Hasegawa: Zniesienie systemu tokenów pomaga Hondzie w odrabianiu strat
Japończyk jest zadowolony z wyników programu rozwoju jednostki napędowej.
21.07.1714:15
1965wyświetlenia
Szef programu Hondy w Formule 1 - Yusuke Hasegawa przyznaje, że rezygnacja z systemu tokenów pomaga jego koncernowi w odrabianiu strat do rywali na przestrzeni tegorocznego sezonu.
Po dwóch nieudanych sezonach współpracy z McLarenem, Honda wykorzystała wycofanie z przepisów systemu talonów i podjęła ryzyko związane ze zmianą ogólnej koncepcji silnika.
Pomimo tego, że japoński producent nadal doświadcza problemów z osiągami i niezawodnością, Hasegawa jest przekonany o tym, że w długoterminowej perspektywie wprowadzenie zupełnie nowego projektu zespołu napędowego okazało się właściwym posunięciem.
Naszym celem jest rozwijanie tegorocznej koncepcji jednostki napędowej z myślą o sezonie 2018 i - mam nadzieję - także 2019. Masa silnika, środek ciężkości, proces spalania są podobne do rozwiązań stosowanych przez konkurencyjnych producentów- zaznaczył Japończyk.
Gdyby nadal obowiązywał system tokenów, nie moglibyśmy wprowadzić modyfikacji całego silnika, ani wdrożyć jego drugiej i trzeciej specyfikacji. Nie jestem w stanie policzyć, jak wiele tokenów potrzebowalibyśmy na tego typu udoskonalenia. Przy obowiązywaniu ubiegłorocznego systemu tokenów, byłoby dość ciężko dokonać modyfikacji i wprowadzić obecną trzecią ewolucję silnika. Redukujemy nasza stratę do czołówki. Z tego punktu widzenia dobrze oceniam nasze tempo rozwoju.
Hasegawa dał do zrozumienia, że każde niepowodzenie Hondy z tego sezonu stanowi cenną lekcję w przygotowaniach do kolejnych kampanii.
Przed tym sezonem dokonaliśmy zmiany całej koncepcji silnika. Za rok będziemy jednak nadal z niej korzystać. Postępy dokonane w tym roku mają bezpośrednie przełożenie na kolejny sezon. To oznacza, że nie musimy przerywać obecnego programu rozwojowego. W praktyce już teraz realizujemy prace nad przyszłoroczną jednostką.
KOMENTARZE