Raikkonen najszybszym kierowcą testów przed sezonem 2017

Fin wykręcił dziś najlepszy czas podczas ostatniego dnia przygotowań.
10.03.1718:16
Łukasz Godula
5962wyświetlenia


Kimi Raikkonen dzięki dzisiejszemu występowi został najszybszym kierowcą tegorocznych testów przedsezonowych, które w całości odbył się na torze Catalunya w Barcelonie. Fin wykręcił imponujący czas 1:18,634 jadąc na super-miękkich oponach.

Drugim najszybszym dzisiaj kierowcą był Max Verstappen, jednak do Raikkonena stracił aż 0,6 sekundy. Ponadto Red Bull przejechał zdecydowanie mniej okrążeń. Dopiero na czwartej i piątej pozycji sklasyfikowani zostali dziś kierowcy Mercedesa, jednak chyba nikt nie ma wątpliwości, iż ekipa z Brackley będzie walczyć o tegoroczny tytuł mistrza świata.

Po wczorajszej wypowiedzi Romaina Grosjeana co do hamulców w bolidzie Haas, dziś szybko mieliśmy potwierdzenie słów Francuza na torze. Grosjean wypadł z toru w żwir, powodując pierwszą czerwoną flagę. Kolejne dwie spowodował Fernando Alonso, w podobnym stylu jak wczoraj jego zespołowy partner, Stoffel Vandoorne. Wczorajsze zapowiedzi Belga co do długich przejazdów okazały się jednak tylko marzeniem, gdyż McLaren zaliczył typowy dla siebie dzień testów. Mało okrążeń, wiele awarii. Po jednej czerwonej fladze spowodowali również Raikkonen i Carlos Sainz, jednak dla Ferrari nie powinno być to dużym zmartwieniem.

Tym samym dobiegły końca tegoroczne testy przedsezonowe. Już tylko dwa tygodnie do weekendu Grand Prix w Australii, w związku z czym wszystkie zespoły stoczą prawdziwą walkę z czasem, by z jednej strony rozwinąć swoje konstrukcje, a z drugiej naprawić napotkane problemy. Te ostatnie oczywiście są największe w przypadku McLarena i dobrym pytaniem jest, czy ich przezwyciężenie jest możliwe w tak krótkim czasie. Jednak co się wydarzy i czy Ferrari faktycznie zagrozi Mercedesowi, dowiemy się dopiero po wyścigu.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF70H1111:18,634
2Max Verstappen (33)Red Bull TAG-Heuer RB13711:19,4380,804 0,804
3Carlos Sainz (55)Toro Rosso Renault STR121321:19,8371,203 0,399
4Valtteri Bottas (77)Mercedes W08531:19,8451,211 0,008
5Lewis Hamilton (44)Mercedes W08541:19,8501,216 0,005
6Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.17451:19,8451,211 9,995
7Sergio Perez (11)Force India Mercedes VJM101281:20,1161,482 0,271
8Jolyon Palmer (30)Renault R.S.17431:20,2051,571 0,089
9Lance Stroll (18)Williams Mercedes FW401321:20,3351,701 0,130
10Romain Grosjean (8)Haas Ferrari VF-17761:21,1102,476 0,775
11Fernando Alonso (14)McLaren Honda MCL32431:21,3892,755 0,279
12Marcus Ericsson (9)Sauber Ferrari C36591:21,6703,036 0,281
13Pascal Wehrlein (94)Sauber Ferrari C36421:24,9406,306 3,270

