Alonso jako pierwszy poprowadzi nowego McLarena

Stajnia z Woking podała swój harmonogram jazd na testy w Jerez
22.01.1512:27
Mateusz Szymkiewicz
2840wyświetlenia

Zespół McLaren poinformował, że jako pierwszy przetestuje nowy bolid Fernando Alonso.

Stajnia z Woking podała swój harmonogram jazd na najbliższe testy w Jerez, z którego wynika, że jako pierwszy model MP4-30 dostanie do własnej dyspozycji Fernando Alonso. Hiszpan powróci za kierownicę konstrukcji napędzanej jednostką napędową Hondy również trzeciego dnia jazd, natomiast Jenson Button będzie testował 2 oraz 4 lutego.

McLaren planuje zaprezentować swój nowy bolid 29 stycznia w fabryce w Woking. Relacja z odsłonięcia MP4-30 będzie transmitowana na żywo w Internecie.

Rozkład dzienny testów w Jerez (1-4 lutego)
ZespółBolidNiedziela 01 IIPoniedziałek 02 IIWtorek 03 IIŚroda 04 II
F1 W06 HybridNico RosbergLewis HamiltonNico RosbergLewis Hamilton
RB11
FW37
666
MP4-30Fernando AlonsoJenson ButtonFernando AlonsoJenson Button
VJM07
STR10Carlos Sainz JrMax VerstappenCarlos Sainz JrMax Verstappen
E23 Hybrid
C34

