierowców McLarena: Norrisa i Piastriego.
Po chwili na P1 wskoczył Russell, który pozostawał na szczycie tabeli przez kolejnych 20 minut. Niedługo po tym Bearman zblokował koła na dohamowaniu do pierwszego zakrętu i otarł się o betonową ścianę po lewej stronie. W Haasie nie doszło do żadnych znaczących, widocznych uszkodzeń, ale Brytyjczyk zjechał do alei serwisowej na dokładną inspekcję. Kontakt z bandą zaliczył także Piastri.
W trakcie sesji FIA poinformowała o wszczęciu dochodzenia w sprawie Lawsona, który miał nie przestrzegać instrukcji dyrektora wyścigu. Najprawdopodobniej Nowozelandczyk utrzymywał zbyt wolne tempo na okrążeniu wyjazdowym.
Tuż przed półmetkiem FP1, za Russellem (1:29,674s) ujrzeć można było Norrisa, Verstappena, Tsunodę i Gasly'ego.
Sytuacja zmieniła się po tym, jak kierowcy rozpoczęli przejazdy na miękkiej mieszance. Po pierwszych próbach na najszybszych oponach dostępnych w Dżuddzie, na pierwszą lokatę awansował Norris z rezultatem 1:29,246s. Drugi Piastri tracił do swego partnera z ekipy niespełna dwie dziesiąte sekundy a na trzech kolejnych miejscach byli Russell, Leclerc i Verstappen, tracący do lidera prawie 0,6s.
Niespodziewanie ostatnie słowo należało jednak do Gasly'ego, który przebił wynik lidera mistrzostw o zaledwie siedem tysięcznych sekundy. Z kolei na P3 przesunął się Leclerc ze stratą 0,070s. Uwagę przyciągały także konkurencyjne czasy Williamsów: Albon był piąty, Sainz siódmy a rozdzielał ich Russell.
W ostatnich minutach w klasyfikacji nie doszło już do żadnych istotnych przetasowań. W dolnej części TOP10 sesję kończyli bohaterowie szalonego wyścigu z 2021 roku: Hamilton i Verstappen. Holender nie ukrywał niezadowolenia z zachowania bolidu w szybkich zakrętach. Co ciekawe wcześniej czterokrotny czempion F1 zgłaszał problemy w wolniejszych sekcjach.
Poszukiwanie złotego środka będzie z całą pewnością trwało podczas bardziej reprezentatywnego drugiego treningu, który wystartuje o godzinie 19:00 czasu polskiego.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 6.4 km/h
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho
Pierre Gasly uzyskał najlepszy wynik w pierwszym treningu Formuły 1 w Arabii Saudyjskiej. Na dwóch kolejnych pozycjach sesję zakończyli Lando Norris i Charles Leclerc.
Tuz po wyjeździe Antonelli zgłosił problemy na dohamowaniach, które objawiały się silnymi wibracjami. Włoch nie skierował się jednak od razu do garażu Mercedesa a z opresji wyszedł dzięki zmianom ustawień wprowadzonym z poziomu kierownicy.
Aktywność kierowców od samego początku treningu stała na bardzo wysokim poziomie - nie powinno to dziwić, gdyż w Arabii Saudyjskiej zespoły wprowadziły pierwsze w tym roku poprawki konstrukcyjne, wymagające dokładnego sprawdzenia na torze.
Po pięciu minutach od startu w akcji było 18 z 20 bolidów a najlepsze czasy należały do kierowców McLarena: Norrisa i Piastriego.
Po chwili na P1 wskoczył Russell, który pozostawał na szczycie tabeli przez kolejnych 20 minut. Niedługo po tym Bearman zblokował koła na dohamowaniu do pierwszego zakrętu i otarł się o betonową ścianę po lewej stronie. W Haasie nie doszło do żadnych znaczących, widocznych uszkodzeń, ale Brytyjczyk zjechał do alei serwisowej na dokładną inspekcję. Kontakt z bandą zaliczył także Piastri.
W trakcie sesji FIA poinformowała o wszczęciu dochodzenia w sprawie Lawsona, który miał nie przestrzegać instrukcji dyrektora wyścigu. Najprawdopodobniej Nowozelandczyk utrzymywał zbyt wolne tempo na okrążeniu wyjazdowym.
Tuż przed półmetkiem FP1, za Russellem (1:29,674s) ujrzeć można było Norrisa, Verstappena, Tsunodę i Gasly'ego.
Sytuacja zmieniła się po tym, jak kierowcy rozpoczęli przejazdy na miękkiej mieszance. Po pierwszych próbach na najszybszych oponach dostępnych w Dżuddzie, na pierwszą lokatę awansował Norris z rezultatem 1:29,246s. Drugi Piastri tracił do swego partnera z ekipy niespełna dwie dziesiąte sekundy a na trzech kolejnych miejscach byli Russell, Leclerc i Verstappen, tracący do lidera prawie 0,6s.
Niespodziewanie ostatnie słowo należało jednak do Gasly'ego, który przebił wynik lidera mistrzostw o zaledwie siedem tysięcznych sekundy. Z kolei na P3 przesunął się Leclerc ze stratą 0,070s. Uwagę przyciągały także konkurencyjne czasy Williamsów: Albon był piąty, Sainz siódmy a rozdzielał ich Russell.
W ostatnich minutach w klasyfikacji nie doszło już do żadnych istotnych przetasowań. W dolnej części TOP10 sesję kończyli bohaterowie szalonego wyścigu z 2021 roku: Hamilton i Verstappen. Holender nie ukrywał niezadowolenia z zachowania bolidu w szybkich zakrętach. Co ciekawe wcześniej czterokrotny czempion F1 zgłaszał problemy w wolniejszych sekcjach.
Poszukiwanie złotego środka będzie z całą pewnością trwało podczas bardziej reprezentatywnego drugiego treningu, który wystartuje o godzinie 19:00 czasu polskiego.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 6.4 km/h
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:29,239 | 25 | |||
2 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:29,246 | 0,007 | 0,007 | 25 | |
3 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:29,309 | 0,070 | 0,063 | 28 | |
4 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL39 | 1:29,341 | 0,102 | 0,032 | 25 | |
5 | Alexander Albon (23) | Williams FW47 | 1:29,606 | 0,367 | 0,265 | 23 | |
6 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:29,618 | 0,379 | 0,012 | 21 | |
7 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:29,779 | 0,540 | 0,161 | 26 | |
8 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:29,815 | 0,576 | 0,036 | 27 | |
9 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:29,818 | 0,579 | 0,003 | 26 | |
10 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:29,821 | 0,582 | 0,003 | 26 | |
11 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:29,907 | 0,668 | 0,086 | 19 | |
12 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:29,916 | 0,677 | 0,009 | 25 | |
13 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:29,934 | 0,695 | 0,018 | 24 | |
14 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR25 | 1:29,976 | 0,737 | 0,042 | 24 | |
15 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:30,011 | 0,772 | 0,035 | 15 | |
16 | Jack Doohan (7) | Alpine A525 | 1:30,183 | 0,944 | 0,172 | 25 | |
17 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:30,583 | 1,344 | 0,400 | 23 | |
18 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:30,595 | 1,356 | 0,012 | 21 | |
19 | Esteban Ocon (31) | Haas VF-25 | 1:31,029 | 1,790 | 0,434 | 21 | |
20 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:31,038 | 1,799 | 0,009 | 23 |
107% najlepszego czasu: 1:35,485