Cowell: Żaden koncern nie powinien lekceważyć możliwości Hondy

Szef działu silników Mercedesa oczekuje, że japońska firma szybko poprawi swoje osiągi.
23.07.1712:01
Nataniel Piórkowski
2422wyświetlenia


Szef działu jednostek napędowych Mercedesa - Andy Cowell, zapewnia, że żaden z koncernów rywalizujących w Formule 1 nie powinien lekceważyć możliwości Hondy.

Cowell przeprowadził fabrykę w Brixworth przez okres rewolucyjnych zmian w przepisach dotyczących jednostek napędowych w 2014 roku. Honda z kolei od trzech lat nie jest w stanie przygotować konkurencyjnego i niezawodnego silnika, nadwyrężając swoje robocze relacje z McLarenem.

Niedawno szef programu japońskiej firmy w F1 - Yusuke Hasegawa, przyznał, że rezygnacja z systemu tokenów pozwoliła jego inżynierom na zintensyfikowanie prac rozwojowych. Zdaniem Cowella potencjał rozwojowy Hondy nie może być lekceważony przez konkurencyjne koncerny.

Oprócz samej Hondy wszyscy pozostali producenci także wystąpili z propozycją: «Czy możemy zrezygnować z tego szalonego systemu tokenów, ponieważ negatywnie wpływa on na sport?». To źle, jeśli ktoś spotyka się z ograniczeniami próbując poprawiać swoje możliwości. Podjęliśmy więc ustalenie w sprawie tego, aby zrezygnować z talonów, bo będzie to z korzyścią dla sportu. Dzięki temu można wykazywać innowacyjne podejście i wprowadzać nowe rozwiązania - powiedział Brytyjczyk.

Sądzę, że nikt z nas nie powinien lekceważyć technicznych umiejętności Hondy i McLarena. Mogę założyć się, że ten duet wejdzie na dobry poziom i dojdzie do tego w naprawdę szybkim tempie.

KOMENTARZE

4
marcelo92
23.07.2017 11:46
Honda podobno bardzo mocno obniżyla srodek cieżkości nowego silnika. Jednak jak widać z niezawodnością to oni chyba w lesie zostali. Mclaren faktycznie bardzo dobrze prowadzi sie w zakretach. Pozostaje kibicowac Hondzie w rozwiazaniu problemow. Srodki finansowe i izynierow na pewno maja. Dla Mclarena zostaja jedynie silniki Renault, ale i z nimi ciezko by bylo walczyc o tytul. Dla nich to w sumie bez znaczenia czy jezdza na koncu, czy w srodku stawki. Dla nich liczy sie scisla czolówka.
KamBrillant
23.07.2017 07:20
Że co nie powinni?
Staszek2010
23.07.2017 04:31
@benethor Oj tam, w drugiej połowie 2016 ich silnik był nie najgorszy. Nadal był z tyłu, ale wcale nie tracił wiele do silnika Renault, a nie psuł się zbyt często. W tym roku coś złego się stało z Hondą. Zamiast progresu nastał regres. Myślę, że za rok ten silnik nie będzie najgorszy.
benethor
23.07.2017 01:49
Proszę... Przed przerwą mieli najgorszy silnik w stawce. Po przerwie nadal mieli najgorszy silnik w stawce. Trzy lata od powrotu, dalej mają najgorszy silnik w stawce, z dużym marginesem.