Lance Stroll bliski objęcia posady kierowcy wyścigowego Williamsa

Stajnia z Grove chce jednak poczekać z umową, aż Kanadyjczyk spełni wymogi superlicencji
04.09.1609:54
Mateusz Szymkiewicz
1915wyświetlenia


Kierowca rozwojowy Williamsa - Lance Stroll, jest bliski objęcia posady etatowego zawodnika od sezonu 2017.

Wiele wskazuje na to, że swoje miejsce w stajni z Grove utrzyma Valtteri Bottas, lecz u boku Fina utworzy się wakat. Felipe Massa ogłosił zakończenie kariery, natomiast faworyt do zastąpienia Brazylijczyka - Jenson Button, zdecydował się na roczną przerwę od startów w Formule 1.

Według informacji z padoku, w tej sytuacji faworytem do posady kierowcy wyścigowego Williamsa stał się aktualny lider klasyfikacji Mistrzostw Europy Formuły 3, Lance Stroll. Jak donosi motorsport.com, umowa między zespołem a Kanadyjczykiem jest już uzgodniona, lecz nim dojdzie do jej podpisania oraz potwierdzenia, zarząd ekipy chce poczekać, aż 17-latek spełni warunki do ubiegania się o superlicencję.

Według przepisów wprowadzonych od tego roku, każdy kierowca aspirujący do startów w Formule 1 musi przekroczyć próg 40 punktów, które są przyznawane za sukcesy w juniorskich seriach. W tej sytuacji Stroll musi zająć co najmniej trzecie miejsce na koniec sezonu Formuły 3, ponieważ ma już punkty za tytuł mistrza F4 w 2014 roku, a także za piątą lokatę w poprzednich zmaganiach F3.

Warto również podkreślić, iż Lance jest synem Lawrence'a Strolla, który posiada zespół Prema Motorsport konkurujący w mistrzostwach GP2, gdzie początkowo 17-latek miał być umieszczony na przyszły sezon. Mimo to Kanadyjczyk przekroczył oczekiwania i zdaniem Williamsa, jest on już gotowy na awans do F1 i w tym celu jego ojciec odbył rozmowy ze stajnią z Grove w padoku toru Monza, najprawdopodobniej deklarując swoje wsparcie finansowe.

KOMENTARZE

9
Mariusz
04.09.2016 04:40
Potwierdza się to, o czym pisałem kilka dni temu w komentarzu.
macieiii
04.09.2016 11:11
Stroll dla Williamsa moze byc kolejnym Bottasem. Moze jeszcze dodatkowych sponsorow pozyskaja, zatrudniajac mlody talent. Jak by nie patrzec moga byc mniej konkurencyjni bo zmiany przepisow sprzyjaja duzym budzetom. Pomyslec, ze cala machine transferow rozpental Haryanto przez brak pieniedzy. Do tego angaz Ocona wplyna nieco na Vandoorne, McLaren na Williamsa teraz.
Mr President
04.09.2016 11:02
Verstappen pokazał, że nawet tak młody kierowca może sobie poradzić, więc ojciec Strolla wziął się do roboty i już próbuje załatwić synowi dobry zespół. Każdy rok spędzony przez Verstappena czy Ocona w F1 to dla ich rówieśników strata doświadczenia, tym ważniejsze dla Kanadyjczyka jest przyspieszenie kariery. W F3 zmierza po tytuł, na razie trudno wyrokować, co zwojowałby w F1. Przy dużych pieniądzach Williams powinien zaryzykować.
enstone
04.09.2016 10:10
[quote]jego ojciec odbył rozmowy ze stajnią z Grove w padoku toru Monza, najprawdopodobniej deklarując swoje wsparcie finansowe.[/quote] Dziękuję, dobranoc .....
Shaitan
04.09.2016 10:02
Ciekaw jestem czy dla któregoś z młodziaków przyszłoroczne samochody mogą stanowić jakieś poważniejsze wyzwanie pod względem fizycznym. Ostatnie konstrukcje to była pod tym względem bułka z masłem... niestety (oczywiście jak na standardy F1).
Ambrozya
04.09.2016 08:28
Tak patrzę... Schumacher, Hamilton i Raikkonen debiutowali w wieku 22 lat, Button w wieku 20 lat, Hakkinen jak miał 23 lata... Reszt Mistrzów Świata nie chce mi się sprawdzać ale zakładam, że ich pierwszy start w F1 także odbyli mając coś około 21 - 23 lata. Teraz debiut w wieku 19 lat oznacza, że jest to dość późno. Dobrze, że F1 robi się młoda ale nie wiem czy obecnie nie jest to lekka przesada. Pewnie dlatego tak uważam, że w obecnej stawce F1 tylko Raikkonen, Massa, Alonso i Button są ode mnie starsi. Reszta to gimbaza ;)
bartoszcze
04.09.2016 08:18
Przynajmniej uczy się jazdy na torze, a nie na Playstation (dziś podobno zasuwa bolidem z 2014 po Hungaroringu).
Mahilda111
04.09.2016 08:17
Mnie przeraża fakt, że mam dopiero 19 lat, a w przyszłym roku może być w stawce dwóch kierowców młodszych ode mnie :P
FM WMR
04.09.2016 08:11
Kolejny młody gniewny na torze,wolę jednak starszych doświadczonych.Ranga F1 spada na łeb na szyję.Za parę lat stworzą podserie F1 Young,F1Junior oraz F1Senior z tym,że ostatnia podseria będzie miała limit wieku 25lat.