Ekstrom ukarany, zwycięstwo przypada Wickensowi (akt.)

To już szósty wyścig w ten weekend, w którym zmieniane są wyniki
14.07.1315:24
Paweł Zając
6233wyświetlenia

Mattias Ekstrom wygrał piątą rundę DTM na ulicznym Norisringu, jednak w pamięci bardziej pozostanie dramatyczne rozstrzygnięcie kwestii podium.

Rywalizacja rozpoczęła się od samochodu bezpieczeństwa, gdyż Timo Scheider został na swoim polu startowym. Po uprzątnięciu Audi kierowcy wrócili do wali na czwartym okrążeniu.

W międzyczasie okazało się, że Gary Paffett popełnił falstart i ukarano go przejazdem przez boksy. Brytyjczyk, podobnie jak Mike Rockenfeller, który zaliczył katastrofalne kwalifikacje, postanowił bardzo szybko zaliczyć oba obowiązkowe pit stopy. Taktyka opłaciła się, gdyż na 12 okrążeniu Tomczyk zakończył walkę z Juncadellą i Greenem na ścianie, przez co ogłoszono kolejną neutralizację.

Samochód bezpieczeństwa zamieszał też w czołówce, gdyż wszyscy zjechali w tym momencie do boksów i liderem okazał się być Mortara, przez Wickensem, Spenglerem i Ekstromem. Restart na 20 okrążeniu przebiegł spokojnie, jednak niektórzy zaraz potem wzięli się do roboty. Szwed najpierw poradził sobie ze Spenglerem, a później na 25 okrążeniu także z Wickensem. Na pokonanie Mortary przyszło mu jednak poczekać do 79 okrążenia, kiedy wyjechał jako lider po swoim pit stopie.

Pit stop Włocha okrążenie wcześniej był kluczowy, gdyż mechanicy niezbyt szybko zmienili koła, a Gary Paffett po świetnych manewrach przedarł się do przodu i trzymał się w zasięgu podium. Ostatecznie kierowcy Audi i Mercedesa byli bok w bok, gdy Mortara opuszczał pit lane, jednak Paffett wykorzystał większą prędkość i znalazł się z przodu.Włoch mimo tego, że miał świeższe opony na ostatnich okrążeniach to nie umiał ich wykorzystać. Na 80 kółku Mortara popełnił pierwszy błąd i uderzył w tył niebiesko-żółtego Mercedesa, przez co obaj stracili pozycję na rzecz Wickensa, a Paffett spadł nawet za Vietorisa.

Na ostatnich trzech okrążeniach tester McLarena próbował wskoczyć na podium. Na przedostatnim kółku znalazł lukę w ostatnim zakręcie i wyjechał z niego zarówno przed Niemcem, jak i przed Włochem. Mortara jednak znów uderzył w Paffetta i tym razem dla nich obu był to koniec wyścigu. Dzięki temu na najniższy stopień podium wskoczył Vietoris, któremu udało się uniknąć zamieszania. Czwarta pozycja przypadła Danielowi Juncadelli. Piąty, po starcie z dziewiętnastego pola, był Rockenfeller, który wysunął się na prowadzenie w generalce, gdyż Bruno Spengler ukończył wyścig pozycję niżej. Roberto Merhi był siódmy, a dziesiątkę zamknęło trio BMW - Hand, Priaulx i Wittmann.

