Kierowcy wzywają do poprawy widoczności w lusterkach
W Australii byliśmy świadkami dość częstych przypadków blokowania innych kierowców
28.03.1012:15
2913wyświetlenia
Kierowcy F1 naciskają na FIA, aby ta zainterweniowała w sprawie widoczności w lusterkach wstecznych, jako że w tym sezonie dość często pojawiają się narzekania w tej sprawie. Podczas GP Australii byliśmy świadkami dość częstych przypadków blokowania innych kierowców w czasie treningów i kwalifikacji, wynikających z niedostatecznej widoczności w lusterkach.
Pedro de la Rosa otrzymał reprymendę od sędziów za blokowanie rywali w czasie wolnych treningów w piątek, natomiast Michael Schumacher narzekał, że został przyblokowany w kwalifikacjach przez Fernando Alonso i Lewisa Hamiltona. Wielu kierowców wyraża swoje przekonanie, że obecna generacja lusterek, szczególnie w samochodach Red Bulla i Ferrari, gdzie są przymocowane do elementów aerodynamicznych, nie zapewniają odpowiedniej widoczności i teraz FIA powinna coś z tym zrobić.
Rubens Barrichello stwierdził:
Mam nadzieję, że zostanie wprowadzona propozycja GPDA, aby przywrócić lusterka na ich pierwotne miejsce. Omawialiśmy już tę sprawę na zebraniu kierowców w piątek. Wszyscy byli szczerzy i każdy, poza Lewisem przyznał, że są problemy z widocznością. Dla mnie jednak problem bardziej wynika z aerodynamiki, ponieważ lusterka umieszczone na elementach aerodynamicznych mocno wibrują.
Pedro de la Rosa, który długo rozmawiał na ten temat z Charliem Whitingiem, powiedział:
Każdy ma problem z lusterkami. W rzeczywistości lusterka umieszczone w sekcjach bocznych dają bardzo małe pole widzenia tego, co dzieje się za tobą, a do tego mocno wibrują, dlatego można w nich zobaczyć bardzo niewiele. Jeśli nie masz wtedy wystarczająco dużo informacji od zespołu, to zaczynasz mieć kłopoty. Jeżeli masz samochód zaraz za tobą to wszystko jest dobrze, jednak gdy oddali się tylko na dwie sekundy, zupełnie nie masz pojęcia, gdzie się znajduje. Każdy ma ten sam problem, od kiedy lusterka powędrowały na boczne sekcje i są teraz elementem aerodynamicznym.
Zapytany o najlepsze rozwiązanie tej sytuacji, Pedro odpowiedział:
Lusterka w samochodzie są po to, aby mieć możliwość spojrzenia do tyłu i zobaczenia, co się dzieje za tobą. One muszą wrócić na monocoque, a więc na stare miejsce, jako, że jest to dla nich najlepsza pozycja, aby dobrze działały. Powodem, dla którego zostały one przeniesione na boczne sekcje jest to, że stały się elementem aerodynamicznym i dają dodatkowy docisk. Taka jest prawda. Musimy dojść do kompromisu, ponieważ jest to także kwestia bezpieczeństwa. Większość kierowców może potwierdzić, że nie był to łatwy weekend z tego powodu.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE