Rewolucja techniczna zostanie odroczona na 2018 rok?

Jak podaje AMuS, na wprowadzenie zmian na sezon 2017 jest zbyt mało czasu
07.08.1509:42
Mateusz Szymkiewicz
2223wyświetlenia


Zdaniem Auto Motor und Sport, zapowiadana od dłuższego czasu rewolucja techniczna może zostać przeniesiona na 2018 rok.

Od kilku miesięcy dyskutuje się nad modyfikacjami w przepisach, które uczynią bolidy znacznie szybszymi oraz bardziej wymagającymi dla kierowców i być może pozwolą na zmianę obecnego układu stawki. Mimo to jak podaje Michael Schmidt, pierwotny termin zakładający sezon 2017 może ulec zmianie, ponieważ zdaniem dyrektorów technicznych, jest zbyt mało czasu na ułożenie odpowiednich regulacji.

Jak możemy przeczytać w raporcie Auto Motor und Sport, 18 sierpnia mają się spotkać guru techniczni wszystkich zespołów i najprawdopodobniej termin wprowadzenia zmian zostanie przeniesiony na 2018 rok. To spore wyzwanie by utworzyć właściwy koncept i wprowadzić go w życie w formie przepisów do lutego 2016 roku. Myślę, że sezon 2017 to bardzo ambitny cel. Nie mamy zbyt wiele czasu - powiedział Pat Symonds, dyrektor techniczny Williamsa.

KOMENTARZE

8
Michal2_F1
10.08.2015 12:22
Poluzowanie paliwa nic nie zaszkodzi Mercom. Problem się zrodzi jak aero ponownie się stanie i silnik nie będzie dominującym elementem auta. Wtedy ich największa broń (V6) może okazać siię niewystarczająca.
mich909090
07.08.2015 02:29
Przecież Mercedes nie ma nic przeciwko tym zmianom.Pewnie dlatego, że nie jest to jakaś ogromna rewolucja. Zwiększą się opony i bolidy ale silniki V6 czyli największa broń Merca zostanie.
hejter
07.08.2015 02:16
To Mercedes się ucieszy :)
L00Kass
07.08.2015 02:11
Spotkajmy się więc w połowie drogi- poluzować kaganiec zwany przepływką paliwa i będzie ok, IMO. Z ewolucją nosków czy wagą min. co rok nie było problemów wdrażać.
bartoszcze
07.08.2015 12:35
@rno Ale wiedzą jak tego dokonać, tylko chodzi o takie zapisanie tego w regulaminach mieszaniną języka prawniczego i technicznego, żeby z jednej strony osiągnąć zamierzone cele, a z drugiej strony żeby ograniczyć możliwość zostawienia dziury w regulaminie (w końcu ulubionym sportem działów technicznych jest kombinowanie, czy nie uda się regulaminu naciągnąć lub wycisnąć z niego czegoś nieprzewidzianego dla twórców). PS W zasadzie wiadomo, że 13".
rno2
07.08.2015 10:06
@Yurek Obecne przepisy to naprawdę była rewolucja w stosunku do ery V8, natomiast te planowane zmiany to raczej ewolucja obecnych przepisów. Problem w tym, że decydenci sami nie wiedzą czego chcą. Nawet nie wiadomo na jakich oponach będą się ścigać (13 czy 18"). Chcą przyspieszyć bolidy o 5 sekund, ale nie są zgodni w jaki sposób tego dokonać.
Yurek
07.08.2015 09:32
Nic dziwnego, obecne przepisy też miały wejść w 2013. A jak ktoś uważa, że można zmienić przepisys z dnia na dzień... to jego sprawa.
ChrisDeFirenze
07.08.2015 08:27
Za mało czasu? Śmiechłem. Brać się do roboty zamiast pierdzieć w stołki, p**przone nieroby! Jakby się chciało to na spokojnie by to zrobili. Agrr..