Nowy pakiet aero Renault na Grand Prix Turcji

"Chcemy mieć pewność, że utrzymamy przewagę w Stambule"
11.08.0609:37
Grzegorz Więcek
1080wyświetlenia

Dla wielu członków zespołu Renault nie będzie letniej przerwy pomiędzy wyścigami na Węgrzech i w Turcji, jako że francuska stajnia stara się utrzymać swoją przewagę punktową w obydwu klasyfikacjach generalnych.

O ile najbliższe trzy tygodnie oznaczają zasłużony odpoczynek dla kierowców, a także ekip wyścigowych i testowych, o tyle w fabrykach Renault w Enstone i Viry-Chatillon trwa nieustająca praca mająca na celu utrzymanie nowo-odnalezionego tempa na Węgrzech i oddalenia zbliżającego się zagrożenia ze strony w Ferrari w wyścigu o punkty.

Dynamometry, na których testowanie są usprawnienia do silnika RS26 V8, pracują pełną parą, a tymczasem w Enstone w tunel aerodynamicznym przez 24 godziny na dobę sprawdzane są najnowsze rozwiązania aerodynamiczne do bolidu R26.

W odróżnieniu od wcześniejszych modyfikacji karoserii, te przygotowane w trakcie letniego zakazu testów nie będą mogły być przetestować na torze, ale tak czy inaczej zostaną użyte w R26 podczas Grand Prix Turcji i powinny zapewnić poprawę osiągów.


"Mamy kolejny, mocno ulepszony pakiet aerodynamiczny przygotowany na wyścig w Turcji." - potwierdza szef działu inżynierii w zespole Renault, Pat Symonds. "Mieliśmy spore ulepszenia już na Hockenheim, które zaczęły potwierdzać swoją wartość podczas ostatniego weekendu, a w przygotowaniu jest sporo innych ulepszeń".

"To wielka zasługa ludzi w Enstone i Viry, że tempo rozwoju jest tak konkurencyjne w tym roku. Mówiliśmy przed wyścigiem w Niemczech, że rozkład sił często zmienia się w sierpniu i podczas ostatniego weekendu na Węgrzech widzieliśmy właśnie doskonały tego przykład".

"Chcemy mieć pewność, że utrzymamy przewagę w Stambule i każdy członek zespołu Renault pracuje bardzo ciężko, aby tak się stało".

