Kierowcy uważają oszczędzanie paliwa za integralną część wyścigów

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej tylko Carlos Sainz wyraził odmienne zdanie
18.06.1515:32
Łukasz Godula
1737wyświetlenia

Kierowcy Formuły 1 praktycznie jednogłośnie stwierdzili podczas dzisiejszej konferencji prasowej, iż oszczędzanie paliwa poprzez odpuszczanie gazu przed hamowaniem to normalna część wyścigów. Dodatkowo na pytanie, czy sprawia im to trudności w żartobliwy sposób stwierdzili, iż odpuszczanie gazu nie jest skomplikowaną procedurą.

Odpuszczenie gazu przed hamowaniem nie jest zbyt skomplikowane, tak po prostu oszczędza się paliwo. - stwierdził Nico Hulkenberg. Zwycięzca tegorocznego Le Mans został zapytany również czy w wyścigach WEC również trzeba stosować podobną procedurę. Tak, musimy odpuszczać przed zakrętami i niewiele w tej kwestii różni tamte zawody od F1. Co więcej, jest to kluczowe do uzyskania dobrego wyniku w Le Mans.

W podobnym tonie wypowiadał się Nico Rosberg. Odpuszczanie gazu to najskuteczniejszy sposób oszczędzania paliwa. Nawet mój tata w latach osiemdziesiątych stosował tę technikę. To po prostu część wyścigów, nie ma w tym tajemnicy - stwierdził Niemiec. Czy sprawia nam to problemy? Oczywiście zmieniają się punkty hamowania, ale nie jest to zbyt skomplikowane.

Przeciwstawną opinię przedstawił Carlos Sainz Junior, dla którego oszczędzania paliwa jest zbyt wiele. Oczywiście nie możemy jechać cały czas z gazem w podłodze. Wypowiadałem się już krytycznie na temat odpuszczania gazu przed zakrętem, ale dla jasności nie jestem przeciwnikiem tej metody. Zwyczajnie uważam, że oszczędzania jest zbyt wiele - wyjaśnił Hiszpan.

KOMENTARZE

6
Michal2_F1
18.06.2015 05:02
Ciekawe kiedy skończy się narzekanie na najmniej istotne rzeczy a zajmą sie tym gdzie rzeczywiście leży problem.
mich909090
18.06.2015 02:22
@Aeromis Wiesz, mówią tak różni "znafcy" na forach o F1.
Aeromis
18.06.2015 02:14
@Fate Czytaj ze zrozumieniem - tylko Sainz wypowiedział się na temat czy to lubi [quote]nie jestem przeciwnikiem tej metody. Zwyczajnie uważam, że oszczędzania jest zbyt wiele[/quote]Czyli stan obecny mu nie pasuje. @mich909090 Kto to powiedział że tak ironizujesz?
mich909090
18.06.2015 01:48
Hulkenberg się nie zna. Przecież w Le Mans jeździ się ile fabryka dała przez cały wyścig ;)
Kamikadze2000
18.06.2015 01:40
Teoretycznie nawet bez tego ograniczenia kierowcy muszą zmieniać punkty hamowań - w końcu bolidy to "cysterny". Inaczej jedzie się w kwalifikacjach. ;) Z drugiej strony jednak do F1 na prawdę nie pasują wszelkie ograniczenia. Czy koszty przez to spadły? Bardziej spadłyby, gdyby ktoś skontrolował budżet konstruktorów... w końcu F1 w pewnym sensie jest tym "sportem". To jest największa bolączka i to też rodzi duży rozrzut stawki. Rozrzut doprowadza do przewidywalności i widowiska... i tu mamy faktyczny problem. Nie byłoby narzekania, gdyby nie doszło do wykształcenia się kategorii... ;)
Fate
18.06.2015 01:36
Szach mat narzekacze