Informacja Pirelli przed GP Chin
Szanghaj narzuca wyjątkowe i dość wysokie wymagania odnośnie ogumienia.
04.04.1708:28
1637wyświetlenia
Szanghaj narzuca wyjątkowe i dość wysokie wymagania odnośnie ogumienia, które w przeszłości przynosiły zaciętą rywalizację oraz dużą liczbę manewrów wyprzedzania. Do tego dochodzą nieprzewidywalne warunki atmosferyczne, wahające się od pełnego słońca do ulewnego deszczu - niejednokrotnie podczas tego samego weekendu. Będzie to miało istotny wpływ na zachowanie opon oraz strategię, bo niższy poziom degradacji w tym sezonie teoretycznie oznacza mniejszą liczbę pit stopów. W zeszłym sezonie zwycięzca wykonał dwa pit stopy na dystansie 56 okrążeń, chociaż większość kierowców zjeżdżała po trzy razy.
TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Tor zawsze jest „zielony” i śliski podczas pierwszych sesji.
• Istniejący od 2004 roku tor składa się w mniej więcej równym stopniu z zakrętów i prostych.
• Opony są poddawane największemu obciążeniu w Zakręcie 1 (długi prawy) i Zakręcie 13.
• Najmocniej pracuje lewa przednia opona.
• Na długich prostych opony ulegają schłodzeniu, co prowokuje ziarnienie.
• Proste umożliwiają także wyprzedzanie, więc zespoły mogą postawić na najszybszą strategię.
• Pirelli dostarczy opony deszczowe wykonane z innej mieszanki, gwarantującej lepsze osiągi na mniej obciążających torach i gładkim asfalcie
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Przywozimy środkowe mieszanki z naszej gamy, ale spodziewamy się wykorzystania przede wszystkim miękkiej i supermiękkiej, w zależności od nieprzewidywalnej pogody - zwłaszcza że w przydziale na ten weekend kierowcy mają tylko po dwa zestawy pośrednich opon. W przeszłości w Chinach często mieliśmy do czynienia z ziarnieniem, za sprawą długich prostych i następujących po nich ciasnych zakrętów, ale podczas testów w Barcelonie przekonaliśmy się, że to zjawisko jest generalnie mniejsze w tym roku i dobrze byłoby to potwierdzić. Na wypadek mokrych i być może chłodnych warunków dostarczymy opony deszczowe wykonane z innej mieszanki, w celu zapewnienia kierowcom lepszej przyczepności.
CO NOWEGO?
• Pirelli zbiera już dane pod kątem prototypowych opon na sezon 2018, więc Chiny dostarczą pożytecznych informacji przed ostatecznym doborem przyszłorocznych specyfikacji.
• Podczas Grand Prix Chin odbywają się zawody tylko jednej serii towarzyszącej Formule 1, więc na torze nie odłoży się dużo gumy w trakcie weekendu.
• Na pierwsze pięć wyścigów zespoły mają po siedem zestawów opon z najmiększej mieszanki na dany weekend, cztery z środkowej i dwa z najtwardszej.
MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA SZANGHAJ (SLICKI)
21,0 psi (przód) - 20,5 psi (tył)