Kierowcy wzywają do poprawy widoczności w lusterkach

W Australii byliśmy świadkami dość częstych przypadków blokowania innych kierowców
28.03.1012:15
Bartosz Pyciarz
2913wyświetlenia

Kierowcy F1 naciskają na FIA, aby ta zainterweniowała w sprawie widoczności w lusterkach wstecznych, jako że w tym sezonie dość często pojawiają się narzekania w tej sprawie. Podczas GP Australii byliśmy świadkami dość częstych przypadków blokowania innych kierowców w czasie treningów i kwalifikacji, wynikających z niedostatecznej widoczności w lusterkach.

Pedro de la Rosa otrzymał reprymendę od sędziów za blokowanie rywali w czasie wolnych treningów w piątek, natomiast Michael Schumacher narzekał, że został przyblokowany w kwalifikacjach przez Fernando Alonso i Lewisa Hamiltona. Wielu kierowców wyraża swoje przekonanie, że obecna generacja lusterek, szczególnie w samochodach Red Bulla i Ferrari, gdzie są przymocowane do elementów aerodynamicznych, nie zapewniają odpowiedniej widoczności i teraz FIA powinna coś z tym zrobić.

Rubens Barrichello stwierdził: Mam nadzieję, że zostanie wprowadzona propozycja GPDA, aby przywrócić lusterka na ich pierwotne miejsce. Omawialiśmy już tę sprawę na zebraniu kierowców w piątek. Wszyscy byli szczerzy i każdy, poza Lewisem przyznał, że są problemy z widocznością. Dla mnie jednak problem bardziej wynika z aerodynamiki, ponieważ lusterka umieszczone na elementach aerodynamicznych mocno wibrują.


Pedro de la Rosa, który długo rozmawiał na ten temat z Charliem Whitingiem, powiedział: Każdy ma problem z lusterkami. W rzeczywistości lusterka umieszczone w sekcjach bocznych dają bardzo małe pole widzenia tego, co dzieje się za tobą, a do tego mocno wibrują, dlatego można w nich zobaczyć bardzo niewiele. Jeśli nie masz wtedy wystarczająco dużo informacji od zespołu, to zaczynasz mieć kłopoty. Jeżeli masz samochód zaraz za tobą to wszystko jest dobrze, jednak gdy oddali się tylko na dwie sekundy, zupełnie nie masz pojęcia, gdzie się znajduje. Każdy ma ten sam problem, od kiedy lusterka powędrowały na boczne sekcje i są teraz elementem aerodynamicznym.

Zapytany o najlepsze rozwiązanie tej sytuacji, Pedro odpowiedział: Lusterka w samochodzie są po to, aby mieć możliwość spojrzenia do tyłu i zobaczenia, co się dzieje za tobą. One muszą wrócić na monocoque, a więc na stare miejsce, jako, że jest to dla nich najlepsza pozycja, aby dobrze działały. Powodem, dla którego zostały one przeniesione na boczne sekcje jest to, że stały się elementem aerodynamicznym i dają dodatkowy docisk. Taka jest prawda. Musimy dojść do kompromisu, ponieważ jest to także kwestia bezpieczeństwa. Większość kierowców może potwierdzić, że nie był to łatwy weekend z tego powodu.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

11
noofaq
29.03.2010 07:28
czyli słynny tekst borówy "pokazał mu się w lusterkach" jest błędny ;)
barteks
28.03.2010 05:51
Naprawdę zabawne... A czy to FIA nakazała umieścić tak daleko lusterka i używać ich jako elementu aero? Niech zespoły dogadają się miedzy sobą i przeniosą je bliżej kokpitu...
sylweq
28.03.2010 05:31
Player1 o ile się nie mylę lusterko Kimiego odpadło bo było na elementach aerodynamicznych a nie na kokpicie. Na kokpicie na pewno byłoby bardziej niezawodne niż urządzenie elektroniczne, a właśiwie 2 urządzenia czyli kamera i monitor.
Piotrek15
28.03.2010 11:04
Już pewnie kombinują jak wycisnąć kolejne % docisku z przeniesienia lusterek na stare miejsce:D
Yurek
28.03.2010 10:52
@sneer - chyba raczej wolny niż swobodny, jeśli chcesz już się bawić w anglistę. W F1 Racing udowadniali, że lusterka jako element aerodynamiczny nie dają prawie żadnej poprawy, a są niebezpieczne.
Player1
28.03.2010 10:42
Gregoff lusterka też potrafią odpaść (vide Kimi)
sneer
28.03.2010 10:36
Jedna uwaga: free practice powinno się tłumaczyć jako swobodny trening.
Kamikadze2000
28.03.2010 10:35
W pełni się zgadzam! To co się czasem działo w przypadku dublowania, było nie najlepsze. W końcu właśnie przez to Kubek został szybko dogoniony przez Hamiltona (2 sekundy na jednym okrążeniu zyskał).
gregoff
28.03.2010 10:34
a jak sie zepsuje player1:) To co wtedy. Sygnały dymne i peryskop:D
blader
28.03.2010 10:27
zobaczymy co będzie w Monaco :)
Player1
28.03.2010 10:27
Zlikwidować lusterka i dać kamerkę (szerokokątną) + wyświetlacz w kokpicie.