Źródło: SkySports.com

KOMENTARZE

19
TOMASZEK
16.08.2006 10:29
http://s87.photobucket.com/albums/k156/Tomaszekk/?action=view¤t=DSC02989.jpg&slideshow=true&interval=3 zamieszczam tutaj zdjecia z F1 SAN MARINO 2006 TOR IMOLA JESTEM TU RAZEM Z MOIM PRZYJACIELEM MARONEM SA TO NIEPOWTARZALNE ZDJECIA PROSTO Z BOKSU HONDA RACING TEAM WIDAC TAM ROWNIEZ OPONY O KTORYCH MOWA W TYM ARTYKULE ZYCZE MILEGO OGLADANIA!
GTC
12.08.2006 08:26
cóż że pakiet aero i inne ulepszenia są gotowe, jak Ferrari i tak powoli odjeżdza w siną dal przed Renaultem:) Myślę że największy postęp w tym sezonie zrobiło Ferrari a nie ekipa Flavio...
PIT
12.08.2006 12:41
Miło tak sobie pogadać o oponach i pakietach, ale najbardziej mnie irytuje to, że kilku z Was wie więcej o sytuacji w zespole Renault niż Pat, Flavio i reszta zespołu. Mało tego niektórzy mają już gotowe recepty i wiedzą lepiej co ma robić Renault F1 Team. Panowie dajcie sobie trochę na wstrzymanie.
robi
11.08.2006 04:54
Jeżeli chodzi o opony, to nie można jednoznacznie powiedzieć, że Bridgestony są lepsze od Michelinów na suchej nawierzchni. Jest jeszcze różnica w temperaturze toru i jedne wypadną lepiej na torze gorącym (40 st.) inne na zimnym ( 20 st.)
axel83
11.08.2006 04:04
Brat---> w 2 czesci quala wszyscy jezdza na oparach;)
dejacek
11.08.2006 03:45
po 6 wyścigach wydawało sie że już jest po zawodach i Reault wygrywa w cuglach. Po 12 wydaje się że nic nie powstrzyma Ferrari, a ja radzę poczekać bo do gry wmiesza się mclaren i może honda i już nic nie będzie pewne aż do ostatniej chwili.
buran70
11.08.2006 02:44
Bart2005 opony Michelin odstają od Bridgestonów od Grand Prix USA. Początek sezony jak sobie przypominasz był zupełnie inny. Nie jest wykluczone, że sytuacja ponownie się odmieni. Faktem natomiast jest to, że bolid Ferrari od kilku wyścigów jest bezkonkurencyjny i tutaj inne stajnie muszą cięzko pracować. Sprawa tytułu jest otwarta. Stawiam na to, że mistrzem będzie ten, którego nie spotka pech w którymś z wyścigów. A wtedy kibice Ferrari lub Renault będą wytykali sobie na forum, że mamy mistrza przez przypadek.
m.j.m
11.08.2006 12:43
Ale optymiści.O tytułach i tak mogą zapomnieć !!!
d'Angelo
11.08.2006 12:18
nie Reno zrobi wszystko! Niech mają satysfakcję że zrobili wszystko w dobrym kierunku! A co będzie jeśli zrobią to wszystko a to dalej nie pomoże! I cooooo ???
Bart2005
11.08.2006 11:44
Brat---> Ty chyba masz taki sam tok myślenia jak Pat Symonds. Zobaczyłeś wyścig i już jest super poprawa bo Renault było na czele. To fajnie, ale nie zwróciłeś uwagi na drobny szczegół, który myślę, że do końca sezonu już nie zostanie poprawiony - to opony!!!!! Opony, które na suchym torze odstają od Bridgestonów i to bardzo. Nie sądzę aby do końca sezonu pojawił się jeszcze deszcz więc ostatnie zdanie w Twojej wypowiedzi jest napisane troszkę na wyrost. A na 1000000% to umarł Kopernik. Druga sprawa to taka, że Renault ma problem w tej chwili ponieważ nowy pakiet aero bedzie testowany tylko w tunelu i nie wiadomo jak wypadnie na torze. Mówią, że i tak go użyją a to może się okazać zgubne (choć może i być odwrotnie kto wie). Dlatego uważam, że takie wypowiedzi jak Twoja bedzie można pisać na trzy bądź nawet dwa wyścigi przed końcem sezonu.
Jacenty_F1
11.08.2006 11:36
Zapowiada się ciekawa koncówka zwłaszcza że obiekty w Turcji i w Chinach nie leżą Ferrari i Bridgestonom Szumi dwukrotnie nie ukończył Chin w Turcji rok temu też go nie było. W 2004 wygrał w Chinach Barichello ale dysponował F2004. Kurcze ale będzie walka jak jeszcze Honda i McLaren zaczną mieszać już nie mogę się doczekać. Super końcówka sezonu i Robercik na deser
Brat
11.08.2006 11:00
Ja cos powiem. Schumacher w 2 bloku kwalifikacji paliwa mial na maksymalnie 3 okrazenia. Gosciu wykrecil dzieki temu najlepszy czas. Renault natomiast mialo najwiecej paliwa w wyscigu i jak bylo widac zadna konkurencja nie istaniala. Po drugie Ferrari bardzo dobrze ze poprawilo swoje osiagi. F1 musi byc sportem ciekawym i zmieniajacym swoje oblicze. Nie sposob byc ciagle na szczycie nie modyfikujac swojego bolidu. RENAULT podoba mi sie pod jednym wzgledem. Ludzie pracuja z przyjemnoscia nie ma zadnych sygnalow zeby w sezpole nagle panowala nerwowka. Niby dlaczego ma panowac. Dominuja w Formule od prawie 2 lat. Nie maja zadnych klopotow ze znoszeniem presji maja swietnych kierowcow. To ze lekko onizyli loty to bardzo dobrze. Nie ma niczego na swiecei co by istnialo wiecznie. Kazdy nawet Renault musi pracowac nad swoja pozycja i o to wlasnie chodzi w tym sporcie. W tym sporcie dominuja ludzie TECHNIKI to najwieksze skupisko fizykow matematykow areodynamikow ludzi zwiazanych z motoryzacja to co nakreca F1 to zacieta rywalizacja. Czasy sa takie ze niky nie dominuje wiecznie o czym bolesnie przekonalo sie Ferrari w 2005 roku. KAZDY musi ciezko pracowac a wynik powinnien sam mowic kto i kiedy jest w stanie byc na samym szczycie. Ale nie kazdy team ma nowy pakiet aero przygotowany na koncowke sezonu. Nic nie odbierze mistrzostwa RENAULT na 1000000%
Jakuzo
11.08.2006 09:09
Bo wiedza co ich czeka :) Smiesza mnie takie newsy, bo wiadomo ze kazdy team zasuwa non stop na tunelu i ciagle cos usprawnia - czasami ten news jest o Renault, czasami o Ferrari albo McLarenie... Żadne aero im nie pomoze jesli Micheliny sie nie poprawia - i to kazdy niech sobie uswiadomi.
RENO
11.08.2006 08:54
Stawiają wszystko na jedną krate...
falconf1
11.08.2006 08:48
Nowy pakiet aero i lepszy silnik nic nie da, Mistrzostwo konstruktorów przegrają przez Fisiego, który nie ważne czym będzie dysponował i tak zdobędzie mniej punktów od Massy w ostatnich 5 wyścigach.
Leon
11.08.2006 08:34
W Budapeszcie wygrały opony Michelin, a nie Renault a przegrały opony Bridgeston, a nie Ferrari , Panie Symonds
K9G
11.08.2006 08:13
Ferrari tez robi postepy i nie leniuchuje.
Kamil
11.08.2006 08:07
Nowy pakiet aero nic nie zmieni jeśli nie poprawi się forma opon Michelin.
axel83
11.08.2006 07:49
Pat Symonds chyba nie wie co mowi Renault bylo konkurencyjne na mokrym torze. Jak tor zaczoł wysychac inaczej to wygladalo. W qualu Szumi byl sporo szybszy od Alonso wiec nie wiem skad u nich taki optymizm :) Przeciez całe Ferrari nie pojechalo na wakacje tylko tez szykuja usprawnienia .