GP Chin: Bottas o włos przed Vettelem w drugim treningu
Trzeci Verstappen. Problemy z chłodzeniem w bolidzie Leclerca. Kubica dziewiętnasty.
12.04.1909:31
6477wyświetlenia
Embed from Getty Images
Valtteri Bottas odnotował najlepszy czas okrążenia w popołudniowym piątkowym treningu F1 na torze w Szanghaju. Tuż za kierowcą Mercedesa uplasował się Sebastian Vettel. Trzeci był Max Verstappen.
Antonio Giovinazzi, który stracił cały poranny trening ze względu na problemy z jednostką napędową był pierwszym kierowcą, który wyjechał na okrążenie instalacyjne. Po około pięciu minutach od rozpoczęcia zajęć Vettel zakończył pomiarowe kółko uzyskując na twardych oponach czas 1:34,7s. Niedługo po tym Niemiec został zepchnięty na niższą pozycję przez zespołowego kolegę z Ferrari - Charlesa Leclerca. Monakijczyk miał jednak w swoim bolidzie pośrednią mieszankę.
Chwilę po tym Lewis Hamilton obrócił bolid w trzecim zakręcie, niedługo po opuszczeniu alei serwisowej. Urzędujący mistrz świata bez problemu powrócił do jazdy, ale zmarnował kolejną próbę blokując koła na dojeździe do szykany przed długą prostą. Szeroki wyjazd w wirażu numer jeden zaliczył drugi z reprezentantów Mercedesa - Valtteri Bottas, który plasował się na drugiej lokacie. Podobnie jak miało to miejsce przed południem kierowcy mieli problemy z dogrzaniem opon do optymalnej temperatury.
Max Verstappen zdawał się potwierdzać, iż Red Bullowi udało się choć w pewnym stopniu odbudować formę po rozczarowującym Grand Prix Bahrajnu. Holender popisał się na pośredniej mieszance czasem o 0,3s gorszym od Leclerca. Rezultat ten dawał mu drugą pozycję. Tym samym lider Red Bulla powiększył swoją przewagę nad Pierre'em Gasly'ym do około jednej sekundy. Francuz był siódmy, za Nico Hulkenbergiem z Renault. Tuż po tym nowym liderem klasyfikacji został Hamilton - jego trzecie podejście zaowocowało wynikiem 1:34,226s.
Inżunierowie Toro Rosso kończyli prace nad bolidem Daniiła Kwiata. Po pierwszym treningu Honda zdecydowała się na wymianę jednostki napędowej w STR14 Rosjanina. Po 30 minutach od rozpoczęcia sesji Vettel i Leclerc rozpoczęli symulacje kwalifikacji na miękkiej mieszance. Pierwszy z nich pokonał pętlę toru w Szanghaju w ciągu 1m33,357s. Drugi stracił trochę czasu do partnera z Ferrari i musiał zadowolić się trzecią lokatą. Mercedes odpowiedział na to nowym rekordem w wykonaniu Bottasa - zwycięzca pierwszego wyścigu sezonu przebił wynik Vettela o 0,027s. Tempo podkręcił także Hamilton - wystarczyło ono jednak tylko na przesunięcie się przed Leclerca.
Na półmetku sesji Robert Kubica utrzymywał przedostatnią pozycję, mając za sobą George'a Russella. Jego przewaga nad Brytyjczykiem nie była już jednak tak duża jak po pierwszym treningu. Haas badał z kolei podejrzaną usterkę w bolidzie Grosjeana. Na nierównościach przed pierwszym zakrętem doszło do oberwania prawej części przedniego skrzydła. Do pracy zabierał się Kwiat, który na początku otrzymał polecenie ostrożnego obchodzenia się z aktywacją DRS. Na uwagę zasługiwało tempo McLarena - Norris i Sainz plasowali się w czołowej dziesiątce, z niewielką stratą do kierowców fabrycznej stajni Renault. W strefie pomiaru prędkości brylowali kierowcy korzystający z bolidów napędzanych silnikami Ferrari: Giovinazzi (323,7 km/h), Vettel i Leclerc.
