Vettel utrzymał się na czele piątego dnia zimowych testów
Mercedes z kolejną poważną awarią silnika, tym razem w bolidzie Hamiltona.
27.02.2018:03
3289wyświetlenia
Embed from Getty Images
Sebastian Vettel utrzymał się na czele tabeli piątego dnia zimowych testów z czasem uzyskanym tuż przed przerwą na lunch. Dzisiejsze jazdy rozpoczęły się na mokrym torze i dopiero około godziny jedenastej pierwsi kierowcy wyjeżdżali na oponach pozbawionych bieżnika.
Niemiec przejechał dziś 145 okrążeń, a swój najlepszy rezultat 1:16,841 uzyskał na oponach Pirelli C5. Dla kierowcy Ferrari był to bezproblemowy dzień, choć podczas porannej części zajęć wypadł z toru w piątym zakręcie. Vettel był jednak w stanie wydostać się ze żwiru i po krótkiej inspekcji SF1000 wrócić do akcji.
Drugi wynik należy do Pierre'a Gasly, który pod koniec sesji wykonał symulację kwalifikacji i stracił na oponach C5 tylko 0,225 sekundy do Vettela. Kierowca AlphaTauri zrealizował bardzo zróżnicowany program, rano koncentrując się na tempie wyścigowym. Trzeci jest Lance Stroll z Racing Point, który w ostatnich godzinach sprawdzał osiągi RP20 z większym poziomem paliwa oraz na twardszym ogumieniu, prezentując bardzo podobne tempo do Ferrari w identycznych warunkach. Czy to Racing Point jest tak mocne, czy może to Ferrari aż tak bardzo kryje się ze swoimi osiągami?
Jako czwarty w tabeli zakończył dzień Nicholas Latifi z Williamsa. Kanadyjczyk wreszcie zaliczył bezproblemowy dzień, będąc najbardziej aktywnym kierowcą na torze z przebiegiem 160 okrążeń Circuit de Catalunya. Piąty czas należy do Lando Norrisa, natomiast szósty do Maksa Verstappena, który pracował z Red Bullem rano. Holender był sprawcą jednej z czerwonych flag, po tym, jak wypadł z toru w piątym zakręcie. Po południu stery RB16 przejął Alexander Albon z dziesiątym wynikiem.
Siódme miejsce zajął Valtteri Bottas, który także miał małą przygodę na poboczu piątego wirażu. Po przerwie na lunch realizację programu Mercedesa przejął Lewis Hamilton, który po czternastu okrążeniach zatrzymał W11 na torze przez kolejną awarię silnika. Zespół przed godziną siedemnastą potwierdził, że wystąpiły problemy z ciśnieniem oleju i system zdecydował się odciąć zapłon. Brytyjczyk nie wrócił już na tor i zakończył piąty dzień z najgorszym czasem okrążenia.
Na ósmej pozycji w tabeli widnieje Esteban Ocon, który współpracował z Renault podczas pierwszej części dnia. Po południu do kokpitu R.S.20 wskoczył Daniel Ricciardo z jedenastym rezultatem. Dziewiąty jest Kevin Magnussen w Haasie, który także ma za sobą spokojny dzień i 111 okrążeń na koncie. Z dwunastym wynikiem legitymuje się Antonio Giovinazzi, który dwie godziny przed lunchem spowodował pierwszą czerwoną flagę. Włoch wypadł z toru między trzecim i czwartym zakrętem, niszcząc tylne skrzydło Alfy Romeo C39. Finalnie uszkodzenia samochodu był większe niż się wydawało, ponieważ Giovinazzi wrócił do akcji dopiero przed godziną szesnastą.
Opony, na których uzyskano najlepsze rezultaty: C2 (Norris, Verstappen, Albon), C3 (Stroll, Bottas, Magnussen, Ricciardo, Giovinazzi, Hamilton), C4 (Latifi, Ocon), C5 (Vettel, Gasly).
Sebastian Vettel utrzymał się na czele tabeli piątego dnia zimowych testów z czasem uzyskanym tuż przed przerwą na lunch. Dzisiejsze jazdy rozpoczęły się na mokrym torze i dopiero około godziny jedenastej pierwsi kierowcy wyjeżdżali na oponach pozbawionych bieżnika.
Niemiec przejechał dziś 145 okrążeń, a swój najlepszy rezultat 1:16,841 uzyskał na oponach Pirelli C5. Dla kierowcy Ferrari był to bezproblemowy dzień, choć podczas porannej części zajęć wypadł z toru w piątym zakręcie. Vettel był jednak w stanie wydostać się ze żwiru i po krótkiej inspekcji SF1000 wrócić do akcji.
