Hamilton utrzymuje tempo w drugim treningu
Jednak strata Rosberga ponownie była bardzo mała
11.11.1618:31
4499wyświetlenia
Już w ten weekend Nico Rosberg może zapewnić sobie tytuł mistrza świata. Pozornie w dość łatwy sposób. Wystarczy, że wygra niedzielny wyścig. Brzmi stosunkowo prosto, jednak Lewis Hamilton z pewnością nie złoży broni do ostatniego okrążenia wyścigu na torze Interlagos. Jednak zanim walka rozgorzeje na dobre, każdy musi się przygotować i do tego idealnie służył dzisiejszy drugi trening.
Sesja rozpoczęła się przy idealnej słonecznej pogodzie. Szybko do kręcenia czasów wzięli się kierowcy Haasa i Renault i już po 4 minutach mieli na swoim koncie wyniki w okolicach 1:15. Reszta stawki również szybko do nich dołączyła i dominował wybór pośredniej i twardej mieszanki opon. Tymczasem pierwszą ofiarą trudnych zakrętów Interlagos był Marcus Ericsson, który obrócił się w ósmym zakręcie.
Zanim na torze na dobre zadomowiły się Mercedesy, na czele mieliśmy Red Bulla. Jednak Rosberg na pośredniej mieszance wykręcił 1:13,355, co dało mu w tym momencie pierwsze miejsce. Szybciej od Niemca pojechał Hamilton, o niemal 0,2 sekundy. Pierwszym zawodnikiem na miękkich oponach był Daniel Ricciardo. Australijczyk pokonał okrążenie w czasie 1:12,828 dzięki czemu wskoczył na pozycję lidera. Co ciekawe, chwilę później o włos pokonał go Felipe Massa. O kolejny ułamek sekundy lepiej pojechał Bottas, co dało Williamsowi przez chwilę dwa pierwsze miejsca.
Gdy na torze ponownie pojawił się Mercedes, schemat się powtórzył. Najpierw na pierwsze miejsce wskoczył Rosberg, a później o 0,030 sekundy lepiej pojechał Hamilton. Ferrari tymczasem po przejazdach na miękkich oponach meldowało się za Red Bullem na siódmej i ósmej pozycji.
Gdy nastąpiły długie przejazdy symulujące wyścig, pecha zaliczył Alonso. Jego jednostka napędowa ponownie odmówiła posłuszeństwa. Nie weselej było po stronie garażu Jensona Buttona. U Anglika wystąpił problem z czujnikiem w skrzyni biegów, co uziemiło go w garażu. Jednak spora część stawki borykała się problemami. Wiele bolidów ulegało przegrzaniu. EKipy spodziewają się jednak jutro ochłodzenia, co może pomóc radzić sobie z gorącymi samochodami.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W07 Hybrid | 1:12,271 | 41 | |||
2 | Nico Rosberg (6) | Mercedes F1 W07 Hybrid | 1:12,301 | 0,030 | 0,030 | 40 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Williams FW38 | 1:12,761 | 0,490 | 0,460 | 47 | |
4 | Felipe Massa (19) | Williams FW38 | 1:12,789 | 0,518 | 0,028 | 43 | |
5 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB12 | 1:12,828 | 0,557 | 0,039 | 43 | |
6 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB12 | 1:12,928 | 0,657 | 0,100 | 45 | |
7 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF16-H | 1:13,002 | 0,731 | 0,074 | 45 | |
8 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF16-H | 1:13,047 | 0,776 | 0,045 | 24 | |
9 | Nico Hulkenberg (27) | Force India VJM09 | 1:13,299 | 1,028 | 0,252 | 42 | |
10 | Jenson Button (22) | McLaren MP4-31 | 1:13,440 | 1,169 | 0,141 | 19 | |
11 | Fernando Alonso (14) | McLaren MP4-31 | 1:13,572 | 1,301 | 0,132 | 18 | |
12 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR11 | 1:13,689 | 1,418 | 0,117 | 46 | |
13 | Carlos Sainz (55) | Toro Rosso STR11 | 1:13,801 | 1,530 | 0,112 | 47 | |
14 | Sergio Perez (11) | Force India VJM09 | 1:13,918 | 1,647 | 0,117 | 38 | |
15 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-16 | 1:14,074 | 1,803 | 0,156 | 35 | |
16 | Kevin Magnussen (20) | Renault R.S.16 | 1:14,109 | 1,838 | 0,035 | 47 | |
17 | Felipe Nasr (12) | Sauber C35 | 1:14,309 | 2,038 | 0,200 | 40 | |
18 | Esteban Ocon (31) | Manor MRT05 | 1:14,317 | 2,046 | 0,008 | 46 | |
19 | Jolyon Palmer (30) | Renault R.S.16 | 1:14,436 | 2,165 | 0,119 | 43 | |
20 | Esteban Gutierrez (21) | Haas VF-16 | 1:14,558 | 2,287 | 0,122 | 42 | |
21 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C35 | 1:14,695 | 2,424 | 0,137 | 21 | |
22 | Pascal Wehrlein (94) | Manor MRT05 | 1:14,958 | 2,687 | 0,263 | 22 |
107% najlepszego czasu: 1:17,329
KOMENTARZE