Bottas najszybszy również w drugim treningu
Jednak w końcówce sesji Fin zaliczył kraksę z Romainem Grosjeanem
29.11.1915:31
3630wyświetlenia
Embed from Getty Images
Druga jakże ważna sesja treningowa w Abu Zabi rozpoczęła się jeszcze przy świetle dziennym. Mało kto zwlekał z wyjazdem an tor, gdyż to właśnie teraz można było poznać warunki, jaki będą w jutrzejszych kwalifikacjach, oraz niedzielnym wyścigu.
Co ciekawe kierowcy wyjechali na pośrednich i twardych oponach, więc postanowili sprawdzić ogumienie na wyścig. Nikt nie zdecydował się na wyjazd na miękkich oponach poza kierowcami Williamsa. Na pośrednim ogumieniu najlepiej spisał się Verstappen, wykręcając czas 1:37,145. Tymczasem pierwszym poważnym zawodnikiem na miękkich oponach był Leclerc. Co ciekawe po dwóch sektorach jego czas nie był lepszy od Verstappena, a w trzecim Monakijczyk uderzył w bandy bokiem samochodu, po czym powoli wrócił do garażu.
Nie tylko Leclerc miał problemy w trzecim sektorze. Również Bottas zaliczył obcierkę, jednak mniej brzemienną w skutkach i dokończył okrążenie, wskakując na czoło tabeli z wynikiem 1:36,256. Hamilton pomimo braku błędów był wolniejszy o niemal 0,4 sekundy. Nieco wolniejszy był Vettel, a Red Bull zdecydowanie nie zachowywał się idealnie na czerwonych Pirelli.
Trzeci sektor był dziś niezwykle zdradliwy i kolejną ofiarą był Giovinazzi. Kierowca Alfy Romeo obrócił się, ale na szczęście uniknął uderzenia w bariery. Leclerc wyjechał na jeszcze jeden przejazd na miękkich oponach, jego samochód ostatecznie był zdolny do dalszej jazdy. Kierowca Ferrari wskoczył za Hamiltona, który zdołał jeszcze nieco poprawić swój wynik.
Przejazdy symulujące wyścig odbywały się dziś głównie na miękkich oponach. Tym razem jednak nie wydarzyły się dramaty. Kierowcy podeszli zdecydowanie ostrożniej do jazdy z pełnym bakiem. Wyłączając Grosjeana, który zderzył się z Bottasem po drugiej długiej prostej. Wypadek kompletnie do uniknięcia. Samochody pozostawiły wiele szczątków na torze, co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi.
Po ponownym wywieszeniu zielonej flagi kierowcy spróbowali jeszcze wyjazdów na twardych i pośrednich mieszankach.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho
Druga jakże ważna sesja treningowa w Abu Zabi rozpoczęła się jeszcze przy świetle dziennym. Mało kto zwlekał z wyjazdem an tor, gdyż to właśnie teraz można było poznać warunki, jaki będą w jutrzejszych kwalifikacjach, oraz niedzielnym wyścigu.
Co ciekawe kierowcy wyjechali na pośrednich i twardych oponach, więc postanowili sprawdzić ogumienie na wyścig. Nikt nie zdecydował się na wyjazd na miękkich oponach poza kierowcami Williamsa. Na pośrednim ogumieniu najlepiej spisał się Verstappen, wykręcając czas 1:37,145. Tymczasem pierwszym poważnym zawodnikiem na miękkich oponach był Leclerc. Co ciekawe po dwóch sektorach jego czas nie był lepszy od Verstappena, a w trzecim Monakijczyk uderzył w bandy bokiem samochodu, po czym powoli wrócił do garażu.
Nie tylko Leclerc miał problemy w trzecim sektorze. Również Bottas zaliczył obcierkę, jednak mniej brzemienną w skutkach i dokończył okrążenie, wskakując na czoło tabeli z wynikiem 1:36,256. Hamilton pomimo braku błędów był wolniejszy o niemal 0,4 sekundy. Nieco wolniejszy był Vettel, a Red Bull zdecydowanie nie zachowywał się idealnie na czerwonych Pirelli.
Trzeci sektor był dziś niezwykle zdradliwy i kolejną ofiarą był Giovinazzi. Kierowca Alfy Romeo obrócił się, ale na szczęście uniknął uderzenia w bariery. Leclerc wyjechał na jeszcze jeden przejazd na miękkich oponach, jego samochód ostatecznie był zdolny do dalszej jazdy. Kierowca Ferrari wskoczył za Hamiltona, który zdołał jeszcze nieco poprawić swój wynik.
Przejazdy symulujące wyścig odbywały się dziś głównie na miękkich oponach. Tym razem jednak nie wydarzyły się dramaty. Kierowcy podeszli zdecydowanie ostrożniej do jazdy z pełnym bakiem. Wyłączając Grosjeana, który zderzył się z Bottasem po drugiej długiej prostej. Wypadek kompletnie do uniknięcia. Samochody pozostawiły wiele szczątków na torze, co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi.
Po ponownym wywieszeniu zielonej flagi kierowcy spróbowali jeszcze wyjazdów na twardych i pośrednich mieszankach.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:36,256 | 29 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:36,566 | 0,310 | 0,310 | 33 | |
3 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF90 | 1:36,642 | 0,386 | 0,076 | 30 | |
4 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF90 | 1:36,691 | 0,435 | 0,049 | 28 | |
5 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB15 | 1:36,807 | 0,551 | 0,116 | 30 | |
6 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB15 | 1:37,288 | 1,032 | 0,481 | 30 | |
7 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-19 | 1:37,601 | 1,345 | 0,313 | 17 | |
8 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP19 | 1:37,637 | 1,381 | 0,036 | 32 | |
9 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR14 | 1:37,651 | 1,395 | 0,014 | 34 | |
10 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR14 | 1:37,770 | 1,514 | 0,119 | 36 | |
11 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL34 | 1:37,834 | 1,578 | 0,064 | 32 | |
12 | Lando Norris (4) | McLaren MCL34 | 1:37,918 | 1,662 | 0,084 | 32 | |
13 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP19 | 1:37,985 | 1,729 | 0,067 | 32 | |
14 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-19 | 1:38,080 | 1,824 | 0,095 | 31 | |
15 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.19 | 1:38,122 | 1,866 | 0,042 | 29 | |
16 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.19 | 1:38,400 | 2,144 | 0,278 | 26 | |
17 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C38 | 1:38,415 | 2,159 | 0,015 | 30 | |
18 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C38 | 1:38,464 | 2,208 | 0,049 | 32 | |
19 | George Russell (63) | Williams FW42 | 1:39,512 | 3,256 | 1,048 | 32 | |
20 | Robert Kubica (88) | Williams FW42 | 1:40,455 | 4,199 | 0,943 | 32 |
107% najlepszego czasu: 1:42,993