Informacja Pirelli po treningach przed GP Wielkiej Brytanii

Szeroka gama wybranych opon umożliwia wiele różnych strategii.
14.07.1723:22
informacja prasowa
1218wyświetlenia


Silverstone, 14 lipca 2017 - Pierwszy dzień na Silverstone z tegoroczną generacją samochodów, z większym dociskiem i szerszymi oponami, przyniósł rezultaty, jakich do tej pory nie widziano na aktualnej pętli tego obiektu. Samochody, opony i kierowcy byli poddawani bocznym przeciążeniom przekraczającym 5 g przy prędkościach ponad 280 km/h w zakręcie Copse.

Valtteri Bottas z Mercedesa zadbał o to, by w ich debiucie na Silverstone supermiękkie opony P Zero „czerwone” uzyskały najlepszy czas okrążenia. O ponad 0,7 sekundy poprawił najlepszy rezultat sprzed roku, ustanowiony podczas Q2.

Przed wyścigowym weekendem zespoły podjęły bardzo zróżnicowane decyzje odnośnie doboru opon, zatem dzisiejszy program - ocena zużycia i degradacji na wszystkich mieszankach, przy różnych poziomach obciążenia paliwem - był kluczowy do określenia, które opony należy oddać po treningach, zgodnie z obowiązującymi przepisami, a które zostawić na kwalifikacje i wyścig.

Warunki pozostawały chłodne, a niebo zachmurzone, przy temperaturze powietrza utrzymującej się cały czas poniżej 18 stopni Celsjusza oraz temperaturze nawierzchni około 24 stopni. Pogoda tego typu ma utrzymywać się przez resztę weekendu, z możliwymi opadami deszczu.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Co prawda zespoły wybrały dość zróżnicowane zestawy ogumienia na ten wyścig, ale w miarę pozbywania się kolejnych zestawów zgodnie z obowiązującymi przepisami może się okazać, że dobór na kwalifikacje i wyścig będzie dość podobny. Jak dotąd z całą pewnością przekonaliśmy się, że prędkości, czyli także obciążenie działające na opony, są w tym sezonie bezprecedensowe. Dokładnie tego spodziewamy się po wszystkich torach mocno przeciążających ogumienie, za sprawą większego docisku i szerszych opon.

Mimo zwiększonych wymagań, mieszanka supermiękka podczas pierwszej swojej wizyty na Silverstone umożliwiła Valtteriemu Bottasowi ustanowienie nowego rekordu okrążenia. Na tym etapie ogumienie supermiękkie jest szybsze o około 0,7 sekundy od miękkiego. Jeśli jutro nadal będzie sucho - a są co do tego wątpliwości - to możemy spodziewać się dalszego śrubowania czasów w kwalifikacjach.

PIERWSZY TRENING - NAJLEPSZE CZASY
Bottas - 1.29,106 - MIĘKKA NOWA
Hamilton - 1.29,184 - MIĘKKA UŻYWANA
Verstappen - 1.29,604 - SUPERMIĘKKA NOWA

DRUGI TRENING - NAJLEPSZE CZASY
Bottas - 1.28,496 - SUPERMIĘKKA NOWA
Hamilton - 1.28,543 - MIĘKKA NOWA
Raikkonen - 1.28,828 - SUPERMIĘKKA NOWA

PIERWSZY TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIA - Perez - 1.32,023
MIĘKKA - Bottas - 1.29,106
SUPERMIĘKKA - Verstappen - 1.29,604

DRUGI TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIA - Bottas - 1.30,285
MIĘKKA - Hamilton - 1.28,543
SUPERMIĘKKA - Bottas - 1.28,496

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIA - Ocon - 20
MIĘKKA - Stroll - 27
SUPERMIĘKKA - Sainz - 24