British American Tobacco poszerzy współpracę z McLarenem

Zak Brown zapowiada zmiany w malowaniu bolidów na sezon 2020.
29.11.1912:25
Mateusz Szymkiewicz
1129wyświetlenia
Embed from Getty Images

British American Tobacco potwierdziło rozszerzenie współpracy z McLarenem od sezonu 2020, która obejmie m.in. program startów zespołu w serii IndyCar.

Gigant z branży tytoniowej został sponsorem stajni z Woking przed startem tegorocznych zmagań. Na bolidach MCL34 widnieją loga fundacji A Better Tomorrow, której zadaniem jest promowanie alternatyw dla papierosów. Współpraca przewiduje jednak reklamowanie innych inicjatyw w zależności od rynku, tak jak to było m.in. w Bahrajnie, gdzie BAT promował markę e-papierosów Vype.

Jak potwierdzono w Abu Zabi, partnerstwo McLarena z British American Tobacco zostanie rozszerzone od sezonu 2020. Nowa umowa przewiduje większy wkład finansowy koncernu, a także wspieranie programu startów brytyjskiej stajni w IndyCar. Loga związane z BAT mają być obecne na sekcjach bocznych, systemie Halo oraz przednim skrzydle.

Dyrektor McLaren Racing - Zak Brown, zapowiada zmiany w malowaniu zespołu od 2020 roku. Projekt naszego bolidu, który nie zostanie zaprezentowany do lutego, wygląda całkiem wyjątkowo. Myślę, że spodoba wam się to jak wygląda nasz samochód z różnymi kategoriami, które BAT będzie z nami promować. Nie chcę jednak niczego zdradzić przed debiutem. Powiem tylko tyle, że będzie to wyglądało imponująco, a także będziecie w stanie dostrzec to na torze.

Amerykanin potwierdził jednak, że McLaren pozostanie przy legendarnych barwach papaya orange. BAT jest naszym największym partnerem, ale zawsze pozostaniemy przy naszych kolorach papaya. To nasz sposób na uhonorowanie historii McLarena - dodał Brown.

Z kolei Kingsley Wheaton, szef marketingu British American Tobacco, zaprzecza, jakoby rozszerzenie współpracy od 2020 roku było pierwszym krokiem do zostania tytularnym sponsorem McLarena. Nie mamy aspiracji, by zostać tytularnym partnerem. Jesteśmy zadowoleni z aktualnej sytuacji. Wynika to z natury naszej współpracy, ze względu na zmianę sytuacji z zakazem promowania wyrobów tytoniowych. Chodzi tu o technologię, nasze innowacje oraz marki. Jesteśmy bardzo szczęśliwi z tego gdzie dzisiaj się znajdujemy.