Aktualizacja: Mattias Ekstrom został zdyskwalifikowany za złamanie zasad parku zamkniętego. Szwed podczas celebrowania zwycięstwa tuż po wyścigu otrzymał od kogoś butelkę wody. W takiej sytuacji zwycięstwo przypada Robertowi Wickensowi, a na trzecie miejsce awansował Daniel Juncadella. Jak na razie nie wiadomo czy Audi będzie się odwoływać. Warto również dodać, że Ekstrom dostał także 1000 euro kary, za nie założenie z powrotem kierownicy zaraz po wyścigu.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
2Robert Wickens (10)DTM AMG Mercedes C-Coupe83+0:02,64618
3Christian Vietoris (9)DTM AMG Mercedes C-Coupe83+0:06,28215
4Daniel Juncadella (17)DTM AMG Mercedes C-Coupe83+0:07,03912
5Mike Rockenfeller (19)Audi RS5 DTM83+0:08,41110
6Bruno Spengler (1)BMW M3 DTM83+0:17,0838
7Roberto Merhi (4)DTM AMG Mercedes C-Coupe83+0:18,5946
8Joey Hand (8)BMW M3 DTM83+0:31,1984
9Andy Priaulx (16)BMW M3 DTM83+0:34,9092
10Marco Wittmann (21)BMW M3 DTM83+0:35,5951
11Dirk Werner (2)BMW M3 DTM83+0:40,426
12Filipe Albuquerque (6)Audi RS5 DTM83+0:42,675
13Timo Glock (22)BMW M3 DTM83+0:42,867
14Miguel Molina (20)Audi RS5 DTM83+0:44,568
15Adrien Tambay (24)Audi RS5 DTM83+0:54,091
16Augusto Farfus (7)BMW M3 DTM82+1 okr.
17Edoardo Mortara (5)Audi RS5 DTM81+2 okr.
18Gary Paffett (3)DTM AMG Mercedes C-Coupe81+2 okr.
Niesklasyfikowani
19Jamie Green (12)Audi RS5 DTM65
20Pascal Wehrlein (18)DTM AMG Mercedes C-Coupe65
21Martin Tomczyk (15)BMW M3 DTM11
22Timo Scheider (23)Audi RS5 DTM0
Zdyskwalifikowani
1Mattias Ekström (11)Audi RS5 DTM83
Pole position: Robert Wickens - 0:48,384 Najszybsze okrażenie: Christian Vietoris - 0:48,572 na 9 okrążeniu

