Przedsezonowe testy zostaną zredukowane w 2020 roku
Zespoły uzgodniły również rezygnację z sesji między wyścigami.
29.08.1911:50
1063wyświetlenia
Embed from Getty Images
Auto Motor und Sport informuje, że zespoły Formuły 1 oraz FIA ustaliły redukcję dni testowych w sezonie 2020.
Zgodnie z zapowiedziami sprzed Grand Prix Węgier, zimowe przygotowania do przyszłorocznych mistrzostw będą liczyły łącznie sześć dni. Ekipy zorganizują dwie sesje po trzy dni każda w terminach 19-21 oraz 26-28 lutego. Jazdy tak jak w poprzednich latach powinny odbywać się na Circuit de Catalunya, lecz póki co nie udało się zawrzeć oficjalnego porozumienia w tej sprawie.
Inne istotne zmiany dotyczące testów to likwidacja dwóch sesji w trakcie trwania mistrzostw. Ekipom szczególnie zależało na zrezygnowaniu z tych jazd, ponieważ kalendarz Grand Prix w 2020 roku będzie liczył rekordowe dwadzieścia dwa wyścigi.
W tej sytuacji stratne będzie Pirelli, które zostanie pozbawione dodatkowych dni do pracy nad ogumieniem. W ramach rekompensaty włoski producent ma dostać po sezonie trzydniowe testy w Abu Zabi, które aktualnie trwają dzień krócej. Przeszkodą dla koncernu będzie jednak przepis o obowiązkowym zagospodarowaniu dwóch jazd dla młodych kierowców.
Auto Motor und Sport informuje, że zespoły Formuły 1 oraz FIA ustaliły redukcję dni testowych w sezonie 2020.
Zgodnie z zapowiedziami sprzed Grand Prix Węgier, zimowe przygotowania do przyszłorocznych mistrzostw będą liczyły łącznie sześć dni. Ekipy zorganizują dwie sesje po trzy dni każda w terminach 19-21 oraz 26-28 lutego. Jazdy tak jak w poprzednich latach powinny odbywać się na Circuit de Catalunya, lecz póki co nie udało się zawrzeć oficjalnego porozumienia w tej sprawie.
Inne istotne zmiany dotyczące testów to likwidacja dwóch sesji w trakcie trwania mistrzostw. Ekipom szczególnie zależało na zrezygnowaniu z tych jazd, ponieważ kalendarz Grand Prix w 2020 roku będzie liczył rekordowe dwadzieścia dwa wyścigi.
W tej sytuacji stratne będzie Pirelli, które zostanie pozbawione dodatkowych dni do pracy nad ogumieniem. W ramach rekompensaty włoski producent ma dostać po sezonie trzydniowe testy w Abu Zabi, które aktualnie trwają dzień krócej. Przeszkodą dla koncernu będzie jednak przepis o obowiązkowym zagospodarowaniu dwóch jazd dla młodych kierowców.