GP Japonii: Rosberg najszybszy przed kwalifikacjami

Ostatnia sesja treningowa dała nieco czasu na przygotowania na suchej nawierzchni
26.09.1506:03
Łukasz Godula
4153wyświetlenia

Wczorajsza deszczowa pogoda na Suzuce sprawiła, że zespoły po piątku były kompletnie nieprzygotowane do dalszych zmagań w ten weekend Grand Prix. To spowodowało, iż przed rozpoczęciem trzeciego treningu na końcu pit lane ustawiła się spora grupa kierowców chcących jak najwcześniej rozpocząć swoje programy.

Przygotowania bolidów musiały obejmować zarówno porównanie obu mieszanek, długie przejazdy wyścigowe, jak również szybkie kwalifikacyjne. To wszystko było praktycznie niewykonalne w jedną godzinę, więc nikt nie tracił czasu, a na torze od razu mieliśmy całą stawkę. Ponadto Romain Grosjean oraz Alexander Rossi pojawili się na trasie na pośrednie mieszance, w przeciwieństwie do reszty na twardych oponach.

Czasy w tabeli pojawiły się już po kilku minutach przy nazwiskach wszystkich kierowców poza ekipą Ferrari. Na czele mieliśmy Daniela Ricciardo z wynikiem 1:36,010.Australijczyk szybko złapał mocne tempo, po czym zmienił opony na pośrednie. Tak samo postąpił Raikkonen, jednak Fin notował zdecydowanie mniej konkurencyjne czasy. Jego partner, Vettel założył również pośrednią mieszankę, ale na torze pojawił się dopiero po 20 minutach sesji.

O dziwo ponownie Mercedesy nie prowadziły od samego początku sesji, jednak mogło to być spowodowane wykonywaniem zupełnie innych programów przez każdą z ekip. Pokazał to dobitnie czas Buttona, który wskoczył na czwarte miejsce ze stratą 1,4 sekundy do Ricciardo. Za Red Bulla wskoczyły Williamsy na pośredniej mieszance, jednak do tempa powrócił Mercedes, gdy już wszyscy zdecydowali się zmienić opony. Rosberg wykręcił czas 1:33,995. Hamilton pojechał niemal 0,3 sekundy wolniej, a Daniił Kwiat miał problem z pokonaniem czystego okrążenia.

Jako, że kierowcy mieli do dyspozycji dwa komplety pośredniej mieszanki, symulacje kwalifikacji przeprowadzano również w końcówce sesji. Na taki ruch zdecydował się między innymi Lewis Hamilton, jednak nie poprawił swojego czasu. Problemy z tempem miało tymczasem Ferrari, które traciło około sekundy do Mercedesa. W bolidzie Buttona doszło do awarii, aczkolwiek zespół nie podał dokładnych przyczyn uziemienia bolidu McLarena w garażu.

Mimo sporej aktywności na torze, trzeci trening nie przyniósł zbyt wielu odpowiedzi co do realnych szans na walkę poszczególnych ekip. Wszystko rozstrzygnie się dopiero w kwalifikacjach. Ponadto czarne chmury w dalszym ciągu krążyły wokół toru, więc pogoda przed dalszą częścią weekendu pozostaje niepewna. Kto w tych warunkach spisze się najlepiej? Zapraszamy do śledzenia GP Japonii z [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color]


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W06 Hybrid1:33,99519
2Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W06 Hybrid1:34,2920,2970,29720
3Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB111:34,4970,5020,20522
4Valtteri Bottas (77)Williams FW371:34,7970,8020,30027
5Felipe Massa (19)Williams FW371:34,9340,9390,13725
6Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF15-T1:35,0821,0870,14816
7Max Verstappen (33)Toro Rosso STR101:35,1601,1650,07826
8Sebastian Vettel (5)Ferrari SF15-T1:35,2221,2270,06216
9Romain Grosjean (8)Lotus E23 Hybrid1:35,6021,6070,38020
10Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR101:35,9631,9680,36129
11Nico Hulkenberg (27)Force India VJM081:36,1102,1150,14719
12Jenson Button (22)McLaren MP4-301:36,1742,1790,06415
13Marcus Ericsson (9)Sauber C341:36,1992,2040,02519
14Daniił Kwiat (26)Red Bull RB111:36,2942,2990,09523
15Pastor Maldonado (13)Lotus E23 Hybrid1:36,3072,3120,01321
16Fernando Alonso (14)McLaren MP4-301:36,3602,3650,05318
17Sergio Perez (11)Force India VJM081:36,4302,4350,07021
18Felipe Nasr (12)Sauber C341:36,9192,9240,48924
19Will Stevens (28)Marussia MR03B1:39,6535,6582,73424
20Alexander Rossi (53)Marussia MR03B1:39,8195,8240,16622
107% najlepszego czasu: 1:40,574

KOMENTARZE

5
Kamikadze2000
26.09.2015 07:14
Nie można ot tak stracić kilka sekund - tu sie miało spokojnie sekunde na okrążeniu przewage, a potem odwrotnie. Mimo wszystko szkoda, że wszystko do normy wróciło. ;) Mogliby być przynajmniej bliżej. ;) Może w 2016 roku takich "anomalii" bedzie wiecej. :)
mich909090
26.09.2015 05:30
@marios76 Myliłem się ale forma Merca w Singapurze to był jakiś wybryk natury. Zresztą nie uważam, że aero jest najważniejsze w Singapurze. Żeby sprawdzić kto ma najlepsze aero trzeba patrzeć na wyniki na torach z szybkimi lub średnio szybkimi zakrętami. Pokaż mi szybki zakręt w Singapurze. Tam są same wolne wyjścia.Mercedes miał problem z przełożeniem mocy na asfalt, a na tak długim torze jak w Singapurze ( z taką ilością wolnych zakrętów) to katastrofa. W Japonii są dwa wolne wyjścia. Po szykanie i nawrocie.
marios76
26.09.2015 05:18
@mich909090 Pamiętam, pisałeś że Mercedes ma najlepsze aero i Red Bull będzie miał dużą stratę w Singapurze. To jeszcze, tzn wyniki 3 treningu, nic nie przesądza. Warunki się zmieniły i jedni się w strzelili szybciej inni jeszczenie. Myślę, że może być ciekawa walka o PP.
mich909090
26.09.2015 05:12
Singapur to była anomalia. Jak Williams jest szybki to znaczy, że Merc pokaże w ten weekend moc.
marios76
26.09.2015 05:06
Wszystko wraca do normy, mimo mniejszych strat, wydaje mi się, że to już gdzieś widziałem. Zaskakująco szybkie są Williamsy. Słabo Ferrari, zwłaszcza po podwójnym podium w ostatnim wyścigu. Button punkty na pożegnanie?