GP2: Bruni wygrywa pierwszy wyścig w Niemczech
Jest to już drugie zwycięstwo Włocha w tym sezonie, wywalczone po starcie z pole position
29.07.0619:50
2806wyświetlenia
We Francji swoje pierwsze zwycięstwa w serii GP2 odnieśli dwaj byli kierowcy Jordana, Timo Glock i Giorgio Pantano, a tymczasem w Niemczech o swojej osobie postanowił przypomnieć były kierowca Minardi, Gianmaria Bruni, który w tym sezonie wygrał już jeden wyścig, zapewniając ekipie Trident pierwsze zwycięstwo w pierwszym roku startów. Tym razem Włoch także wystartował z pole position, jednak bynajmniej nie miał łatwego zadania, co czyni jego drugie zwycięstwo jeszcze bardziej wartościowym.
Wraz z Brunim z pierwszego rzędu wystartował Glock, ale zdecydowanie mniej udanie, co przypłacił spadkiem na czwartą pozycję za Nelsona Piqueta Jr i Pantano. Tuż za Niemcem znaleźli się Ernesto Viso, Andreas Zuber i obydwaj kierowcy ART Grand Prix, Lewis Hamilton oraz Alexandre Premat, jednak w bolid Zubera wjechał wkrótce Franck Perera i Austriak musiał zjechać do boksów pod koniec pierwszego okrążenia w celu naprawy auta. Tymczasem partner Zubera z zespołu Trident, Bruni, kontrolował przebieg wyścigu i po trzech okrążeniach wraz z Piquetem miał już trzy sekundy przewagi nad Pantano.
Na czwartym okrążeniu Glock popisał się efektownym atakiem i na nawrocie za Parabolicą wyprzedził Pantano, odzyskując w ten sposób jedną z dwóch pozycji utraconych na starcie. Kłopoty z bolidem zaczął mieć tymczasem Premat i po odbyciu postoju miał już blisko okrążenie straty do lidera. Dzięki temu na punktowaną pozycję awansował Hiroki Yoshimoto, ale tylko po to, by ze zbytniego podekscytowania wpaść w poślizg w części stadionowej toru Hockenheim. Ostatecznie Japończyk nie dojechał do mety.
Po sześciu okrążeniach tuż za Pantano podążała już grupka kilku kierowców z Viso, Hamiltonem i Carrollem na czele. Spory ścisk umożliwił Hamiltonowi wyprzedzenie na kolejnym kółku Viso i Brytyjczyk zajmował już piątą pozycję. Ostatnią punktowaną pozycję zajmował w tym momencie Michael Ammermuller. Po 10 okrążeniach Bruni miał dwie sekundy przewagi na Piquetem, który w międzyczasie znalazł się pod presją ze strony Glocka.
Jako pierwszy z czołówki obowiązkowy postój zaliczył Hamilton, a miało to miejsce na 13 okrążeniu. W następnej kolejności boksy odwiedzali Pantano, Carroll, a tymczasem Glock na 16 okrążeniu skorzystał z błędu popełnionego przez Piqueta i awansował na drugą pozycji, by na kolejnym kółku po pitstopie Bruniego objąć prowadzenie wyścigu. Bruni ze względu na problemy z wymianą koła stracił trochę czasu, ale mimo to zdołał powrócić na tor przed Piquetem, który także odbył na tym samym okrążeniu postój.
Glock ze swoim postojem zwlekał do 19 okrążenia, a po jego odbyciu nadal był liderem wyścigu, mając tuż za swoimi plecami Bruniego. Na kolejnych pozycjach jazdę kontynuowali Piquet, Hamilton, Pantano, Carroll, Viso i Lopez. Radość Glocka z pierwszego miejsca nie trwała jednak zbyt długo, bowiem wkrótce okazało się, że Niemiec przekroczył limit prędkości w boksach, podobnie zresztą jak i Piquet. Obaj kierowcy po odbyciu kar znaleźli się odpowiednio na czwartej i siódmej pozycji.
Na 23 okrążeniu Piquet wyprzedził Viso i ruszył w pogoń za Carrollem. Zacięta walka pomiędzy dwoma sparingowymi partnerami z czasów F3 trwała przez dwa okrążenia, aż w końcu na 26 kółku Piquet zdołał awansować na piątą pozycję. Tymczasem Glock powoli doganiał Pantano, tracąc do Włocha cztery sekundy po 29 okrążeniach. Hamilton także był bardzo szybki i po 31 okrążeniach jechał już tuż za Brunim, jednak wyprzedzenie jadącego bezbłędnie byłego kierowcy F1 nie wydawało się łatwym zadaniem.