KOMENTARZE

14
FM WMR
23.01.2015 07:01
Przykro mi ,że nie czytasz internetu ze zrozumieniem lub wogóle nie czytasz.Jak dla mnie wydawanie od 200-300mln dolarów na rozwój nie jest chyba wymuszeniem tylko własną wolą.To ,że stać na takie wydatki tylko 5 zespołów wcale nie jest złe czy dobre ,jak już pisałem ich kasa.Williams,Lotus i Force India to zespoły środka stawki i więcej wydanych dolarów i tak im nie pomaga,a i tak wydają około120-150mln rocznie.Dla mniejszych zespołów ratunkiem na dobre wyniki są zmiany przepisów.Duzi zawsze dadzą sobie radę,więc po co im jeszcze obcinać.Grono tu obecnych chcę większych i głośniejszych silników,otóż te silniki kosztują jeszcze więcej.Ja chcę żeby wydawali,może w rezultacie jakieś nowinki trafią do seryjnej produkcji jak ABS czy TC,bo na przydatność KERS w seryjnych nie widzę przyszłości.Sorki za wywód,nikt nie musi się z nim zgadzać.
MairJ23
22.01.2015 11:22
@FM WMR wydawac bez ograniczen ? ja bym chcial zebys pokazal mi te tweety !!! bo cos mi si enie chce wierzyc ze Williams - w jakiej to on kondycji nie jest dzisiaj - chce wydac jak najmniej... Moze tacy Kaci jak Mercedes i Ferrari nie maja problemu z wydaniem kasy , czy tez RedBull... ale reszta ? na serio nie wydaje mi sie zeby pragneli wydawac na testy 2 razy wiecej. Podaj dowody na to co mowisz i mozemy dalej o tym rozmawiac.
FM WMR
22.01.2015 09:36
@Campeon Po za tym forum mógłbyś poczytać chociażby tweety zespołów to wiedziałbyś co chcą najbardziej.a mianowicie wydawać bez ograniczeń.Każdy kto bawi się w F1 wie ile to kosztuje.Zespoły "tańsze"nie mówią o braku kasy tylko o równym podziale zysków. . @rno2 czyli zgadzasz się na więcej testów i bolidów-bo przez te braki zespoły mają problem z odpowiednimi częściami.gdyż nie są przygotowani na awarie.Nie łatwo jest wozić ciężarówkę klamotów na każdy weekend i do tego zastanawiać się co do niej włożyć.Po to są testy żeby eliminować błędy,bez nich rosną ,nie maleją koszty.Gdyby mogli więcej testować to kto wie czy Merc miałby taką przewagę.Przecież to jest ich kasa niech ją wydają jak chcą,napewno polepszy to rywalizację.
Campeon
22.01.2015 09:09
@FM WMR - jakie zespoły deklarowały chęć wystawienia trzecich bolidów? Najbogatsze. Testy z dwoma bolidami oznaczają większe koszty, podczas gdy ekipy środka stawki liczą każdy grosz. Jednakże, skoro Ty wyśmiewasz milion dolarów... to rzeczywiście możesz tego nie rozumieć. No i to, o czym wspomnieli przedmówcy; części na testy nierzadko dolatują dosłownie w ostatniej chwili, a Ty życzyłbyś sobie, by ekipy produkowały wszystko x2.
rno2
22.01.2015 08:50
@FM WMR Ja nigdzie nie napisałem, że zespołów nie stać na zbudowanie drugiego bolidu na testy. Po prostu to jest taka walka o urwanie kolejnych tysięcznych sekundy na etapie projektowania bolidu, że części produkuje się naprawdę na ostatnią chwilę i to zazwyczaj w ilości sztuk jeden. Nie raz się zdarzało, że ktoś się nawet lekko rozbił na testach i już cały dzień był stracony, bo nie było części zamiennych...
FM WMR
22.01.2015 07:50
@exxxile @rno2 Jeszcze kilka tyg temu zespoły deklarowały chęć wystawiania 3bolidów w wyścigu ,a wy marudzicie,że ich nie stać.Nie no darujcie.Ferarri podobno chce kupić Maruśkę,pewnie z biedy hehe.Od czasu gdy zakazali testów ten sport kuleje.Im więcej samochodów tym więcej przetestowane.Po za tym półki w fabrycznych magazynach uginają się pod ciężarem części.Problem w tym ,że te wszystkie części są mało warte jeżeli nie można ich wytestować w warunkach zbliżonych do wyścigu.Takie moje zdanie.
cobra
22.01.2015 01:33
Jestem bardzo ciekawy tych testów. Jeśli w McL będą mieli przynajmniej jeden spokojny dzień to będę pozytywnie zaskoczony.
rno2
22.01.2015 01:06
@FM WMR Zespoły ledwo nadążają, żeby zbudować 1 egzemplarz na pierwsze testy, często nie mają części zamiennych, a Ty chcesz żeby budowali jeszcze drugi egzemplarz?
piwo
22.01.2015 12:58
moim zdaniem bardzo dobry a nie idiotyczny. idiotyczny jest system wystawiania jednego bolidu. co to za wielkie koszty wystawienia dwoch bolidow. dodatkowy 1mln dolcow? sponsorzy spokojnie to wynagrodza.
exxxile
22.01.2015 12:12
@FM WMR Nikt nikogo nie zmusza, ale takie rozwiązanie jeszcze bardziej rozwarstwiłoby stawkę, więc to idiotyczny pomysł.
FM WMR
22.01.2015 11:47
@Campeon A kto kogo zmusza ,przecież testy nie są obowiązkowe.
Campeon
22.01.2015 11:40
@FM WMR - jesteś przekonany, że zespoły - szczególnie te z mniejszymi budżetami - chciałyby wystawiać na testy 2 bolidy?
Grzesiek1713
22.01.2015 11:38
Wiadomo było od kilku dni że taki podział McL będzie :) Carlos mówił już żeby go nie nazywać JUNIOREM!
FM WMR
22.01.2015 11:36
Po co wogóle te podziały,zamiast zajmować się pierdołkami FIA powinna pozwolić na test 2 bolidów jednego dnia.Napewno zespoły lepiej by się przygotowały do sezonu,a tak do Barcelony mamy wieczną niewiadomą na temat formy poszczególnych ekip.