Sebastian Vettel najszybszy na zakończenie testów

Niemiec nie pobił jednak wczorajszego wyniku Raikkonena
04.03.1618:01
Łukasz Godula
5174wyświetlenia

Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas podczas ostatniego dnia testów przedsezonowych na torze Catalunya. Niemiec uzyskał go na ultra-miękkiej mieszance opon Pirelli, jednak nie pobił rezultatu uzyskanego wczoraj przez swojego partnera, Kimiego Raikkonena.

Rano czterokrotny mistrz świata testował rozwiązanie "aureoli" w bolidzie Ferrari, co ponownie wzbudziło wiele dyskusji. Później Niemiec mógł się skupić na typowej pracy nad bolidem, co zaowocowało sporym dystansem na koniec dnia. Podobnie imponującą liczbę okrążeń przejechał Carlos Sainz, który zameldował się dziś za Vettelem w tabeli. Toro Rosso to po Mercedesie drugi zespół pod względem przejechanych okrążeń.

Trzeci był dziś Massa i był to kolejny zawodnik z dystansem ponad 100 kółek. Czwarty w tabeli zameldował się Perez, jednak Force India nie zaliczyło dziś zbyt udanego dnia. Awaria przeszkodziła w pokonywaniu kolejnych okrążeń. Przy okazji Meksykanin spowodował również czerwoną flagę tuż przed godziną 15.

Zdecydowanie lepszy dzień zaliczył dzisiaj Haas. Amerykańska ekipa podzieliła czas jazdy pomiędzy swoich zawodników i udało im się w sumie przejechać niemal 100 okrążeń. Jest to jeden z jaśniejszych punktów tegorocznych testów, gdyż Haas daje nadzieję na ciekawe rezultaty jak na nową ekipę, czego od dawna nie widzieliśmy w F1.

Tak też kończą się tegoroczne przygotowania do sezonu. Rekordowo krótkie, bo ekipy miały tylko 8 dni jazd, jednak bardzo intensywnych i owocnych. Dystanse niemal każdego dnia robiły ogromne wrażenie, a analizę wyników zostawiamy każdemu z was. Pewne wnioski można już wyciągnąć, jednak to, czy ktoś zagrozi Mercedesowi dowiemy się dopiero w Melbourne. Jedno jest pewne, zima dobiegła końca w F1 i czas na prawdziwe ściganie!

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Sebastian Vettel (5)Ferrari SF16-H1421:22,852
2Carlos Sainz (55)Toro Rosso Ferrari STR111331:23,1340,282 0,282
3Felipe Massa (19)Williams Mercedes FW381291:23,6440,792 0,510
4Sergio Perez (11)Force India Mercedes VJM09601:23,7210,869 0,077
5Lewis Hamilton (44)Mercedes W07691:24,1331,281 0,412
6Daniel Ricciardo (3)Red Bull TAG-Heuer RB121231:24,4271,575 0,294
7Jenson Button (22)McLaren Honda MP4-311211:24,7141,862 0,287
8Jolyon Palmer (30)Renault RS16901:24,8592,007 0,145
9Marcus Ericsson (9)Sauber Ferrari C351321:25,0312,179 0,172
10Romain Grosjean (8)Haas Ferrari VF-16661:25,2552,403 0,224
11Esteban Gutierrez (21)Haas Ferrari VF-16251:25,4222,570 0,167
12Rio Haryanto (88)Manor Mercedes MRT05571:25,8993,047 0,477
13Nico Rosberg (6)Mercedes W07701:26,1403,288 0,241

KOMENTARZE

6
tommakrwro
05.03.2016 08:05
@Anderis a raz nawet Niemiec i Fin w jednym :)
Carolos99
04.03.2016 07:08
Dzięki za wytłumaczenie koledzy
Anderis
04.03.2016 07:04
Ciekawostka: w trakcie każdego z 8 dni testów najlepszy czas na koniec dnia uzyskał Niemiec albo Fin.
TommyYse
04.03.2016 06:32
chceli tylko widoczność sprawdzić, to żadne poważne testy
nate
04.03.2016 06:30
@Carolos99 Ferrari testowało w trakcie testów swoją autorską wersję tego rozwiązania. Ostateczna wersja, jeśli zostanie wprowadzona, będzie się różnić od tej, na przykład pod względem demontażu, otwarcia.
Carolos99
04.03.2016 06:18
Dlaczego tylko Ferrari testowała tą "aureolę" ? Według mnie kazdy zespół powiniem to przetestować