Grosjean kończy pierwszą turę testów w Barcelonie na czele

Trzy z czterech dni padły łupem kierowców Lotusa
22.02.1518:02
Paweł Zając
5165wyświetlenia

Romain Grosjean okazał się najszybszy podczas ostatniego dnia pierwszej tury testów na torze w Barcelonie. Francuz przejeżdżał swoje najlepsze kółko na supermiękkich oponach.

Przed przerwą na obiad na czele tabeli znajdował się Sainz, jednak tym razem najlepsze czasy notowano po południu.

Kierowca Lotusa zdecydował się na swój najlepszy przejazd na nieco ponad godzinę przed zakończeniem jazd. Ostatecznie Grosjeanowi udało się zatrzymać stoper na 1:24,067s, co wystarczyło by znaleźć się 0,254 przed Nico Rosbergiem, który jednak ustanawiał ten czas na pośredniej gumie. Czołową trójkę uzupełnił Daniił Kwiat korzystający dla odmiany z mieszanki miękkiej.

Czwarta lokata przypadła Felipe Nasrowi, którego ekipa znów miała problemy i spędziła pierwszą połowę dnia w garażu. Piąty był Bottas przed Sainzem i Vettelem, natomiast tabelę zamknęli Hulkenberg i Alonso, który okazał się sprawcą sporego zamieszania. Hiszpan rozbił swojego McLarena tuż przed przerwą na lunch, po czym został przetransportowany do szpitala, jednak dalsze badania nie wykazały żadnych poważnych urazów. Warto dodać, że po południu ekipa z Woking nie pojawiła się na torze, ale nie wiadomo czy ma to jakikolwiek bezpośredni związek z tym incydentem.

Inni kierowcy też mieli dziś sporo problemów - rano Rosberg wypadł z piątego zakrętu, a po południu najpierw Hulkenberg po awarii silnika zatrzymał się w pierwszym, psując przy tym symulację wyścigową Grosjeanowi i Bottasowi. W kolejnych godzinach sesji kłopoty mieli także Sainz, wspomniany wcześniej Bottas, a także Nasr, który jako ostatni spowodował wywieszenie czerwonych flag na niespełna 10 minut przed osiemnastą.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Romain Grosjean (8)Lotus Mercedes E231111:24,067
2Nico Rosberg (6)Mercedes W061311:24,3210,254 0,254
3Daniił Kwiat (26)Red Bull Renault RB111041:24,9410,874 0,620
4Felipe Nasr (12)Sauber Ferrari C34731:24,9560,889 0,015
5Valtteri Bottas (77)Williams Mercedes FW371291:25,3451,278 0,389
6Carlos Sainz (55)Toro Rosso Renault STR10881:25,6051,538 0,260
7Sebastian Vettel (5)Ferrari SF15-T761:26,3122,245 0,707
8Nico Hulkenberg (27)Force India Mercedes VJM07361:26,5912,524 0,279
9Fernando Alonso (14)McLaren Honda MP4-30201:27,9563,889 1,365

KOMENTARZE

10
Aquos
23.02.2015 08:54
Czy znacie jakieś miejsce w sieci, gdzie zestawienie czasów zawiera informacje o rodzaju opon i długości stintu? Ewentualnie to mogą być dwa różne miejsca - jedno z typem opon, drugie z ilością okrążeń.
macieiii
22.02.2015 09:48
Panowie jak już tak obstawiacie cokolwiek to Williams miał drugi bolid pod koniec sezonu więc nawet w przypadku braku postępu będą mocni, zwłaszcza że przyzwyczaili wszystkich że dopiero w kwalifikacjach rozwijają skrzydła.
RY2N
22.02.2015 09:34
@xdomino996 wiem - bawię się we wróżkę, ale mają dobry silnik @enstone istotnie poz. 2, 3, 4, i 5 wydają się b. blisko siebie i kolejność łatwo ulegnie zmianie natomiast między 1 a 2 jest wciąż przepaść (ok 1-1,3 sek jeśli dać wiarę zapewnieniom Pirelli że opony pośrednie są o 2 sek/okr wolniejsze od super miękkich). Ale pożyjemy - zobaczymy
Raf Schumejker
22.02.2015 08:26
Niewinny żart Felipe Massy wobec Fernando pod koniec poprzedniego sezonu " Marussia, Caterham?" okazuje się bliski obecnych realiów. McLaren chyba rzeczywiście rozpocznie z końca stawki. A że nieszczęścia chodzą parami - dużo zdrowia dla Fernando. Poza tym, widząc te tasowania podczas testów można mieć nadzieję, że rywalizacja będzie bardziej wyrównana. No bo przecież nie tylko "nowe Mercedesy" Lotusa zrobiły skok w górę. Widać progres z silnikami Renault i Ferrari. Trzymam kciuki za Hondę. Duet Fernando-Jenson chyba będzie moim ulubionym w tym sezonie, choć zapowiada się trudny początek. Mam nadzieję, że w drugiej połowie sezonu zawalczą o jakieś podia.
xdomino996
22.02.2015 08:09
@RY2N Czemu tak wysoko Force India? Przecież oni nawet jeszcze nie wyjechali swoim bolidem.
SirKamil
22.02.2015 08:00
Mam wrażenie, że jeden taki dzień wystarczy Mercedesowi do podjęcia decyzji o strategii aktualizacji... 1700 km dzisiaj i Prawie 10100 km od początku testów dla ich jednostki napędowej ad 2015.
idylla
22.02.2015 06:58
@RY@N Jedyne o co bym się pokusił po dwóch sesjach testowych to postawienie na pierwszym miejscu ekipy Mercedesa, która wydaje się być równie daleko przed innymi zespołami jak w poprzednim sezonie
enstone
22.02.2015 06:42
@RY2N RedBull za Mercedesem no chyba nie.... Prędzej kilka zespołów bardzo blisko siebie zaraz za Mercedesem bez podziału na 2, 3 czy 4 miejsce.
RY2N
22.02.2015 06:40
Coś już można powiedzieć po tych testach, choć wciąż to trochę wróżenie z fusów. Wydaje się, że na chwilę obecną kolejnośc bolidów jest następująca (przy czym największe wąptpliwości są co do pozycji Lotusa i McLarena): 1. Mercedes 2. RedBull 3. Ferrari 4. Lotus 5. Williams 6. Force India 7. Toro Rosso 8. Sauber 9. McLaren 10. Manor
michal132
22.02.2015 05:07
Kolejny sezon dominacji Merca jako zespołu a także pod względem silników. Lotus ogromy krok do przodu względem padaki 2014