Drugi wynik należy do Pierre'a Gasly, który pod koniec sesji wykonał symulację kwalifikacji i stracił na oponach C5 tylko 0,225 sekundy do Vettela. Kierowca AlphaTauri zrealizował bardzo zróżnicowany program, rano koncentrując się na tempie wyścigowym. Trzeci jest Lance Stroll z Racing Point, który w ostatnich godzinach sprawdzał osiągi RP20 z większym poziomem paliwa oraz na twardszym ogumieniu, prezentując bardzo podobne tempo do Ferrari w identycznych warunkach. Czy to Racing Point jest tak mocne, czy może to Ferrari aż tak bardzo kryje się ze swoimi osiągami?
Jako czwarty w tabeli zakończył dzień Nicholas Latifi z Williamsa. Kanadyjczyk wreszcie zaliczył bezproblemowy dzień, będąc najbardziej aktywnym kierowcą na torze z przebiegiem 160 okrążeń Circuit de Catalunya. Piąty czas należy do Lando Norrisa, natomiast szósty do Maksa Verstappena, który pracował z Red Bullem rano. Holender był sprawcą jednej z czerwonych flag, po tym, jak wypadł z toru w piątym zakręcie. Po południu stery RB16 przejął Alexander Albon z dziesiątym wynikiem.
Siódme miejsce zajął Valtteri Bottas, który także miał małą przygodę na poboczu piątego wirażu. Po przerwie na lunch realizację programu Mercedesa przejął Lewis Hamilton, który po czternastu okrążeniach zatrzymał W11 na torze przez kolejną awarię silnika. Zespół przed godziną siedemnastą potwierdził, że wystąpiły problemy z ciśnieniem oleju i system zdecydował się odciąć zapłon. Brytyjczyk nie wrócił już na tor i zakończył piąty dzień z najgorszym czasem okrążenia.
Na ósmej pozycji w tabeli widnieje Esteban Ocon, który współpracował z Renault podczas pierwszej części dnia. Po południu do kokpitu R.S.20 wskoczył Daniel Ricciardo z jedenastym rezultatem. Dziewiąty jest Kevin Magnussen w Haasie, który także ma za sobą spokojny dzień i 111 okrążeń na koncie. Z dwunastym wynikiem legitymuje się Antonio Giovinazzi, który dwie godziny przed lunchem spowodował pierwszą czerwoną flagę. Włoch wypadł z toru między trzecim i czwartym zakrętem, niszcząc tylne skrzydło Alfy Romeo C39. Finalnie uszkodzenia samochodu był większe niż się wydawało, ponieważ Giovinazzi wrócił do akcji dopiero przed godziną szesnastą.
Opony, na których uzyskano najlepsze rezultaty: C2 (Norris, Verstappen, Albon), C3 (Stroll, Bottas, Magnussen, Ricciardo, Giovinazzi, Hamilton), C4 (Latifi, Ocon), C5 (Vettel, Gasly).
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas | Strata | Odstęp |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | 145 | 1:16,841 | |||
2 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri Honda AT01 | 139 | 1:17,066 | 0,225 | 0,225 | |
3 | Lance Stroll (18) | Racing Point Mercedes RP20 | 130 | 1:17,118 | 0,277 | 0,052 | |
4 | Nicholas Latifi (6) | Williams Mercedes FW43 | 160 | 1:17,313 | 0,472 | 0,195 | |
5 | Lando Norris (4) | McLaren Renault MCL35 | 113 | 1:17,573 | 0,732 | 0,260 | |
6 | Max Verstappen (33) | Red Bull Honda RB16 | 31 | 1:17,738 | 0,897 | 0,165 | |
7 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 | 47 | 1:17,985 | 1,144 | 0,247 | |
8 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 37 | 1:18,013 | 1,172 | 0,028 | |
9 | Kevin Magnussen (20) | Haas Ferrari VF-20 | 111 | 1:18,225 | 1,384 | 0,212 | |
10 | Alexander Albon (23) | Red Bull Honda RB16 | 61 | 1:18,393 | 1,552 | 0,168 | |
11 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 59 | 1:18,395 | 1,554 | 0,002 | |
12 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo Ferrari C39 | 92 | 1:19,670 | 2,829 | 1,275 | |
13 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 | 14 | 1:22,425 | 5,584 | 2,755 |