Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Japonii
Prawdopodobne dwa pit stopy w wyścigu, możliwa zmienna pogoda.
08.10.1614:37
599wyświetlenia

Suzuka, 8 października 2016 - Nico Rosberg z Mercedesa zdobył pole position przed Grand Prix Japonii, uzyskując czas 1.30,647 na miękkich oponach. To najlepszy rezultat całego weekendu, lepszy o około dwie sekundy od zeszłorocznego czasu pole position.
Najbardziej prawdopodobną strategią na jutrzejszą Grand Prix są dwa pit stopy, chociaż będzie to zależało od warunków na torze oraz pogody. Po nocnych opadach deszczu kwalifikacje odbywały się na suchym torze, ale wilgotna nawierzchnia na początku trzeciego treningu oznaczała, że przez chwilę korzystano także z przejściowych i deszczowych opon - zatem dziś w użyciu były wszystkie rodzaje ogumienia.
Począwszy od Q2, wszyscy kierowcy korzystali z miękkich opon. W Q3 wszyscy kierowcy poza duetami Force India i Haas wykonali po dwa przejazdy, walcząc o jak najlepsze czasy okrążeń w samej końcówce sesji, przy wykorzystaniu lepszych warunków na torze.
Jutro ma być nadal sucho, ale pozostaje możliwość przelotnych opadów deszczu. Temperatura nawierzchni pozostanie na dzisiejszym poziomie, około 26 stopni Celsjusza.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery:
Dzisiaj temperatura nawierzchni była niższa niż wczoraj, co miało wpływ na zachowanie ogumienia. Ponadto nocne opady deszczu zmyły warstwę gumy, naniesioną podczas piątkowych sesji. Znacznie lepsze osiągi miękkiej mieszanki oznaczały, że automatycznie była ona najlepszym wyborem na kwalifikacje i cała pierwsza dziesiątka wystartuje na niej do wyścigu. Dalsza strategia będzie bardzo interesującą kwestią, biorąc pod uwagę wyrównane tempo całej stawki oraz zapowiadane chłodne i być może zmienne warunki.
DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Twarde: wykorzystane przez dwóch kierowców na okrążeniach instalacyjnych w Q1, obowiązkowy zestaw na wyścig.
Pośrednie: kierowcy Mercedesa i Red Bulla awansowali na oponach pośrednich z Q1, później nieużywane.
Miękkie: najpopularniejszy wybór na Suzuce, przewaga prędkości na poziomie 1,3 sekundy na okrążeniu.
NAJLEPSZE CZASY W 3. TRENINGU
1. N. Rosberg 1.32,092 miękkie nowe
2. L. Hamilton 1.32,394 miękkie nowe
3. S. Vettel 1.32,731 miękkie nowe
OPONY WYKORZYSTYWANE PRZEZ PIERWSZĄ 10. W KWALIFIKACJACH:
Rosberg: 1.30,647 - miękkie nowe
Hamilton: 1.30,660 - miękkie nowe
Raikkonen: 1.30,949 - miękkie nowe
Vettel: 1.31,028 - miękkie nowe - start z 7. pola po karze
Verstappen: 1.31,178 - miękkie nowe
Ricciardo: 1.31,240 - miękkie nowe
Perez: 1.31,961 - miękkie nowe
Grosjean: 1.31,961 - miękkie nowe
Hulkenberg: 1.32,142 - miękkie nowe
Gutierrez: 1.32,547 - miękkie nowe
NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ NA POSZCZEGÓLNYCH MIESZANKACH:
TWARDE C. Sainz (Toro Rosso) 24 okrążenia
POŚREDNIE J. Palmer (Renault) 24 okrążenia
MIĘKKIE D. Kwiat (Toro Rosso) 22 okrążenia
MIĘKKIE K. Magnussen (Renault) 22 okrążenia
PRZEJŚCIOWE R. Grosjean (Haas) 2 okrążenia
PRZEJŚCIOWE E. Gutierrez (Haas) 2 okrążenia
DESZCZOWE V. Bottas (Williams) 1 okrążenie
DESZCZOWE K. Magnussen (Renault) 1 okrążenie
DESZCZOWE F. Massa (Williams) 1 okrążenie
DESZCZOWE J. Palmer (Renault) 1 okrążenie
NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI:
TWARDE L. Hamilton (Mercedes) 1.33,475
POŚREDNIE N. Rosberg (Mercedes) 1.31,858
MIĘKKIE N. Rosberg (Mercedes) 1.30,647
ZESTAWY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG

KOMENTARZE