GP Australii: Alonso najszybszy w rozpoczęciu sezonu

Pierwsza sesja treningowa od razu zrodziła spore emocje
14.03.1404:01
Łukasz Godula
10278wyświetlenia

W końcu po jak zwykle niesamowicie długiej przerwie dla fanów Formuły 1 rozpoczął się kolejny sezon Królowej Motosportu. Przy okazji rozpoczyna się kompletnie nowa era, która będzie się charakteryzowała bardzo zaawansowanymi silnikami turbo. Ogromne zmiany zwiastują ogromne emocje,więc zapinamy pasy i jedziemy!

Wszystko rozpoczęło się tradycyjnymi okrążeniami instalacyjnymi w słonecznym Melbourne. I już od początku jedna z ekip miała problem. Był to typowany do zwycięstwa Mercedes, w którym na środku toru zatrzymał się Hamilton. Miny kierownictwa stajni z Brackley mówiły wszystko. Dodatkowym problemem był fakt, iż telemetria nie wskazywała na powód usterki. Tymczasem również dość niespodziewanie pierwszy czas w tabeli ustanowił Daniel Ricciardo w Red Bullu - 1:37,290.

Początkowe minuty należały do jednostek Renault, gdyż Ricciardo poprawił swój czas na kilku kolejnych okrążeniach do 1:34,600, a za nim plasował się Vergne z wynikiem 1:35,510. Szybko się to jednak zmieniało, ponieważ już po chwili na czoło tabeli wskoczył Alonso, a zaraz za nim Rosberg. Niemca po kolejnych okrążeniach znowu zmienił Alonso z wynikiem 1:32,588.

Po 30 minutach na torze zrobiło się cicho, a na czele pozostawał Alonso. Czasy okrążeń wykręciło tylko 10 kierowców, a Lotus i Vettel nawet nie wyjechali z garażu. Kolejną ofiarą awarii był Ericsson, który po okrążeniu instalacyjnym zastał baterię w rozsypce, co pozbawiło go dalszego przebiegu w sesji. Po kilku kolejnych minutach cisza została przerwana, a próbny start wykonał Jenson Button. Anglik chwilę później wskoczył na trzecią pozycję w tabeli.

Anglik był też kolejnym liderem sesji, gdy wykręcił 1:32,357. Po 50 minutach sesji na torze pojawił się Vettel, jednak było to tylko kółko instalacyjne. Na 30 minut do końca sesji na torze pojawiło się sporo kierowców, by poprawić swoje wyniki. Nie wszystkim się to udało, ale Alonso wskoczył przed Buttona z przewagą nieco ponad pół sekundy.

Kolejny przejazd Buttona był już przygotowaniem do wyścigu, z większym ładunkiem paliwa na pokładzie. W tym czasie na torze, na 12 minut przed końcem sesji, pojawił się Maldonado. Mimo dość dużej aktywności na torze, ciągle 6 zawodników nie miało na swoim koncie czasu okrążenia. Wenezuelczyk nie ukończył nawet 1 okrążenia, gdy jego silnik się wyłączył. Pastor był w stanie dotoczyć się do pitlane. W ślady Anglika poszli również inni i czasy już się nie poprawiały (choć zdarzały się rekordowe pojedyncze sektory), a zawodnicy skupiali się na poznawaniu swoich maszyn.

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Fernando Alonso (14)Ferrari F14 T1:31,84020
2Jenson Button (22)McLaren MP4-29 1:32,3570,5170,51723
3Valtteri Bottas (77)Williams FW36 1:32,4030,5630,04627
4Felipe Massa (19)Williams FW36 1:32,4310,5910,02819
5Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB101:32,5990,7590,16826
6Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W05 Hybrid1:32,6040,7640,00517
7Sebastian Vettel (1)Red Bull RB101:32,7930,9530,18910
8Kevin Magnussen (20)McLaren MP4-29 1:32,8471,0070,05428
9Kimi Raikkonen (7)Ferrari F14 T1:32,9771,1370,13019
10Jean-Eric Vergne (25)Toro Rosso STR91:33,4461,6060,46930
11Nico Hulkenberg (27)Force India VJM07 1:33,5331,6930,08723
12Sergio Perez (11)Force India VJM07 1:33,8552,0150,32224
13Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR91:34,2722,4320,41727
14Esteban Gutierrez (21)Sauber C33 1:35,5783,7381,3067
15Adrian Sutil (99)Sauber C33 1:36,4454,6050,86713
16Jules Bianchi (17)Marussia MR03 1:40,8599,0194,4146
17Max Chilton (4)Marussia MR03 1:46,92215,0826,0634
18Marcus Ericsson (9)Caterham CT05---1
19Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W05 Hybrid---1
20Kamui Kobayashi (10)Caterham CT05---1
21Pastor Maldonado (13)Lotus E22---2
22Romain Grosjean (8)Lotus E22---0
107% najlepszego czasu: 1:38,268

