Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Binotto podkreśla, że projektując model SF90 jego zespół chciał poprawić każdy detal.
16.02.1910:52
Nataniel Piórkowski
2619wyświetlenia


Ferrari przekonuje, że zdecydowało się na zastosowanie matowego malowania wyłącznie ze względu na osiągi bolidu.

Stajnia z Maranello ujawniła zmodyfikowane malowanie podczas prezentacji konstrukcji SF90. Szef zespołu - Mattia Binotto, zakomunikował, że decyzja o zastosowaniu matowego wykończenia była związana z dążeniem do ograniczenia masy bolidu.

Powód nie kryje się we względach estetycznych, ale wyłącznie technicznych. Wyeliminowanie połyskującego elementu daje nam kilkaset gramów oszczędności na masie bolidu. Być może nie wydaje się to zbyt wiele, ale gdy naciskasz na limity, to nawet takie różnice mają znaczenie.

Ferrari zastosowało podobne rozwiązanie jak Red Bull, który zadebiutował w matowym malowaniu przed sezonem 2016, także argumentując to chęcią ograniczenia masy bolidu.

Opisując najnowszy model SF90, Binotto podkreślił, że każdy element jego konstrukcji został poprawiony bądź zmieniony względem ubiegłorocznego SF71H.

Chcieliśmy poprawić każdy detal. Sądzę, że żadna z części nie została taka sama, jak w sezonie 2018. To naciskanie o którym mówię, oznacza wykroczenie poza poprzednio ustalone granice. Sądzę, że z tym co udało nam się osiągnąć, jesteśmy już bardzo blisko naturalnych granic bolid - tłumaczył.