Vettel z pierwszym czasem do przerwy piątego dnia testów
Poranna sesja stała pod znakiem wilgotnego toru i licznych wizyt na poboczu.
27.02.2013:01
2776wyświetlenia
Embed from Getty Images
Sebastian Vettel widnieje na czele tabeli do przerwy piątego dnia zimowych testów. Niemiec uzyskał czas 1:16,841 na ogumieniu Pirelli C5, a także może poszczycić się największym przebiegiem.
Pierwsze dwie godziny jazd odbywały się na przejściowych oponach. Circuit de Catalunya bardzo wolno przesychało po nocnych opadach deszczu, co mocno ograniczyło aktywność kierowców na torze. Ponadto byliśmy świadkami wielu wizyt w żwirowych pułapkach, które trzykrotnie wymagały wywieszenia czerwonych flag.
Vettel, który legitymuje się najlepszym czasem i przebiegiem 49. okrążeń, tuż po godzinie dwunastej obrócił swoje Ferrari w piątym wirażu. Niemiec musiał wkręcić swój bolid na wysokie obroty, żeby wydostać się ze żwiru. W rezultacie kierowca mocno zabrudził tor i konieczne było przerwanie sesji. Mimo to incydent w żaden sposób nie wpłynął na formę kierowcy, który tuż przed przerwą na lunch popisał się najlepszym wynikiem, póki co jedynym tego dnia poniżej bariery 1:17.
Drugi jest Lance Stroll w Racing Point, natomiast trzeci Nicholas Latifi, który jako jeden z pierwszych wylądował na poboczu, przeceniając swoje możliwości w Williamsie FW43 na mokrym torze. Czwarty czas należy do Lando Norrisa z McLarena, natomiast piąty do Maksa Verstappena. Holender dwukrotnie się dziś obrócił, najpierw w szykanie przed wyjściem na prostą startową, natomiast około godziny 11:30 w piątym zakręcie. Kierowca Red Bulla ugrzązł w żwirowej pułapce, co wymagało interwencji porządkowych. Mimo to po szybkiej inspekcji bolid RB16 powrócił jeszcze do akcji.
Szósty plasuje się Valtteri Bottas, który podobnie jak Verstappen wypadł w piątym zakręcie, lecz był w stanie kontynuować jazdę. Siódmy jest Esteban Ocon z Renault, siódmy Kevin Magnussen w Haasie, a dziewiąty Antonio Giovinazzi. Kierowca Alfy Romeo tuż po jedenastej był sprawcą pierwszej czerwonej flagi, po tym, jak stracił kontrolę nad tyłem bolidu między trzecim a czwartym zakrętem. Włoch uszkodził tylne skrzydło C39, lecz był w stanie wrócić do garażu. Przerwanie sesji było następstwem rozrzuconego żwiru po torze. Tabelę zamyka Pierre Gasly w AlphaTauri AT01, który do przerwy na lunch koncentrował się na symulacji wyścigu.
Po południu dojdzie do roszad w Mercedesie, Red Bullu oraz Renault. Do kokpitów wskoczą odpowiednio Lewis Hamilton, Alexander Albon oraz Daniel Ricciardo.
Opony, na których uzyskano najlepsze rezultaty: C2 (Gasly, Norris, Verstappen), C3 (Stroll, Bottas, Magnussen, Giovinazzi), C4 (Latifi, Ocon), C5 (Vettel).
Sebastian Vettel widnieje na czele tabeli do przerwy piątego dnia zimowych testów. Niemiec uzyskał czas 1:16,841 na ogumieniu Pirelli C5, a także może poszczycić się największym przebiegiem.
Pierwsze dwie godziny jazd odbywały się na przejściowych oponach. Circuit de Catalunya bardzo wolno przesychało po nocnych opadach deszczu, co mocno ograniczyło aktywność kierowców na torze. Ponadto byliśmy świadkami wielu wizyt w żwirowych pułapkach, które trzykrotnie wymagały wywieszenia czerwonych flag.
