GP Niemiec: Alonso najszybszy w trzecim treningu
Trzeci trening dał szansę na suche przejazdy
21.07.1211:59
6016wyświetlenia

Trzeci trening rozpoczął się w suchych warunkach i na zupełnie suchym asfalcie, co sprawiło, iż już od samego początku mieliśmy wiele akcji na torze. Kierowcy zaraz po zapaleniu się zielonego światła wyjechali na okrążenia instalacyjne. Deszcz w dalszym ciągu straszył wszystkich, gdyż prognozy mówiły o nadejściu opadów w ciągu 30 minut.
Kilku kierowców od razu zdecydowało się na okrążenia pomiarowe, a pierwszym z nich był Vergne z czasem 1:22,262, co było w dalszym ciągu bardzo zachowawczym przejazdem i wynikiem dalekim od normalnie osiąganych tutaj na suchej nawierzchni. Udowodnił to Kimi Raikkonen, który już po chwili pobił kierowcę Toro Rosso o niemal 2 sekundy.
W użyciu była głównie średnia mieszanka, jednak Lewis Hamilton zdecydował się od razu założyć miękką. Rosberg był kolejnym kierowcą, który zdecydowanie podbił tempo kręcąc czas 1:18,455 i poprawiając go na kolejnych. Tymczasem w bolidzie Charlesa Pica wykryto nieszczelność powietrza w silniku, co zapowiadało dużo pracy, gdyż w bolidzie Francuza trzeba było rozpocząć zmianę jednostki.
Po 10 minutach niemal połowa stawki miała już na swoim koncie czas okrążenia. Rosberg podróżował na średniej mieszance i z okrążenia na okrążenie jechał szybciej. Niemca na czele stawki zwolnił Bruno Senna z czasem 1:17,391, jednak o miarodajności wyników mogła mówić czwarta pozycja Timo Glocka w Marussii. Chwilę po Sennie, Maldonado zszedł poniżej czasu 1:17. Dwójkę Williamsa pogodził Vettel z wynikiem 1:16,652, jednak był on jedynie o 0,012s lepszy od Maldonado.
Po 25 minutach sesji wszyscy oprócz Pereza zjechali do garażów, co dało chwilę ciszy nad torem. Po chwili jednak wszystko wróciło do normy i zawodnicy powrócili na tor, głównie na miękkiej mieszance, kontynuując przejazdy póki deszcz nie dawał o sobie znać. Tym razem najszybszy okazał się Alonso, który wskoczył na pozycję lidera z czasem 1:16,124. Przejazd odbywał się na miękkich oponach.
Temperatura toru w porównaniu z dniem wczorajszym wzrosła znacząco i osiągnęła 30 stopni. McLaren zdecydował się na taktykę inną niż reszta stawki i początkowo podróżował na miękkiej mieszance, by w drugiej części treningu założyć średnią i kręcić znacznie lepsze czasy, co dało Hamiltonowi pierwsze miejsce z wynikiem 1:16,091.
W dalszym ciągu zagadką pozostawał nowy system wspomagający DRS w Lotusie. Kimi Raikkonen miał dalej zamontowane charakterystyczne wloty powietrza, ale czy zespół zdecyduje się na użycie ich w wyścigu jest niewiadomą. Tymczasem na tor wyjechał ponownie Alonso i pobił czas Hamiltona o 0,077 sekundy. Nad torem zaczęły się zbierać bardzo ciemne chmury i deszcz wydawał się tylko kwestią czasu.
Mechanicy Marussii spisali się niesamowicie dobrze i doprowadzili bolid Charlesa Pica do używalności, dzięki czemu Francuz wyjechał na tor na 12 minut przed końcem treningu. Na 7 minut przed końcem treningu usłyszeliśmy z radia Romaina Grosjeana komunikat "pada deszcz". W tym czasie na nowych miękkich oponach na tor wyjechali Button i Hamilton, jednak nie byli już w stanie poprawić swoich wyników. Przeszkodziło to szczególnie Buttonowi, dla którego był to pierwszy przejazd w tym treningu z małą ilością paliwa.
Był to koniec miarodajnych przejazdów i tylko kilku kierowców zdecydowało się pozostać na torze. Warunki były jednak już zbyt zdradliwe, by ryzykować szybkie tempo. Deszcz rozpadał się na dobre z siłą monsunu i wszyscy zjechali do garażów. Przed nami pozostała czasówka, którą będziecie mogli śledzić razem z [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color]. Zapraszamy!
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Mokro
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fernando Alonso (5) | Ferrari F2012 | 1:16,014 | 14 | |||
2 | Lewis Hamilton (4) | McLaren MP4-27 | 1:16,091 | 0,077 | 0,077 | 20 | |
3 | Sergio Perez (15) | Sauber C31 | 1:16,202 | 0,188 | 0,111 | 20 | |
4 | Kimi Raikkonen (9) | Lotus E20 | 1:16,238 | 0,224 | 0,036 | 27 | |
5 | Mark Webber (2) | Red Bull RB8 | 1:16,447 | 0,433 | 0,209 | 19 | |
6 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB8 | 1:16,475 | 0,461 | 0,028 | 18 | |
7 | Pastor Maldonado (18) | Williams FW34 | 1:16,664 | 0,650 | 0,189 | 18 | |
8 | Felipe Massa (6) | Ferrari F2012 | 1:16,771 | 0,757 | 0,107 | 15 | |
9 | Kamui Kobayashi (14) | Sauber C31 | 1:16,807 | 0,793 | 0,036 | 25 | |
10 | Bruno Senna (19) | Williams FW34 | 1:16,930 | 0,916 | 0,123 | 23 | |
11 | Romain Grosjean (10) | Lotus E20 | 1:16,962 | 0,948 | 0,032 | 26 | |
12 | Nico Hulkenberg (12) | Force India VJM05 | 1:17,033 | 1,019 | 0,071 | 26 | |
13 | Paul di Resta (11) | Force India VJM05 | 1:17,148 | 1,134 | 0,115 | 23 | |
14 | Daniel Ricciardo (16) | Toro Rosso STR7 | 1:17,238 | 1,224 | 0,090 | 25 | |
15 | Michael Schumacher (7) | Mercedes F1 W03 | 1:17,266 | 1,252 | 0,028 | 22 | |
16 | Jean-Eric Vergne (17) | Toro Rosso STR7 | 1:17,491 | 1,477 | 0,225 | 23 | |
17 | Nico Rosberg (8) | Mercedes F1 W03 | 1:17,491 | 1,477 | 0,000 | 26 | |
18 | Heikki Kovalainen (20) | Caterham CT01 | 1:18,366 | 2,352 | 0,875 | 21 | |
19 | Witalij Pietrow (21) | Caterham CT01 | 1:18,818 | 2,804 | 0,452 | 22 | |
20 | Pedro de la Rosa (22) | HRT F112 | 1:19,778 | 3,764 | 0,960 | 22 | |
21 | Timo Glock (24) | Marussia MR01 | 1:20,235 | 4,221 | 0,457 | 22 | |
22 | Charles Pic (25) | Marussia MR01 | 1:20,318 | 4,304 | 0,083 | 9 | |
23 | Narain Karthikeyan (23) | HRT F112 | 1:20,741 | 4,727 | 0,423 | 21 | |
24 | Jenson Button (3) | McLaren MP4-27 | 1:20,914 | 4,900 | 0,173 | 25 |
107% najlepszego czasu: 1:21,334
KOMENTARZE