Bliżej finałowych 30 minut zespoły zaczęły skupiać swą uwagę na dłuższych przejazdach. Przełożyło się to na czasy okrążeń - tempo spadło o kilka sekund. Wkrótce okazało się jednak, że przygotowań do wyścigu nie wykona Leclerc. 21-latek opuścił kokpit SF90 i udał się do jednostki gościnnej Ferrari. Kilka minut później włoski zespół ogłosił, iż problemem jest związany z układem chłodzenia. "Nic poważnego - kierujemy się ostrożnością i sprawdzamy cały system aby uniknąć jakichkolwiek poważniejszych uszkodzeń" - zakomunikowało Ferrari. Czołówka oceniała twarde opony, które ze względu na wysoką szorstkość nawierzchni mogły okazać się w Chinach dobrym wyborem na wyścig.
W ostatnich minutach Bottas dodawał do swego dorobku kolejne okrążenia na "białych" Pirelli PZero, podczas gdy Verstappen otrzymał do bolidu twarde ogumienie. Vettel przejechał piętnaście okrążeń na pośredniej mieszance, ale w końcówce także otrzymał zadanie zebrania danych na bardziej trwałym ogumieniu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
Valtteri Bottas odnotował najlepszy czas okrążenia w popołudniowym piątkowym treningu F1 na torze w Szanghaju. Tuż za kierowcą Mercedesa uplasował się Sebastian Vettel. Trzeci był Max Verstappen.
Antonio Giovinazzi, który stracił cały poranny trening ze względu na problemy z jednostką napędową był pierwszym kierowcą, który wyjechał na okrążenie instalacyjne. Po około pięciu minutach od rozpoczęcia zajęć Vettel zakończył pomiarowe kółko uzyskując na twardych oponach czas 1:34,7s. Niedługo po tym Niemiec został zepchnięty na niższą pozycję przez zespołowego kolegę z Ferrari - Charlesa Leclerca. Monakijczyk miał jednak w swoim bolidzie pośrednią mieszankę.
Chwilę po tym Lewis Hamilton obrócił bolid w trzecim zakręcie, niedługo po opuszczeniu alei serwisowej. Urzędujący mistrz świata bez problemu powrócił do jazdy, ale zmarnował kolejną próbę blokując koła na dojeździe do szykany przed długą prostą. Szeroki wyjazd w wirażu numer jeden zaliczył drugi z reprezentantów Mercedesa - Valtteri Bottas, który plasował się na drugiej lokacie. Podobnie jak miało to miejsce przed południem kierowcy mieli problemy z dogrzaniem opon do optymalnej temperatury.
Max Verstappen zdawał się potwierdzać, iż Red Bullowi udało się choć w pewnym stopniu odbudować formę po rozczarowującym Grand Prix Bahrajnu. Holender popisał się na pośredniej mieszance czasem o 0,3s gorszym od Leclerca. Rezultat ten dawał mu drugą pozycję. Tym samym lider Red Bulla powiększył swoją przewagę nad Pierre'em Gasly'ym do około jednej sekundy. Francuz był siódmy, za Nico Hulkenbergiem z Renault. Tuż po tym nowym liderem klasyfikacji został Hamilton - jego trzecie podejście zaowocowało wynikiem 1:34,226s.
Inżunierowie Toro Rosso kończyli prace nad bolidem Daniiła Kwiata. Po pierwszym treningu Honda zdecydowała się na wymianę jednostki napędowej w STR14 Rosjanina. Po 30 minutach od rozpoczęcia sesji Vettel i Leclerc rozpoczęli symulacje kwalifikacji na miękkiej mieszance. Pierwszy z nich pokonał pętlę toru w Szanghaju w ciągu 1m33,357s. Drugi stracił trochę czasu do partnera z Ferrari i musiał zadowolić się trzecią lokatą. Mercedes odpowiedział na to nowym rekordem w wykonaniu Bottasa - zwycięzca pierwszego wyścigu sezonu przebił wynik Vettela o 0,027s. Tempo podkręcił także Hamilton - wystarczyło ono jednak tylko na przesunięcie się przed Leclerca.