Dwa okrążenia później Glock wyprzedził zaraz za drugim zakrętem Pantano i awansował na trzecią pozycję. Na 34 kółku w tym samym miejscu toru Włocha wyprzedził także Piquet, by ruszyć od razu w pogoń za Glockiem. Trzy okrążenia przed końcem wyścigu obydwu kierowców dzieliła już bardzo niewielka różnica czasowa. W końcu na ostatnim kółku Piquet zdecydował się na desperacki atak na nawrocie, co skończyło się kolizją. Bolid Glocka nie został uszkodzony i Niemiec dojechał do mety na trzeciej pozycji, a tymczasem Piquet zatrzymał się w miejscu i ostatecznie nie zdobył ani jednego punktu.
Udanym manewrem wyprzedzania na ostatnim okrążeniu popisał się za to Viso, wyprzedzając mającego wyraźne problemy z prowadzeniem bolidu Pantano. Włoch ostatecznie musiał zadowolić się piątą pozycją, a na ostatnich miejscach punktowanych finiszowali Carroll, Lopez i Piccione. Dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie zdobył tymczasem Premat, mając na mecie okrążenie straty do lidera. Po tym wyścigu przewaga Hamiltona nad Piquetem wzrosła z powrotem do ponad 20 punktów. Jutrzejszy, krótszy wyścig, rozpocznie się o godzinie 10:00, a będzie go można obejrzeć na żywo na kanale Eurosport.
Źródło: Pitpass.com, GP2Series.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gianmaria Bruni (26) | Dallara GP2/05 Renault | 40 | 0h57m40,763 | 10 | |
2 | Lewis Hamilton (2) | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:01,238 | 8 | |
3 | Timo Glock (8) | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:16,319 | 6 | |
4 | Ernesto Viso (7) | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:33,814 | 5 | |
5 | Giorgio Pantano (16) | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:36,834 | 4 | |
6 | Adam Carroll (9) | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:52,148 | 3 | |
7 | Jose Maria Lopez (5) | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:52,990 | 2 | |
8 | Clivio Piccione (21) | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:53,919 | 1 | |
9 | Michael Ammermüller (3) | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +0:59,478 | ||
10 | Sergio Hernandez (23) | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +1:13,406 | ||
11 | Javier Villa (10) | Dallara GP2/05 Renault | 40 | +1:21,736 | ||
12 | Felix Porteiro (25) | Dallara GP2/05 Renault | 39 | +1 okr. | ||
13 | Nelson Piquet Jr (11) | Dallara GP2/05 Renault | 39 | +1 okr. | ||
14 | Franck Perera (15) | Dallara GP2/05 Renault | 39 | +1 okr. | ||
15 | Witalij Pietrow (20) | Dallara GP2/05 Renault | 39 | +1 okr. | ||
16 | Alexandre Negrao (12) | Dallara GP2/05 Renault | 39 | +1 okr. | ||
17 | Jason Tahinci (17) | Dallara GP2/05 Renault | 39 | +1 okr. | ||
18 | Adrian Valles (24) | Dallara GP2/05 Renault | 39 | +1 okr. | ||
19 | Alexandre Premat (1) | Dallara GP2/05 Renault | 38 | +2 okr. | ||
20 | Nicolas Lapierre (4) | Dallara GP2/05 Renault | 38 | +2 okr. | ||
21 | Luca Filippi (19) | Dallara GP2/05 Renault | 38 | +2 okr. | ||
22 | Fairuz Fauzy (6) | Dallara GP2/05 Renault | 37 | +3 okr. | ||
23 | Hiroki Yoshimoto (18) | Dallara GP2/05 Renault | 36 | +4 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
24 | Andreas Zuber (27) | Dallara GP2/05 Renault | 8 | |||
25 | Ferdinando Monfardini (14) | Dallara GP2/05 Renault | 0 | |||
26 | Lucas di Grassi (22) | Dallara GP2/05 Renault | 0 |
Pole position: Gianmaria Bruni - 1:22,588 (+2 pkt.)Najszybsze okrażenie: Alexandre Premat - 1:23,774 na 36 okrążeniu (+1 pkt.)
KOMENTARZE