KOMENTARZE

15
Aeromis
14.03.2014 09:03
@Duzy Pies To nie był wymysł a ostrożny wniosek, pzdr.
Kamikadze2000
14.03.2014 08:18
@iceneon - Sutil nie jest jeszcze taki stary, by kończy karierę. Niech jednak zmiata do DTM lub WEC. Tam jest jego miejsce. ;)
Maly-boy
14.03.2014 06:43
Oglądam sobie FP2 na Sky i praktycznie wcale nie słychać tam silników ... Powinni w opcjach podkręcić engine sound :D
Simi
14.03.2014 06:41
Fajnie widzieć Alonso na czele choć na razie rzecz jasna niewiele to znaczy. Zobaczymy. Byle trzymać się z dala od kłopotów, Ferrari wygląda nieźle.
Duzy Pies
14.03.2014 06:38
Hahaha...widze tu pewna analogie:) Jak co roku zresztą:) @Aeromis może się potwierdzać co tylko wymyślisz. Wyscig i tak wygra RBR..pozdro
piwo
14.03.2014 06:35
no w drugim treningu juz calkiem niezle.
tivi92
14.03.2014 06:26
@rno2 nie 7 ale ok 4 biorac pod uwage fp1 z 2013 mimo wszystko jest tragedia... moze to i lepiej, ze nie ma tego w tv to i sie czlowiek nie bedzie denerwowal (a moj internet nie pozwala na ogladanie streamow)
rno2
14.03.2014 06:11
Czasy masakryczne - gorsze ok. 7 sekund od ubiegłorocznych...
piwo
14.03.2014 05:30
czyzby niektore zespoly juz wlaczyly oszczedzanie silnikow?
iceneon
14.03.2014 04:23
Może w końcu Sutil zakończy karierę. Zaczynam coraz bardziej obawiać się o Lotusa, przynajmniej o jego lepszą połowę.
Aeromis
14.03.2014 03:29
Powolutku potwierdza się to o czym pisałem. Silnik Ferrari niekoniecznie jest słabszy od Mercedesa, a może nawet i lepszy (za wcześnie by cokolwiek wyrokować), tyle że ekipa Ferrari jest jedyną, która jest w stanie go wykorzystać. Marussia się nie liczyła a Sauber póki co pokazał to, czego się spodziewałem - kryzys.
FAster92
14.03.2014 03:17
Jak dla mnie Ferrari, Mercedes i Williams faworyci do podium w tym GP. Red Bull katastrofa, dźwięk silnika gdy Vettel dojeżdżał do pierwszego zakrętu słychać było takie dziwne "chrząkanie" jak u Vergne'a podczas testów w Jerez. W ogóle jadą jakby połowy mocy nie mieli, ale to już ich problem i muszą sobie z nim poradzić jak niektóre zespoły z poprzednich lat. Nie wiem czy tak szkoda mi Lewisa, wszyscy upatrują w Mercedesie pretendenta do zwycięstwa,ale ja nie stawiałabym na nich 100%. Wiadomo to FP1 i do wyścigu wszystko może się zmienić, jednak podczas ostatnich testów w Bahraine to chyba Mercedes najwięcej powodował czerwone flagi na torze. Wg. mnie najważniejsze będzie przez pierwsze wyścigi niezawodność, która w przypadku niektórych zespołów może być bardzo kluczowa.
macieiii
14.03.2014 03:09
Można się było tego obawiać. Ferrari również wygląda na bardzo mocne, ich silniki również. Williams może i nagle przeskoczył Force India, ale jak widać typy" walka Alo Mas" były bezpodstawne i myślę że Williams powinien osiągnąć spory progres, ale jak już raz pisałem, bardzo nikłe szanse na drugiego Brawna bo sam kolor nie wystarczy. W tym wszystkim Merca wciąż widzę i można upatrywać jako najszybszych.
LH44fan
14.03.2014 03:07
Ale pech Lewisa :/ Mam nadzieję, że w 2 treningu pojeździ więcej i to z dobrymi czasami. Red Bull nieźle, patrząc na problemy podczas testów.
robertunio
14.03.2014 03:07
Red Bull nie tak tragicznie jak sie spodziewalem. Zobaczymy jak w drugim treningu.