Formuła 1 inauguruje wirtualne mistrzostwa świata

Od września gracze będą mogli rywalizować o awans do finałowej rozgrywki w Abu Zabi.
21.08.1710:22
Nataniel Piórkowski
4610wyświetlenia


Formuła 1 oficjalnie ogłosiła zainaugurowanie cyklu wirtualnych mistrzostw świata.

Od kilku miesięcy sugerowano, że władze sportu są gotowe wykorzystać rosnącą popularność sportu elektronicznego. W poniedziałek poinformowano, że przy współpracy ze studiem Codemasters oraz specjalizującą się w organizowaniu wydarzeń e-sportowych firmą Gfinity, już wkrótce ruszy pierwszy sezon wirtualnych mistrzostw świata, przy wykorzystaniu gry F1 2017.

Pierwsza faza zostanie zorganizowana we wrześniu - w jej trakcie zostanie wyłonionych czterdziestu graczy, którzy w dniach 10-11 października wezmą udział w półfinałach w Gfinity Arena w Londynie. Najlepsza dwudziestka pojawi się w listopadzie w Abu Zabi, gdzie podczas wieńczącej kampanię F1 eliminacji wystartuje w trzech wirtualnych wyścigach, które zadecydują o losach tytułu mistrzowskiego.

W ramach nagrody za triumf w finale, mistrz wirtualnej serii Formuły 1 nie tylko zapewni sobie automatyczną kwalifikację do półfinałów przyszłorocznej edycji imprezy, ale także zostanie "e-sportowym mistrzem-ekspertem", a jego charakter pojawi się w grze F1 2018.

Inauguracja tej inicjatywy stanowi niesamowitą szansę dla naszej działalności. Ma charakter strategiczny i stoi w zgodzie z naszym planem angażowania kibiców. Nie ulega wątpliwości, że sport elektroniczny zyskuje coraz większe zainteresowanie i spotyka się z entuzjastycznym przyjęciem fanów. Z przytupem wchodzimy w ten sektor i jestem dumny, że korzystamy ze wsparcia Codemasters i Gfinity - powiedział dyrektor zarządzający do spraw komercyjnych Formuły 1, Sean Bratches.

KOMENTARZE

13
Enpasant
22.08.2017 11:14
@Yurek tak. Bicie w przelocie, czyli trzymał Turczyn Tatarzyna... ;)
monako
22.08.2017 08:29
Wow!
latak
22.08.2017 07:13
Aż żal że nie dalej jak rok temu sprzedałem swoją g25 ;C. Aktualnie próbuję na padzie (porażka) bawić się z R3E, zobaczymy jak będzie z nowym f1 od mistrzów kodu - może skuszą mnie do powrotu do g27/t300rs i ponownie probowania zabawy z symulatorami. A co do mistrzostw - są już takowe w WRC, tak więc było to tylko kwestią czasu aż ktoś podłączy się z królową motorsportu w e-racing. Szkoda tylko że format taki biedny, powinny być zawody co rundę jak normalne GP - to byłoby coś!
Yurek
22.08.2017 05:34
@Enpasant - przepraszam za totalne odejście od tematu, ale czy Twój nick ma coś wspólnego z szachami?
Enpasant
22.08.2017 01:45
Najlepiej symulowany bolid F1 spotkałem w Assetto Corsa. W dodatku DLC - "The Red Pack" jest Ferrari FS15-T. Jak wiemy nie był to zestaw super konkurencyjny wtedy, ale poziom realności w odwzorowaniu W Assetto Corsa powala. Polecam jeśli ktoś chce poczuć moc i poziom ogarnięcia jaki trzeba osiągnąć żeby coś z FS15 wycisnąć. Dwa lata temu zaczął sie na świecie boom na e-ściganie. Jest w Polsce kilkudziesięciu (albo coś koło setki) maniaków ścigania w sieci. Niestety jesteśmy rozproszeni pomiędzy wspomniane Assetto Corsa, Forza Motorsport, Raceroom Racing Eerience (R3E) czy EA F1. Przydałoby się nas jakoś zorganizować i stworzyć ligę z prawdziwego zdarzenia. Wielu naszych e-racerów błąka się po obcych landach... jest nisza do zagospodarowania. Jeśli są chętni do zorganizowania ligi e-gentlemanów zgłaszam akces!
Yurek
22.08.2017 10:25
[quote="JuJu_Hound"]mozna jechac tylko wytyczonym torem[/quote] A z tym się zgadzam, chyba dopiero w GP4 zlikwidowano to całkowicie. Co do GP1 - moim zdaniem było za łatwe (już nie mówię o jeździe na skróty, starałem się jeździć uczciwie, ale na poziomie ace w pierwszym pełnym sezonie łatwo zdobyłem tytuł. GP2 wymagało za to dużo nauki). Cenię też serię F1 od EA Sports, niemniej u mnie króluje seria Crammonda. Pozostałe gry o F1 z tamtego okresu to jedynie folklor. Nb. lubię czasem dać sobie opcję "viewing only" i na accelerated time dać cały sezon, fajnie pooglądać takie wirtualne wyniki.
JuJu_Hound
22.08.2017 06:44
Grałem w GP2 ale bardzo irytuował mnie fakt, że tor jazdy nie jest do końca elastyczny - tzn ze mozna jechac tylko wytyczonym torem (przede wszystkim zakrety); ale pamietam jak grałem najpierw w demo tej gry - startowalo sie chyba z 12 pozycji na Monza :)
Yurek
21.08.2017 09:05
[quote="JuJu_Hound"] ja gram w nia bez przerwy od 1996 roku[/quote] Ja od niecałych 20 lat gram w następcę tej gry - Grand Prix 2, rozegrałem niezliczoną ilość sezonów F1, obecnie bawię się w sezon 2017, a także jadę na carsecie łączonej Wschodnioniemieckiej Formuły 3 i Formuły Easter. Do dziś działa społeczność wokół tej gry - skupiona wokół strony grandprix2.de. F1 od Codemasters nie ma 1% tej miodności co GP2. A przyjemność przejechania się (wirtualnie wprawdzie) po starych ulicznych torach NRD - bezcenna.
marcin_114
21.08.2017 03:30
Ciekawe czy multiplayer będzie się sypał jak w 2016? :)
---
21.08.2017 02:28
#SzukamyNastępcyMardenborough'a :D
Pavlos Le Paul
21.08.2017 02:01
@rosomeister potwierdzam, zacna produkcja. Mam nadzieję, że kiedyś jeszcze powstanie taka gra, gdzie po prostu mogę tworzyć już w nowszej wersji sezony komputerowych kierowców (pozostawiając to, że ich zachowanie na torze zapewniało dużo emocji).
rosomeister
21.08.2017 01:03
GP4 też od Crammonda <3 to były czasy...
JuJu_Hound
21.08.2017 09:07
nie wiem czy ktos z Was kojarzy grę World Circuit - Grand Prix z 1992 roku stworzona przez Geoffa Crammonda ale ja gram w nia bez przerwy od 1996 roku. W tym roku udalo mi sie sciagnac edytor i stworzylem wszystkie sezony od 1984 do 1994. Zadna inna gra nie sprawiala mi tyle frajdy co ta. Grywalnosc jest na niesamowitym poziomie a grafika na badzo niskim ale mi to nie przeszkadza, w koncu to gra a nie rzeczywistosc :) https://www.youtube.com/watch?v=ziQWNDgg9ig Apropos mistrzostw - swietny pomysl; Bernie nigdy by czegos takiego nie poparł