Technologia hybrydowa zagości w WTCC?

Nie wyklucza tego promotor serii, Marcello Lotti
05.01.1312:43
Karol Piątek
6430wyświetlenia

Nowy regulamin techniczny Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych, który wejdzie w życie przed sezonem 2014 to nie jedyne zmiany szykowane przez organizatorów. Promotor serii, Marcello Lotti, przyznaje, że w niedalekiej przyszłości w mistrzostwach na stałe może zagościć technologia hybrydowa oraz przycisk push-to-pass.

Ten rok będzie ostatnim sezonem z obowiązującymi przepisami S2000, a nowe regulacje wchodzące w życie od roku 2014, mają nakłonić kolejnych producentów do dołączenia do stawki. Do tej pory, chęć udziału w mistrzostwach wyraził Citroën, z kolei według doniesień prasowych na podobny ruch może zdecydować się Renault.

Przepisy S2000 zostały wprowadzone w roku 2002, pierwszym roku działalności Europejskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych, które następnie przemianowano na WTCC. Później przepisy S2000 zostały wykorzystane w wielu innych krajowych seriach

Po jedenastu latach obowiązywania przepisów, zmiany były niezbędne. Jesteśmy zadowoleni, że prezydent FIA, Jean Todt, podziela ten pogląd i był pierwszym, który udzielił nam wsparcia - powiedział Lotti w rozmowie z oficjalną stroną WTCC, na której zostały opublikowane jego przemyślenia dotyczące przeszłości, teraźniejszości jak i przyszłości serii. Pierwotny plan zakładał wprowadzenie zmian dopiero w roku 2015, jednak na fali zainteresowania okazywanego przez nowych producentów, zdecydowaliśmy się go przyspieszyć. Poza tym, wiele marek ma zamiar wprowadzić nowe modele samochodów, które mogą być homologowane w 2014.

Tak naprawdę nie mówimy tutaj o nowej generacji samochodów, a jedynie o technicznej ewolucji przepisów Super 2000. Podstawowe założenia to zwiększenie mocy oraz dźwięku, redukcja wagi, wprowadzenie większych kół, a także nowy, bardziej agresywny wygląd. Następnie wprowadzilibyśmy więcej swobody w kwestii homologacji zawieszenia. W kolejnym etapie dopuścilibyśmy stosowanie przycisku push-to-pass oraz technologii hybrydowych. Obecnie FIA i producenci pracują nad finalnym kształtem przepisów. Ich ostateczny projekt powinien być znany przed końcem stycznia i przedłożony Światowej Radzie Sportów Motorowych w marcu.

Lotti potwierdził również, że ostateczne ustalenia umożliwią starty obecnie stosowanych samochodów, a wzrost kosztów będzie ograniczony do minimum. Niektórzy się ucieszą, twierdząc, że to jedynie mała aktualizacja mistrzostw, a inni będą twierdzić, że to ogromny wzrost kosztów. Uważam jednak, że przepisy Super 2000 udowodniły, że możliwe jest zachowanie przepisów technicznych przez długi czas. Poza tym nasze wysiłki pomogły utrzymać stabilne koszty. Zmiany pozwolą na dalsze utrzymanie kosztów pod kontrolą, choć wprowadzenie nowych samochodów i tak wiąże się z ich poniesieniem. Mimo wszystko mogę zapewnić, że tak jak to się dzieje za każdym razem, kiedy motorsport przechodzi zmiany techniczne, będziemy starali zapewnić się wyrównany poziom osiągów pomiędzy starymi jak i nowymi samochodami.

Źródło: touringcartimes.com, autosport.com

KOMENTARZE

5
evo24
05.01.2013 08:27
ale hybrydy zależy jak pojmowane. jeśli miałoby to być coś na zasadzie KERS to mi sie podoba a co do P-T-P to tak to jest porażka. najlepszym rozwiązaniem chyba było by powiązanie WTCC z jaką inną seria o podobnym charakterze i rozwinąć areodynamikę
Gilles
05.01.2013 04:51
wszystko byle nie hybrydy i P-T-P... to jest zbrodnia...
evo24
05.01.2013 03:33
ale czy DTM nie jest atrakcyjne? wygląd samochodów kosmiczny rywalizacja ciekawa. także sądzę że to niezły pomysł
fitipaldi666
05.01.2013 03:11
Chcą zrobic z WTCC drugie DTM
evo24
05.01.2013 12:56
technologia hybrydowa w WTCC może wyjść tylko na dobre. Dodatkowa moc zawsze się przyda, to tylko tak naprawdę uatrakcyjni i tak widowiskowe wyścigi. Ale ktoś wie jak bardzo będzie sie różnił regulamin techniczny od 2014?