Famin: Renault nie sprzedało projektu jednostki Cadillacowi
Sugerowano, iż amerykański producent dokonał transakcji, by przyspieszyć debiut w F1.
13.11.2416:30
886wyświetlenia
Embed from Getty Images
Bruno Famin aktualnie związany z Renault zaprzeczył informacjom, jakoby projekt jednostki napędowej na sezon 2026 został sprzedany Cadillacowi.
Francuski producent wygasi swoją dywizję silnikową z końcem 2025 roku, przenosząc koncentrację na projekty skupione wokół Długodystansowych Mistrzostw Świata, Formuły E oraz Rajdu Dakar.
Według spekulacji sprzed kilku tygodni, Renault miało dokonać transakcji z Cadillakiem, który planuje wejście do Formuły 1 od 2028 roku jako dostawca silników dla zespołu Andrettiego. Amerykański producent otrzymując dostęp do własności intelektualnej koncernu z Viry mógłby przyspieszyć swoje przygotowania do debiutu na torach Grand Prix.
Informacjom tym zdecydowanie jednak zaprzeczył Bruno Famin, który do końca sierpnia stał na czele zespołu Alpine, a obecnie odpowiada za transformację dywizji silnikowej Renault.
Francuz dodał, że wykluczone jest również prowadzenie programu silnikowego Cadillaca w Viry-Chatillon.
Bruno Famin aktualnie związany z Renault zaprzeczył informacjom, jakoby projekt jednostki napędowej na sezon 2026 został sprzedany Cadillacowi.
Francuski producent wygasi swoją dywizję silnikową z końcem 2025 roku, przenosząc koncentrację na projekty skupione wokół Długodystansowych Mistrzostw Świata, Formuły E oraz Rajdu Dakar.
Według spekulacji sprzed kilku tygodni, Renault miało dokonać transakcji z Cadillakiem, który planuje wejście do Formuły 1 od 2028 roku jako dostawca silników dla zespołu Andrettiego. Amerykański producent otrzymując dostęp do własności intelektualnej koncernu z Viry mógłby przyspieszyć swoje przygotowania do debiutu na torach Grand Prix.
Informacjom tym zdecydowanie jednak zaprzeczył Bruno Famin, który do końca sierpnia stał na czele zespołu Alpine, a obecnie odpowiada za transformację dywizji silnikowej Renault.
Nie sprzedamy naszej własności intelektualnej, ponieważ jest to kapitał fabryki w Viry. Chcemy zachować nasze wartości oraz szczegóły dla przyszłych projektów. Nie podzielimy się tym. Poza tym nie chcemy ułatwiać naszym konkurentom zadania, to nie ma dla nas żadnego sensu. Nie ma więc dyskusji o tym, byśmy mogli coś komuś sprzedać.
Francuz dodał, że wykluczone jest również prowadzenie programu silnikowego Cadillaca w Viry-Chatillon.
Nie podlega to jakiejkolwiek dyskusji- zakończył Famin.