GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND 1962
Nürburgring05 sierpnia

Długość toru: 22,81 kmLiczba okrążeń: 15Pełny dystans: 342,150 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne8:55,200 - Phil Hill (Ferrari 156), 1961Najszybsze okrążenie wyścigu8:57,800 - Phil Hill (Ferrari 156), 1961Największa średnia prędkość wyścigu148,538 km/h - Stirling Moss (Lotus 18/21), 1961
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Graham Hill 1115 okr. 2h38m45,300
2.
John Surtees 1415 okr. +0:02,500
3.
Dan Gurney 715 okr. +0:04,400
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Graham Hill 11 | BRM P57 | 15 | 2h38m45,300 | 0 | |
2 | +2 | John Surtees 14 | Lola Mk4 | 15 | +0:02,500 | 0 | |
3 | -2 | Dan Gurney 7 | Porsche 804 | 15 | +0:04,400 | 0 | |
4 | -1 | Jim Clark 5 | Lotus 25 | 15 | +0:42,100 | 0 | |
5 | = | Bruce McLaren 9 | Cooper T60 | 15 | +1:19,600 | 0 | |
6 | +4 | Ricardo Rodriguez 3 | Ferrari 156 | 15 | +1:23,800 | 0 | |
7 | -1 | Jo Bonnier 8 | Porsche 804 | 15 | +4:37,300 | 0 | |
8 | -1 | Richie Ginther 12 | BRM P57 | 15 | +5:00,100 | 0 | |
9 | +14 | Tony Maggs 10 | Cooper T55 | 15 | +5:07,000 | 0 | |
10 | +3 | Giancarlo Baghetti 2 | Ferrari 156 | 15 | +8:14,700 | 0 | |
11 | +5 | Ian Burgess 25 | Cooper T53 Special | 15 | +8:15,300 | 0 | |
12 | +5 | Jo Siffert 19 | Lotus 21 | 15 | +8:18,500 | 0 | |
13 | -5 | Carel Godin de Beaufort 18 | Porsche 718 | 15 | +9:11,800 | 0 | |
14 | = | Heini Walter 32 | Porsche 718 | 14 | +1 okr. | 0 | |
15 | = | Nino Vaccarella 26 | Porsche 718 | 14 | +1 okr. | 0 | |
16 | +9 | Lucien Bianchi 21 | ENB | 14 | +1 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Jackie Lewis 20 | Cooper T53 | 10 | zawieszenie | 0 | |||
Phil Hill 1 | Ferrari 156 | 9 | zawieszenie | 0 | |||
Jack Brabham 16 | Brabham BT3 | 9 | przepustnica | 0 | |||
Keith Greene 27 | Gilby 62 | 7 | zawieszenie | 0 | |||
Roy Salvadori 15 | Lola Mk4 | 4 | skrzynia biegów | 0 | |||
Maurice Trintignant 17 | Lotus 24 | 4 | skrzynia biegów | 0 | |||
Lorenzo Bandini 4 | Ferrari 156 | 4 | wypadek | 0 | |||
Heinz Schiller 28 | Lotus 24 | 4 | ciśnienie oleju | 0 | |||
Bernard Collomb 31 | Cooper T53 | 2 | skrzynia biegów | 0 | |||
Trevor Taylor 6 | Lotus 24 | 0 | wypadek | 0 |
Najszybsze okrażenie: Graham Hill (BRM P57) - 0:12,200 na 3 okr.