GP Monako: Ricciardo podkręca tempo w drugim treningu

Australijczyk popisał się imponującym wynikiem na tle Mercedesa
26.05.1615:32
Łukasz Godula
7213wyświetlenia

Pomiędzy pierwszym a drugim treningiem tor w Monako wymagał kilku poprawek. Jak się okazało bolid Jensona Buttona uszkodziła poluzowana klapa studzienki, co zmusiło porządkowych do ponownego przyspawania jej. Na szczęście sesja rozpoczęła się bez opóźnień i wszyscy bezpiecznie mogli wyjechać na trasę.

Tuż po zapaleniu zielonego światła, na tor wyjechała połowa stawki i tym razem nie zakończyło się na okrążeniach instalacyjnych. Bardzo szybko mieliśmy w tabeli pierwsze czasy. Początkowo prowadził Haas, podróżując na ultra-miękkich oponach, jednak Grosjean szybko odczuł niestabilność swojego bolidu podczas hamowania i rozbił się tuż po wyjeździe z tunelu.

W garażu Jolyona Palmera trwały usilne prace przy bolidzie, by Anglik po porannej kraksie mógł wrócić na tor, a tymczasem na czoło tabeli wskoczył Nico Rosberg, ze stosunkowo słabym czasem - 1:16,694, który został uzyskany na super-miękkich oponach. Dlatego też Hamilton nie miał problemu z pobiciem go, wykręcając 1:15,489. Co ciekawe, na ultra-miękkiej mieszance Daniel Ricciardo pojechał jeszcze szybciej, popisując się wynikiem 1:15,315, a na następnych kółkach bardzo zbliżył się do pobicia granicy 1:15. Red Bull w takim razie nie rzucał słów na wiatr obiecując wysoką formę w Monako.

Po 20 minutach mieliśmy drugą, tym razem poważniejszą kraksę. W tym samym miejscu co Grosjean rozbił się Rio Haryanto i porządkowi byli zmuszeni do ściągnięcia jego maszyny z pobocza. Po chwili ciszy w związku z kraksą Manora, ultra-miękkich opon spróbowała reszta stawki. Verstappen po błędzie w pierwszym zakręcie stracił do Ricciardo pół sekundy. Co ciekawe, Mercedes na kolejnym przejeździe na fioletowych oponach, nie był w stanie pokonać czasu Ricciardo.

Dopiero sam Ricciardo pobił swój czas na półmetku sesji, wykręcając świetny wynik 1:14,607. Tymczasem w zakręcie Mirabeau popełnił Vettel i obrócił swoje Ferrari, przy okazji uszkadzając tylne skrzydło. W tym czasie w garażu Renault prace dobiegły końca i Palmer mógł wyruszyć na tor, by nadrabiać stracony czas. Renault nie zaliczy jednak dzisiejszego dnia do szczęśliwych. Chwilę po wyjeździe Palmera, bolid rozbił Kevin Magnussen w ostatnim zakręcie.

Również Vettel nie będzie po dzisiejszym dniu zbyt szczęśliwy. Na kolejnym szybkim wyjeździe na wyjściu z Sainte Devote uderzył tylnym lewym kołem w barierę, co mogło skutkować kolejną poważną awarią. Końcówkę treningu kierowcy poświęcili na długie przejazdy, które pokazał, że ultra-miękka opona jednak jest dość wytrzymała, choć najprawdopodobniej nie na tyle, by przejechać wyścig na jeden postój.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,9m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB121:14,60740
2Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W07 Hybrid1:15,2130,6060,60635
3Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W07 Hybrid1:15,5060,8990,29348
4Max Verstappen (33)Red Bull RB121:15,5710,9640,06542
5Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR111:15,8151,2080,24453
6Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR111:15,9811,3740,16654
7Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF16-H1:16,0401,4330,05938
8Sergio Perez (11)Force India VJM091:16,1201,5130,08048
9Sebastian Vettel (5)Ferrari SF16-H1:16,2691,6620,14940
10Jenson Button (22)McLaren MP4-311:16,3251,7180,05646
11Nico Hulkenberg (27)Force India VJM091:16,4871,8800,16249
12Fernando Alonso (14)McLaren MP4-311:16,7232,1160,23643
13Esteban Gutierrez (21)Haas VF-161:16,7822,1750,05940
14Valtteri Bottas (77)Williams FW381:16,8492,2420,06747
15Romain Grosjean (8)Haas VF-161:16,8742,2670,02523
16Felipe Massa (19)Williams FW381:17,2862,6790,41242
17Kevin Magnussen (20)Renault R.S.161:17,5302,9230,24429
18Marcus Ericsson (9)Sauber C351:17,5622,9550,03239
19Jolyon Palmer (30)Renault R.S.161:17,7613,1540,19924
20Felipe Nasr (12)Sauber C351:17,9993,3920,23849
21Rio Haryanto (88)Manor MRT051:18,6474,0400,64810
22Pascal Wehrlein (94)Manor MRT051:18,8144,2070,16746
107% najlepszego czasu: 1:19,829