KOMENTARZE

12
bartoszcze
11.03.2017 10:55
Tja, Mercedes specjalnie wysunął barierę w Baku :D
RY2N
11.03.2017 10:15
@paymey852 ależ zajrzałem też do danych z testów z 2016 roku i wtedy Ferrari miało 0,4-0,5 sek straty do Merca (zwłaszcza na softach i pośrednich). Tylko że wtedy Ferrari głownie się koncentrowało na przejazdach na ultra softach i super softach a Merc na pośrednich i na softach dlatego ogół miał odbiór tamtych testów taki że Ferrari było z przodu w tabelach. Ale rzeczywistość już wtedy była inna i Merc dominował.
piwo
11.03.2017 07:46
sytuacja nie jest analogiczna do zeszlego roku. co innego jak wszyscy jada slabe czasy i na tle ich ferrafi goruje tak jak w zeszlym roku. a co innego jak na testach bije sioe rekord okrazenia i robi rto sie z duzym zapasem. wtedy wiadomo ze bolid jest bardzo szybki. moim zdaniem ferrari zdominuje pierwsze wyscigi. drugi bedzie merc a trzeci redbul. wydaje sie niemozliwe ze czas 1m18s jaki na spokojnie mogl wykrecic raikonen nie jest mega dobrym czasem i merc mogl pokjechac szybciej. to nieprawdopodobne.
marios76
11.03.2017 06:28
@jumbol0801 SC przy wiekszej ilosci kolizji na to nie pozwoli :/ @paymey852 Hamilton skonczyl tak, jak Mercedes chcial. Problemy dotykaly go zwlaszcza w takich sytuacjach, by nie wyrobic przewagi nad Rosbergiem. Mercedes ustawil te mistrzostwa, latwo to zauwazyc:/
paymey852
10.03.2017 10:05
@RY2N Zrób taką samą analize z testów -2016 Ferrari było mega i co im to dało. Jakieś tam wnioski można jedynie z danych GPS wyciągnąć. Ale najlepiej nie wyciągać żadnych nawet o niezawodności. Mercedes miliony kilometrów bez awarii a Hamilton jak skończył.
jumbol0801
10.03.2017 08:22
Jedno tylko jest pewne,że wyscigi w tym sezonie będą kończyć się szybciej ;)
marios76
10.03.2017 07:58
@RY2N Mercedes mala przerwa Ferrari przerwa Red Bull przerwa Williams wieksza przerwa i raczej mimo malych roznic Renault, ToroRosso, Haas, Force India, wieksza przerwa I Sauber z McLarenem gasza latarnie. Jak zgasnie to zobaczymy ktory bedzie w wiekszej czarnej d...e- nie zdziwie sie, ze McLaren ;)
mich909090
10.03.2017 07:28
Myślałem, że największym rywalem Merca będzie RBR ale Ferrari też wygląda na mocne. Czasy na testach za wiele nie mówią. 10kg paliwa to na torze w Barcelonie ponoć 0,4 s więc taki Mercedes lub RBR mogli bardzo łatwo się maskować. Wszystko okaże się w Q3 w Australii jak przyjdzie czas na wyjęcie wszystkich asów z rękawa. Kto będzie miał ich więcej się okaże... Moim zdaniem Mercedes ;)
leni93
10.03.2017 06:20
W zeszłym roku Ferrari również było najszybsze na testach. To są tylko testy i nie wiadomo w sumie czego się spodziewać. Sądzę, że czerwoni będą mocni, ale Mercedes i Red Bull na pewno nie będą w tyle, mam nadzieję na dobry sezon.
piwo
10.03.2017 06:17
Pierwsza czwórka się zgadzam.renault uważam że będzie wyzej
RY2N
10.03.2017 05:56
z analiz wychodzi mi taki układ stawki jesli chodzi o czas jednego okrążenia na testach: 1. Ferrari 2. Mercedes 3. RedBull 4. Williams 5. Haas 6. Force India 7. Toro Rosso 8. Renault 9. McLaren 10. Sauber Poz. 2,3 i może 4 są b.blisko siebie - mieszczą się w ramach 0,1...0,2 sek. Tak samo poz. 5-8. więc tu łatwo o pomyłkę. Ciekawe czy to się potwierdzi w Australii? Oczywiście w samym wyścigu będzie jeszcze grała rolę niezawodność - i tu pewnie Haas czy McLaren jeszcze stracą dodatkowo. Poza tym Merc ma (miał?) jakiś patent na chwilowe zwiększanie mocy w kwalu więc pewnie trochę się podciągnie w stosunku do testów.
jarof1
10.03.2017 05:31
No to kiedy ruszamy z GPM ? Już by człowiek pokombinował, policzył... :)