Na półmetku sesji Robert Kubica utrzymywał przedostatnią pozycję, mając za sobą George'a Russella. Jego przewaga nad Brytyjczykiem nie była już jednak tak duża jak po pierwszym treningu. Haas badał z kolei podejrzaną usterkę w bolidzie Grosjeana. Na nierównościach przed pierwszym zakrętem doszło do oberwania prawej części przedniego skrzydła. Do pracy zabierał się Kwiat, który na początku otrzymał polecenie ostrożnego obchodzenia się z aktywacją DRS. Na uwagę zasługiwało tempo McLarena - Norris i Sainz plasowali się w czołowej dziesiątce, z niewielką stratą do kierowców fabrycznej stajni Renault. W strefie pomiaru prędkości brylowali kierowcy korzystający z bolidów napędzanych silnikami Ferrari: Giovinazzi (323,7 km/h), Vettel i Leclerc.
Bliżej finałowych 30 minut zespoły zaczęły skupiać swą uwagę na dłuższych przejazdach. Przełożyło się to na czasy okrążeń - tempo spadło o kilka sekund. Wkrótce okazało się jednak, że przygotowań do wyścigu nie wykona Leclerc. 21-latek opuścił kokpit SF90 i udał się do jednostki gościnnej Ferrari. Kilka minut później włoski zespół ogłosił, iż problemem jest związany z układem chłodzenia. "Nic poważnego - kierujemy się ostrożnością i sprawdzamy cały system aby uniknąć jakichkolwiek poważniejszych uszkodzeń" - zakomunikowało Ferrari. Czołówka oceniała twarde opony, które ze względu na wysoką szorstkość nawierzchni mogły okazać się w Chinach dobrym wyborem na wyścig.
W ostatnich minutach Bottas dodawał do swego dorobku kolejne okrążenia na "białych" Pirelli PZero, podczas gdy Verstappen otrzymał do bolidu twarde ogumienie. Vettel przejechał piętnaście okrążeń na pośredniej mieszance, ale w końcówce także otrzymał zadanie zebrania danych na bardziej trwałym ogumieniu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:33,330 | 37 | |||
2 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF90 | 1:33,357 | 0,027 | 0,027 | 33 | |
3 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB15 | 1:33,551 | 0,221 | 0,194 | 29 | |
4 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:34,037 | 0,707 | 0,486 | 32 | |
5 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.19 | 1:34,096 | 0,766 | 0,059 | 21 | |
6 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL34 | 1:34,141 | 0,811 | 0,045 | 36 | |
7 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF90 | 1:34,158 | 0,828 | 0,017 | 13 | |
8 | Lando Norris (4) | McLaren MCL34 | 1:34,296 | 0,966 | 0,138 | 38 | |
9 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.19 | 1:34,336 | 1,006 | 0,040 | 32 | |
10 | Pierre Gasly (10) | Red Bull RB15 | 1:34,455 | 1,125 | 0,119 | 32 | |
11 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C38 | 1:34,551 | 1,221 | 0,096 | 33 | |
12 | Alexander Albon (23) | Toro Rosso STR14 | 1:34,634 | 1,304 | 0,083 | 37 | |
13 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR14 | 1:34,694 | 1,364 | 0,060 | 20 | |
14 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP19 | 1:34,779 | 1,449 | 0,085 | 37 | |
15 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP19 | 1:34,784 | 1,454 | 0,005 | 35 | |
16 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-19 | 1:34,788 | 1,458 | 0,004 | 34 | |
17 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-19 | 1:35,704 | 2,374 | 0,916 | 32 | |
18 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C38 | 1:35,914 | 2,584 | 0,210 | 40 | |
19 | Robert Kubica (88) | Williams FW42 | 1:36,121 | 2,791 | 0,207 | 38 | |
20 | George Russell (63) | Williams FW42 | 1:36,229 | 2,899 | 0,108 | 35 |
107% najlepszego czasu: 1:39,863