Vettel, który legitymuje się najlepszym czasem i przebiegiem 49. okrążeń, tuż po godzinie dwunastej obrócił swoje Ferrari w piątym wirażu. Niemiec musiał wkręcić swój bolid na wysokie obroty, żeby wydostać się ze żwiru. W rezultacie kierowca mocno zabrudził tor i konieczne było przerwanie sesji. Mimo to incydent w żaden sposób nie wpłynął na formę kierowcy, który tuż przed przerwą na lunch popisał się najlepszym wynikiem, póki co jedynym tego dnia poniżej bariery 1:17.
Drugi jest Lance Stroll w Racing Point, natomiast trzeci Nicholas Latifi, który jako jeden z pierwszych wylądował na poboczu, przeceniając swoje możliwości w Williamsie FW43 na mokrym torze. Czwarty czas należy do Lando Norrisa z McLarena, natomiast piąty do Maksa Verstappena. Holender dwukrotnie się dziś obrócił, najpierw w szykanie przed wyjściem na prostą startową, natomiast około godziny 11:30 w piątym zakręcie. Kierowca Red Bulla ugrzązł w żwirowej pułapce, co wymagało interwencji porządkowych. Mimo to po szybkiej inspekcji bolid RB16 powrócił jeszcze do akcji.
Szósty plasuje się Valtteri Bottas, który podobnie jak Verstappen wypadł w piątym zakręcie, lecz był w stanie kontynuować jazdę. Siódmy jest Esteban Ocon z Renault, siódmy Kevin Magnussen w Haasie, a dziewiąty Antonio Giovinazzi. Kierowca Alfy Romeo tuż po jedenastej był sprawcą pierwszej czerwonej flagi, po tym, jak stracił kontrolę nad tyłem bolidu między trzecim a czwartym zakrętem. Włoch uszkodził tylne skrzydło C39, lecz był w stanie wrócić do garażu. Przerwanie sesji było następstwem rozrzuconego żwiru po torze. Tabelę zamyka Pierre Gasly w AlphaTauri AT01, który do przerwy na lunch koncentrował się na symulacji wyścigu.
Po południu dojdzie do roszad w Mercedesie, Red Bullu oraz Renault. Do kokpitów wskoczą odpowiednio Lewis Hamilton, Alexander Albon oraz Daniel Ricciardo.
Opony, na których uzyskano najlepsze rezultaty: C2 (Gasly, Norris, Verstappen), C3 (Stroll, Bottas, Magnussen, Giovinazzi), C4 (Latifi, Ocon), C5 (Vettel).
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas | Strata | Odstęp |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | 145 | 1:16,841 | |||
2 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri Honda AT01 | 139 | 1:17,066 | 0,225 | 0,225 | |
3 | Lance Stroll (18) | Racing Point Mercedes RP20 | 130 | 1:17,118 | 0,277 | 0,052 | |
4 | Nicholas Latifi (6) | Williams Mercedes FW43 | 160 | 1:17,313 | 0,472 | 0,195 | |
5 | Lando Norris (4) | McLaren Renault MCL35 | 113 | 1:17,573 | 0,732 | 0,260 | |
6 | Max Verstappen (33) | Red Bull Honda RB16 | 31 | 1:17,738 | 0,897 | 0,165 | |
7 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 | 47 | 1:17,985 | 1,144 | 0,247 | |
8 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 37 | 1:18,013 | 1,172 | 0,028 | |
9 | Kevin Magnussen (20) | Haas Ferrari VF-20 | 111 | 1:18,225 | 1,384 | 0,212 | |
10 | Alexander Albon (23) | Red Bull Honda RB16 | 61 | 1:18,393 | 1,552 | 0,168 | |
11 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 59 | 1:18,395 | 1,554 | 0,002 | |
12 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo Ferrari C39 | 92 | 1:19,670 | 2,829 | 1,275 | |
13 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 | 14 | 1:22,425 | 5,584 | 2,755 |