KOMENTARZE

20
plastic
15.07.2013 04:14
Ale jajca. Teraz ciekawe czy gruby jest od Audi bojącego się niedowagi czy od konkurencji :D
marcin_114
15.07.2013 03:33
@Vsene Bez kitu. Koleś mu wodę wlewał. Ciekawe dla jakiej marki pracuje?
Vsene
15.07.2013 03:01
http://youtu.be/2JJBPmcjZsw 1:32:40 - ewidentnie widać, jak gość w kraciastej koszuli wyłania się spośród fotografów i wlewa mu butelkę wody do kieszeni.
Simi
15.07.2013 02:33
Nieee, w NASCAR się nie przejmują wagą - spójrzcie na Tony'ego Stewarta ;)
plastic
15.07.2013 09:17
@up, jest kilka "drobnych" róznic miedzy cywilizowanymi, europejskimi wyścigami a NASCARem [quote]The reported weight limit for a 2008 Nationwide Series car was 3,400 pounds. This includes everything a car needs to have to be ready for the race, except the driver. The car must be weighed by race officials and must be no lighter than 3,400 pounds when all required liquids and equipment are on board. It can, however, weigh as much over this amount as is desired.[/quote] Kierowcy NASCARu raczej nie przejmują się zbytnio swoją wagą... http://cdn.bleacherreport.net/images_root/slides/photos/000/289/974/fat_stewart_display_image.jpg?1278709689 Poza tym Gordon raczej pokazywał logo sponsora niż "popijał sobie"
adamo342
15.07.2013 08:53
http://www.youtube.com/watch?v=AllVuVbr_ts 47:42 Gordon sobie popijał Pepsi i nikt mu nie odebrał zwycięstwa a poza tym został tylko oblany tą wodą więc trudno myśleć,że ta woda ważyła parę kilogramów.Najbardziej jestem zły,że odebrano zwycięstwo mojemu ulubionemu driverowi w DTM zwycięstwo i mojej ulubionej marce.Dobrze,że Rocky wciąż prowadzi bo ten sezon byłby dla Audi porażką a w wyścigu tak się pięknie zapowiadało że będą mieli dublet.Widać,że w tej serii faworyzują Merca.
slawek_s
15.07.2013 06:47
[quote="peter01"][/quote] Tak, na każdego powinna czekać kroplówka, r-ka i wszystkich po kolei na OIOM. To są sportowcy wyczynowi i ich organizm jest wytrenowany do takiego wysiłku. Skoro regulamin mówi najpierw waga potem picie i jedzenie to w tej kolejności profesjonalny sportowiec musi postąpić a jak zrobi inaczej jest kara. Skoro zakładając kombinezon zobowiązał się do przestrzegania regulaminu to niech go przestrzega.
Darth ZajceV
14.07.2013 11:23
@peter01 Kierowca to musi spełniać odpowiednie wymagania w każdym momencie trwania weekendu i zanim cokolwiek weźmie do ust najpierw musi stanąć na wadze. To nie trwa tyle, żeby zagrażało to jakkolwiek jego zdrowiu, a gdyby nawet doszło do takiej skrajnej sytuacji to śmiem wątpić, czy zawodnik dojechał by wtedy do mety. Sytuacja jest o tyle dziwna, że jego tą wodą oblano, a nie on ją wypił, bo przypuszczam, że by odmówił.
peter01
14.07.2013 11:15
To równie ma dobrze mogliby zakazać stosowania bidonu z napojem w aucie. Kierowca ma zas***e prawo spożyć coś(batonika, buteleczkę wody) od razu po wyjściu z auta, wiem, że wtedy mógłby sobie podnieść masę o te parę kg aby spełnić wymóg dot. minimalnej masy zawodnika, ale to są ludzie, oni podczas wyścigu tracą tyle kg,. że nie są w stanie do końca tego kontrolować, ale oczywiście według prawa nawet osoba niepełnosprawna jest potencjalnym sprawcą zamachu gdziekolwiek i na kogokolwiek., czyli po prostu wedlug regulaminu FIA Mathias Ekström w Parc Ferme dastal butelkę z pizzą(taką dużą ze pizzeri w skali 1:1) z sosem czosnkowym, a na dnie było jeszcze 1,5 litra coli i powiększony zestaw frytek.
plastic
14.07.2013 10:57
Dura lex, sed lex jak to mawiają. Zawodnicy muszą tego przestrzegać i nie ważne czy to butelka wody czy worek cementu. I wszyscy doskonale o tym wiedzą dlatego cieżko mi uwierzyć w zapominalstwo a raczej strach przed niedoważeniem bolidu. Ktoś widział to w TV? Pił z premedytacją przed kamerą czy uciekł gdzieś w kąt? ;) Mamy nowe watergate. EDIT: Pogrzebałem trochę w zagranicznych serwisach i wychodzi na to, że wlano Eksromowi butelkę wody w spodnie O_o. Toż to jawna próba oszustwa.
Phaedra
14.07.2013 10:41
Kierowcom F1 tuż po wyjściu z bolidu, przed ważeniem, też nie wolno nic wziąć do ust ani wody ani batonika.
Kamikadze2000
14.07.2013 10:20
Kpina... niedługo będą zabierać zwycięstwa za zły uśmiech... ;)
sucharek147
14.07.2013 09:10
Podobnie śmiesznego powodu dyskwalifikacji zawodnika już dawno nie słyszałem... Przecież to jakaś paranoja! DQ za butelkę wody?!
Satch
14.07.2013 09:04
Co się dzieje w tym tygodniu? Co nie popatrzę, to zmienia się wynik któregoś z zakończonych już wyścigów a powody kar są często naprawdę śmieszne (u Ekstroma - DQ za butelkę wody, van Buuren - 25 sekund za przekroczenie linii).
rzeznik
14.07.2013 08:14
Ekstrom stracił zwycięstwo.
Kamikadze2000
14.07.2013 07:15
@Karol24 - spójrz na Daniego Pedrosę - trzykrotny wicemistrz i wczoraj nabawił się kontuzji, która wykluczyła go dzisiaj ze startu. Albo Nori Haga - także trzykrotny wicemistrz, ale World Superbike. Stirling Moss - czterokrotny wicemistrz F1. Randy Mamola - czterokrotny wicemistrz klasy 500cc. Max Biaggi - trzykrotny wicemistrz 500/MotoGP. Tu dopiero można mówić o pechu (do rywali, kontuzji, a także pechowych incydentów). Fakt, Gary często tracił szansę na tytuł, ale raz już nim był. A toteż zmienia postać rzeczy. :)
Karol24
14.07.2013 06:22
@Kamikadze2000 On się nigdy nie zestarzeje. Ale on ma pecha w DTM. Jest 4 krotnym wicemistrzem. Raz tylko zdobył tytuł. Mortara oddalił od niego szanse na tytuł w tym sezonie.
AleQ
14.07.2013 06:00
Mortara to totalne bezmózgowie. Szkoda Gary'ego, choć wyścig dla Benza dość udany.
Kamikadze2000
14.07.2013 05:34
Paffet jest jeszcze młody. Ma czas na zwycięstwa... ;)
Karol24
14.07.2013 04:37
Mortara powinien dostać dotkliwą karę za to co zrobił. dwie bezsensowne kolizje z Paffetem. Gary jechał świetnie wyprzedzał po kolei kierowców. Miałby drugie miejsce, a więc dzięki temu awansowałby na drugie, a gdyby Mortara dojechał do mety w czołówce na 1 miejsce.