KOMENTARZE

15
Zomo
27.05.2016 05:39
Intryguje mnie tok myslenia krytykow Ferrari. Jak w tamtym roku Raikkonen kiepsko sobie radzil to bylo ze "dziadek nie powinien miejsca zajmowac mlodym zdolnym". Jak sie Vettel nie umie odnalesc w tym sezonie to jest "Ferrari slabe, Vettel jeździ nerwowo, auto strasznie nie stabilne, olaboga!!"
derwisz
27.05.2016 06:16
Już 3 wyścigi temu po wypowiedzi kogoś z obozu Ferki, ze Ferka szybko zdetronizuje Merca przewidywałem, ze szybciej niż to się stanie RBR wyprzedzi Ferke i stanie sie drugą siłą w stawce. Od tamtego czasu wiele wskazuje na to, że właśnie widzimy zmianę warty na drugim miejscu w stawce. RBR nieubłaganie zaczyna przeganiać Ferrari.
bartoszcze
27.05.2016 06:14
@TommyYse Niemniej, surprise. to Mercedes miał najlepsze wartości speed trapu na treningach.
marios76
26.05.2016 07:24
@piwo Zacznij pisać po polsku, bo wyglądasz na analfabete. Ja rozumiem, tablet, czy telefon, błędy, niedokladnosci; ale żeby nazwiska z małej litery i je przekrecac ? Nie przesadzam, już Ci zwracano o to uwagęna forum. @MartiniRacing Ferrari będzie trzecią siłą w tym wyścigu. Bardzo bym chciał aby w sobotę Ricciardo rozdzielil Mercedesy. Nieźle Toro Rosso wygląda i czy to wszystko na co stać McLarena?? @TommyYse Tak, w sumie w Monako mógłby jechać bez silnika;) Mocy nigdy za mało, oczywiście mniej tu pomaga, ale na pewno nie przeszkadza. Jeżeli Renault mówiło o zysku rzędu kilku dziesiątych sekundy na okrążeniu, to w Monaco można spodziewać się około połowy tego. Myślę, żezysk jest na poziomie 0,2 - 0,3 sekundy. Mało?? To spekulacje, ale na pewno nie są to setne czy tysieczne.
Mateo_R19
26.05.2016 06:02
Myślę ze jednak dziesiate. Pomijajac moc to jednak są jeszcze właściwości jezdne które tez ulegly poprawie.
TommyYse
26.05.2016 05:34
Pamiętajcie że ten silnik nowy z pewnością jest wiele wart w takiej Kanadzie, ale w Monako to setne sekundy są, nie dziesiąte :)
ahn
26.05.2016 05:32
Tak, tylko Ricciardo z nim jeździł. Verstappen dostanie go dopiero w Kanadzie.
Agila
26.05.2016 05:28
Czy Ric jeździł z tym poprawionym silnikiem?
marios76
26.05.2016 04:36
@Phaedra A dwie dekady temu nie mieli słabych punktów:/ Ricardo nie ma wyboru, musi jechać swoje: spokojnie pokonać Maxa. Reszta się nie liczy...
Phaedra
26.05.2016 04:09
@Masio A dekadę temu Monako to był ich mocny punkt.
Masio
26.05.2016 03:50
Tak jak w zeszłym roku, Williams w Monako "nie istnieje".
piro
26.05.2016 03:28
Zapowiadają się ciekawe kwalifikacje, wyścig moje trochę mniej. Szkoda trochę williamsa który stacza się w dół z każdym wyścigiem a tutaj w monaco to już porażka. Gdyby Grosjean się nie rozbił byłby pewnie przed dwoma williamsami. Jak tak dalej pójdzie to znowu zobaczymy jeden z ich bolidów odpadający w Q1 (Magnussen prawdopodobnie będzie sprawcą). Zastanawia mnie czy to będzie pierwsze GP od bardzo dawna gdzie kierowca mercedesa nie zdobędzie PP?
piwo
26.05.2016 03:13
kviatek bardzo ladnie. widac ze nie jest taki zly jak go pisza i jest na rowni z chlopakami sajncem czy maxem. ricardo wyglada mi na przyszlorocznego mistrza. brawo.
MartiniRacing
26.05.2016 02:21
Jak może Ferrari deklarować że będą wygrywać skoro staczają się w dół!!!!!! Vettel jeździ nerwowo. W ogóle to auto jest strasznie nie stabilne! Co do Riccardo to chce udowodnić że to on jest numer 1.
ICEman
26.05.2016 02:10
Wygląda na to ze jeśli w sobotę pogoda dopisze to może paść rekord okrążenia toru w Monako.