Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami
Mario Isola przyznaje, że firma jest zadowolona z osiągów tegorocznych opon
21.02.1921:24
1928wyświetlenia
Embed from Getty Images
Dostawca opon do Formuły 1, firma Pirelli ujawniła pierwsze estymacje co do różnic w osiągach pomiędzy pięcioma dostępnymi mieszankami na 2019 rok.
Pomimo tego, iż przyznają, że bardziej dokładne dane będzie można podać po zakończeniu testów w przyszłym tygodniu, to pierwsze wyliczenia sugerują, że pomiędzy dwoma najmiększymi mieszankami różnica wynosi 0,6 sekundy.
Na 2019 rok Pirelli zmieniło sposób oznaczenia swoich opon. Mamy pięć bazowych mieszanek, nazwanych od C1 do C5 i trzy z nich będą dostępne na każdy wyścig. Nazywane będą miękkimi, średnimi i twardymi. Pirelli dostarczyło wszystkie pięć mieszanek na testy, a C1 (najtwardsza) jest od 0,8 do 1,0 sekundy wolniejsza od C2.
Dyrektor wyścigowy Pirelli, Mario Isola powiedział, że różnice są dość duże ponieważ
Pomiędzy C2 i C3 Isola spodziewa się różnicy 0,7 sekundy, podczas gdy przyznał, że różnica pomiędzy C3 a C4 oraz C4 do C5 wynosi około 0,6 sekundy.
Szacunkowe różnice Pirelli
C1 do C2: 0,8- 1.0 sekundy
C2 do C3: 0,7 sekundy
C3 do C4: 0,6 sekundy
C4 do C5: 0,6 sekundy
Isola powiedział, że różnica 0,7 sekundy pomiędzy mieszankami była czymś, na co miała nadzieję jego firma na ten sezon.
Dostawca opon do Formuły 1, firma Pirelli ujawniła pierwsze estymacje co do różnic w osiągach pomiędzy pięcioma dostępnymi mieszankami na 2019 rok.
Pomimo tego, iż przyznają, że bardziej dokładne dane będzie można podać po zakończeniu testów w przyszłym tygodniu, to pierwsze wyliczenia sugerują, że pomiędzy dwoma najmiększymi mieszankami różnica wynosi 0,6 sekundy.
Na 2019 rok Pirelli zmieniło sposób oznaczenia swoich opon. Mamy pięć bazowych mieszanek, nazwanych od C1 do C5 i trzy z nich będą dostępne na każdy wyścig. Nazywane będą miękkimi, średnimi i twardymi. Pirelli dostarczyło wszystkie pięć mieszanek na testy, a C1 (najtwardsza) jest od 0,8 do 1,0 sekundy wolniejsza od C2.
Dyrektor wyścigowy Pirelli, Mario Isola powiedział, że różnice są dość duże ponieważ
C1 w takich warunkach jak tutaj jest trochę za twarda, gdyż jest za zimno. Spodziewam się, że jeśli zabierzemy C1 na wyścig to ta różnica będzie mniejsza, ponieważ C1 zapracuje lepiej i będzie bliżej C2.
Pomiędzy C2 i C3 Isola spodziewa się różnicy 0,7 sekundy, podczas gdy przyznał, że różnica pomiędzy C3 a C4 oraz C4 do C5 wynosi około 0,6 sekundy.
Szacunkowe różnice Pirelli
C1 do C2: 0,8- 1.0 sekundy
C2 do C3: 0,7 sekundy
C3 do C4: 0,6 sekundy
C4 do C5: 0,6 sekundy
Isola powiedział, że różnica 0,7 sekundy pomiędzy mieszankami była czymś, na co miała nadzieję jego firma na ten sezon.
Ten tor nie jest bardzo długi, więc 0,7 sekundy to dobra liczba, biorąc pod uwagę, że celowaliśmy w 0,8 i 0,9 sekundy- powiedział.
Na dłuższym torze może tak właśnie być. Dodatkowo C5 nie jest mieszanką na ten tor, więc mamy na niej problemy z zapewnieniem bardzo szybkiego okrążenia. A przy tym ciężko pojechać tu jedno kółko na mieszance C5, biorąc pod uwagę, że tor jest bardziej szorstki niż rok temu.