Animacja: Jak mogą wyglądać bolidy F1 w sezonie 2017?

Giorgio Piola prezentuje zmiany w przepisach bazując na tegorocznym bolidzie Mercedesa.
30.07.1521:20
Nataniel Piórkowski
6706wyświetlenia

Bazująca na bolidzie Mercedes W06 animacja autorstwa Giorgio Pioli prezentuje to, jak za dwa lata - w przypadku zatwierdzenia propozycji zmian w przepisach - mogą wyglądać bolidy Formuły 1.

Od sezonu 2017 zwiększeniu ulegnie szerokość tylnych opon: z obecnych 380mm do 420mm. Dzięki temu samochody mają nie tylko lepiej prezentować się na torze, ale także dysponować większą przyczepnością mechaniczną. Dodatkowo nos samochodu zostanie wydłużony o 200mm, a szerokość przedniego skrzydła może wzrosnąć z 825 do 925 milimetrów.

Tylne skrzydła bolidów będą znacznie niższe niż te, jakie znajdują się w samochodach stworzonych w oparciu o bieżące przepisy techniczne: poziom górnej lotki zostanie obniżony z 945mm do 800, a dolnej z 740mm do 600. Dodatkowo ułożenie spojlera będzie skierowane bardziej w kierunku tyłu bolidu.

Dążąc do zwiększenia siły docisku, podjęto także decyzję o wydłużeniu tylnego dyfuzora.

KOMENTARZE

14
marios76
31.07.2015 06:09
@ICEman A dźwięk Zientarskiego da sięppoprawić? ;) @kabans Jak dla mnie lata 80te - końcówka i 90 te, z dwumetrowa sszerokością bolidów i większą dowolnoscia chocby w zróżnicowaniu nosow :) @Arya Nawet nie wiesz ile bym dał za JEDEN silnik spalinowy, tak 3 litry... Bez turbo, KERS, MGuK, DRS, i czego tam jeszcze... Wcześniej bolidy dysponowały większą przyczepności mechaniczną i niejednokrotnie była walka jak na gokartach. Teraz jest wyprzedzanie i najczęściej odjazd...
kabans
31.07.2015 05:26
[quote="ICEman"]...[/quote]chyba najgorzej. Pelno loteczek i zawijasow co dawalo efekt grila wykonanego przez homera simsona. Poza tym jakie problemy z wyprzedzaniem jak drs caly czas bedzie. Skoro tak w ogole robia powrot do przeszlosci do niech wzoruzja sie na latach 1998 do 2006
marios76
31.07.2015 04:57
Zwiększyć jeszcze szerokość bolidów! ;) @hds.147 Fakt, bywało znacznie lepiej :) @mich909090 Chcesz więcej Wyprzedzania? 3 twardości opon do użycia w każdym GP Jedne takie "kwalifikacyjne" na maksimum 10 okrążeń na krótkich torach. KKażdy zalicza co najmniej 2 boksy i sprawa Wyprzedzania załatwiona. Poza tym, jest możliwość chwilowego zwiększania przepływu paliwa przyciskiem WYŁĄCZNIE przy wyprzedzaniu= większą moc chwilowa. Można kombinować, tylko czy tego wyprzedzania musi być tak dużo. Na siłę "amieryka" :)
MegaZmiya
30.07.2015 09:51
@ICEman Tym cudownym pomysłem mógłby być silnik na dwa wyścigi. Wtedy producenci nie naciskaliby na niezawodność ponad osiągi i motory mogłyby się kręcić do przepisowej bariery 15k RPM.
ICEman
30.07.2015 09:31
To jest w jakims sensie powrót do przepisów z 2008 r. Wtedy własnie bolidy wyglądały najlepiej.Dodając szerokie tylne koła oraz efekt przyziemny F1 powinna wrócić na dobre tory. Jeszcze tylko czekać na jakis cudowny pomysł który poprawi dźwięk V6
MMMotorsport
30.07.2015 09:21
Tylne skrzydło przypomina mi, te które było w Loli A1GP :P
Aeromis
30.07.2015 09:10
Najważniejsze jest oczywiście to jak ów zmiany przełożą się na walkę na torze. Wizualnie nowa sylwetka zdecydowanie ładniejsza, tylne skrzydło super, zarówno szerokość jak i wychylenie. Wygląd przedniego skrzydła także lepszy, choć w tej kwestii bym się nie nastawiał zbyt mocno na taki właśnie wygląd.
Falarek
30.07.2015 08:39
Najbardziej cieszy zwiększenie szerokości. Pamiętam jak na sezon 1998 zwężyli samochody z 2000mm do obecnych 1800mm i wyglądało to wtedy strasznie pokracznie. Potem człowiek się przyzwyczaił ale ogólnie rasowe samochody wyścigowe powinny być szerokie. A pomyśleć że przed 1993 miały szerokość 2150mm i ścigali się nimi po Monaco i jakoś nikt z tym wielkiego problemu nie miał :)
hds.147
30.07.2015 08:25
I powoli wracamy do starego ;)
rad95
30.07.2015 08:08
Moim zdaniem przypomina mi bolidy z 2008. Ale to tylko moje zdanie. :D
Kamikadze2000
30.07.2015 08:03
Miejmy nadzieje, że inżynierowie nie wymyślą własnej, dziwacznej interpretacji... ;)
mich909090
30.07.2015 07:59
No tak wszystko fajnie ale większy docisk=mniej wyprzedzania.Znowu będzie narzekanie I tak w kółko. Już wyobrażam sobie kolejne zmiany mające na celu zmniejszyć docisk :P ;)
Neron
30.07.2015 07:53
Tylne skrzydło Bomba ;)
Arya
30.07.2015 07:52
Ooo, te obniżone tylne skrzydła cieszą, niby już się człowiek przyzwyczaił do tych obecnych od 2009 roku, ale nadal uważam, że wyglądają strasznie, niższe i szersze mają znacznie lepsze proporcje.