Pirelli ujawniło dobór ogumienia zespołów na GP Australii

Każdy kierowca mógł dowolnie wybrać mieszanki 10 z 13 zestawów opon na suchy tor.
08.03.1617:37
Nataniel Piórkowski
2308wyświetlenia
Pirelli ujawniło dane dotyczące wyboru przez kierowców i zespoły mieszanek ogumienia na pierwszą tegoroczną eliminację kalendarza Formuły 1 - Grand Prix Australii.

Zgodnie z nowymi regulacjami zawodnicy otrzymali większą swobodę w wyborze mieszanek opon, z jakich będą korzystać w trakcie wyścigowych weekendów.

Podczas gdy urzędujący mistrz świata - Lewis Hamilton zdecydował się na wybór tylko jednego zestawu opon wykonanych z pośredniej mieszanki, jego zespołowy kolega z Mercedesa - Nico Rosberg będzie mógł skorzystać w Melbourne z dwóch kompletów ogumienia oznaczonego białym kolorem.

Oprócz tego Brytyjczyk otrzyma do dyspozycji sześć kompletów miękkiej mieszanki (Rosberg pięć) oraz sześć zestawów supermiękkego ogumienia (tyle samo przypadnie Niemcowi).

Rzecznik stajni z Brackley podkreśla, że decyzja ta jest podyktowana chęcią realizowania w trakcie piątkowych treningów dwóch różnych strategii testowania ogumienia. Jeśli chodzi o dobór ogumienia przez naszych kierowców, to chcemy jak najlepiej wykorzystać możliwości pracy w trakcie realizacji piątkowych treningów, odpowiednio oceniając działanie dostępnych mieszanek - powiedział.

Kierowcy Ferrari - Vettel i Raikkonen dokonali dokłądnie takiego samego wyboru jak Rosberg. Zawodnicy takich zespołów Williams, Red Bull, Toro Rosso, Renault, Haas i McLaren będą mogli skorzystać w Australii z siedmiu zestawów supermiękkiego ogumienia. Tylko broniący barw Manora Rio Haryanto i Pascal Wehrlein otrzymają po więcej niż dwa komplety wykonane z pośredniej mieszanki.

Prócz Mercedesa dobór ogumienia różni się pomiędzy kierowcami jeszcze tylko w Sauberze i Haasie.


KOMENTARZE

11
marios76
09.03.2016 08:41
Fajny nowy przepis, ciekawa zmiana- troche wolnosci i choc male roznice w strategiach będą mogly miec miejsce. Przejrzysta tabela i informacja:) Dla mnie na plus!
Maly-boy
09.03.2016 08:18
Ta tabelka wskazuje na to, że opon raczej kierowcy nie wybierali bo we wszystkich zespołach wybory są bardzo podobne/ takie same.
Indy
09.03.2016 08:03
@ICEman Przyjrzyj się jeszcze raz.
pawel92setter
09.03.2016 12:52
Nie no! Byłem przekonany, że opony wybierają osobiście kierowcy! :) Bardzo dobry przepis. Wszyscy będą jeździć na bardziej miękkich mieszankach i wytrąci się zespołom z ręki argument o złych oponach Pirelli, które w latach 2012 i 2013 (pierwsza połowa) gwarantowało świetne wyścigi.
ICEman
08.03.2016 10:33
Niczego te wybieranie opon nie zmienia bo wszyscy i tak mają to samo, sztuka dla sztuki
Shaitan
08.03.2016 09:37
@bartoszcze O nich mi chodziło, nie dopisałem z roztargnienia;). Ja czekam na wybory na torach, gdzie degradacja jest na normalnym poziomie, nie średnio-niskim jak tutaj. Tam myślę, że będziemy mieli większą różnorodność w wyborach opon. Tutaj pewnie strategie będą się kręcić wokół SS-S-SS/SS-S-S, chyba że zużycie będzie na tyle niskie, że SS-S będzie można pojechać (Force India, a dokładnie Perez pewnie pojedzie S-SS :)).
bartoszcze
08.03.2016 09:20
@Shaitan Patrząc na różnice między wyborami HAM i ROS, możliwe że opony wybierają inżynierowie wyścigowi poszczególnych kierowców ;) a biorąc pod uwagę, że na Australię trzeba było wybrać gdzieś w grudniu i praktycznie w ciemno, wcale mnie to nie zdziwi.
Shaitan
08.03.2016 09:15
Natknąłem się na informację, że w Mercedesie i w Force India to inżynierowie wybierają opony. Przynajmniej do momentu, kiedy zawodnicy nie zaczną się na te wybory skarżyć.
piro
08.03.2016 07:38
Zastanawia mnie czy to była decyzja Mercedesa czy zawodników i czy wiedzieli o wyborze drugiego? W Australii to i tak nie ma znaczenia ponieważ strategia będzie wyglądała tak samo dla wszystkich Miękka->Pośrednia lub Pośrednia->Miękka (dla odleglejszych pozycji startowych). Zastanawia mnie wybór Haasa który myślałem że będzie chciał trochę pojeździć więcej w treningach...
Shaitan
08.03.2016 05:18
Rzeczywiście, dawno nie było tak przejrzystej grafiki, plus! Ci którzy mają przy pośrednich "1" wybierali tylko miękkie i supermiękkie. Generalnie różnice w detalach, tylko Manor planuje pojeździć podczas treningów ile tylko to będzie możliwe.
bolekse
08.03.2016 04:41
No i to jest zajebiste! Sezon za dwa tygodnie a można już pospekulować nad strategiami na wyścig ;) Punkt dla F1 - pierwszy od wielu lat- za zmianę regulaminu w kwestii opon i ładną grafikę ;)