FIA dała zespołom 4 GP na zmodyfikowanie dmuchanych dyfuzorów

Ograniczenia wejdą więc w życie od lipcowego GP Wielkiej Brytanii.
21.05.1110:38
Nataniel Piórkowski
2323wyświetlenia

FIA dała zespołom cztery weekendy grand prix na przygotowanie się do ograniczenia korzyści płynących z wspomagania spalinami pracy dyfuzora.

Tak przynajmniej uważa magazyn Auto Motor Und Sport, ujawniając, że okres przejściowy będzie trwał począwszy od GP Hiszpanii, przez Monako, Kanadę i zakończy się wraz z wyścigiem o GP Europy na torze ulicznym w Walencji. Oznacza to, że nowe ograniczenia wejdą wraz z rozpoczęciem weekendu o GP Wielkiej Brytanii.

Restrykcje nałożone przez FIA zakładają, że w czasie hamowania oraz innych momentów, kiedy kierowca nie wciska pedału gazu, przepustnica nie może być otwarta na więcej niż 10% pełnego potencjału. Niemieccy reporterzy sugerują, że zespół McLaren przywiózł już do Barcelony pakiet ograniczający przepływ gazów z układu wydechowego, chcąc tym samym uprzedzić inne, mniej przygotowane stajnie.

Przedstawiciele HRT uważają, że zakaz powinien być wprowadzony ze skutkiem natychmiastowym i zapowiadają gotowość do protestu w wypadku nie zakwalifikowania się do niedzielnego wyścigu bolidów F111. Ktoś może protestować. Według naszej wiedzy, zmiany te będą istotne dla dziewięciu lub dziesięciu zespołów - powiedział wczoraj delegat techniczny FIA - Charlie Whiting sygnalizując, że wspomaganie dyfuzora spalinami podchodzi pod stosowanie ruchomych urządzeń aerodynamicznych, które są zakazane w regulaminie.

Źródło: f1zone.net

KOMENTARZE

10
BlindWolf
22.05.2011 07:32
jpslotus72 - nie jesteś za stary tylko czas Cię wyprzedza :) Dziś komisje nie wiedzą- ile popuścić, ile przyciąć skrzydełka Formuły bo nie wiedzą co z tego wyjdzie - z uwagi na brak testów w trakcie sezonu testują swoje wytyczne obserwując wyścigi . Czasy awangardy już dawno minęły - obecnie F! zmierza ku typizacji bolidów , torów ( jeden architekt ) -jeszcze niech któregoś mistrza sklonują .
jpslotus72
21.05.2011 10:55
Awangardowe HRT wyznacza trendy w Formule 1. Nie śledzę historii F1 pod kątem rewolucji regulaminowych, przeprowadzanych w trakcie sezonu - przypomina mi się tylko sezon 1976 z ograniczeniem wysokości wlotów powietrza: z wyścigu na wyścig bolidy zmieniły się tak, jakby przejechały pod zbyt niskim wiaduktem... Ten sezon miał być wyjątkowo atrakcyjny - i wielu, nawet większość, za taki go uważa. Ja jednak należę do tej mniejszości (o ile w ogóle nie jestem wyjątkiem), która widzi na torze i wokół niego raczej większy bałagan, niż fascynujący sezon. Zaczęło się od fatalnego wypadku Roberta, później problem ze startem sezonu (Bahrajn), zamieszanie ze strefami DRS, tory zasypane gumowymi wiórami, mechaniczne "wyprzedzanie", teraz FIA nagle obudziło się (budzikiem był donos?) w sprawie dmuchanych dyfuzorów i nowy zamęt... Może - jak Schumacher - jestem już za stary do dzisiejszej F1 (on do jeżdżenia - ja do oglądania)?...
michal132
21.05.2011 10:05
czyli po raz kolejny kasa wywalona w błoto. oszczędzać chcą tylko zamiast tego to jeszcze większe koszty robią
marrcus
21.05.2011 09:53
normalnie parodia, ale co te dziadowskie HRT sie wypowiada, powinni nie miec głosu
Kojag
21.05.2011 09:51
Konstrukcja Ferrari jest dość tradycyjna i z tego co słyszałem stracą na tym najmniej. Na tyle najmniej, że może to poprawić ich sytuację. Jeżeli za układ odniesienia weźmiemy sobie nie czas pokonywania okrążenia, a miejsce jakie zajmie dany bolid, to Ferrari zyska, a nie straci.
Ralph1537
21.05.2011 09:49
"Charlie Whiting sygnalizując, że wspomaganie dyfuzora spalinami podchodzi pod stosowanie ruchomych urządzeń aerodynamicznych, które są zakazane w regulaminie." nie wiem co ta ma wspólnego z tym przepisem skoro tu sie nic nie rusza, ani wydech, ani dyfuzor
michal5
21.05.2011 09:41
"Kojag" co do tego ma Ferrari tez na tym straci
Kojag
21.05.2011 09:17
Głupota totalna. Zespoły powinny nie wystartować w GP Wielkij Brytanii dla protestu, to może się FIA opamięta. Jak można robić coś takiego w trakcie sezonu? Czyżby Ferrari zazdrościło innym zespołom bardziej pomysłowych inżynierów?
Aeromis
21.05.2011 09:02
FIA się nie zorientowała jeszcze, że tylne skrzydło też jest ruchome. Ale będzie afera jak się wyda ^^
pablonzo
21.05.2011 08:48
Oj będzie wielki dym, będą protesty, większość zespołów na tym dużo straci, będzie wojna ;P