Ocon tłumaczy dużą stratę do Ricciardo w Q2
Francuz uważa, iż wynikła ona z braku możliwości jazdy w cieniu aerodynamicznym.
05.07.2011:36
591wyświetlenia
Embed from Getty Images
Esteban Ocon przypuszcza, że duża różnica czasowa dzieląca go w kwalifikacjach od Daniela Ricciardo była wynikiem braku możliwości jazdy w cieniu aerodynamicznym.
Ocon odpadł z czasówki na etapie Q2, podczas gdy jego zespołowy partner awansował do finałowego bloku z wynikiem lepszym o sześć dziesiątych sekundy.
Po zakończeniu sobotniej rywalizacji Francuz stwierdził, że stracił 0,4s, ponieważ na szybkim kółku nie miał przed sobą innego bolidu, który dałby mu szansę skorzystania z cienia aero.
Szef działu sportów motorowych Mercedesa - Toto Wolff szacuje, że w zależności od kierunku wiatru jazda w cieniu aerodynamicznym mogła dać zysk nawet trzech dziesiątych sekundy na okrążeniu.
Esteban Ocon przypuszcza, że duża różnica czasowa dzieląca go w kwalifikacjach od Daniela Ricciardo była wynikiem braku możliwości jazdy w cieniu aerodynamicznym.
Ocon odpadł z czasówki na etapie Q2, podczas gdy jego zespołowy partner awansował do finałowego bloku z wynikiem lepszym o sześć dziesiątych sekundy.
Po zakończeniu sobotniej rywalizacji Francuz stwierdził, że stracił 0,4s, ponieważ na szybkim kółku nie miał przed sobą innego bolidu, który dałby mu szansę skorzystania z cienia aero.
Jazda w cieniu daje o wiele większe korzyści niż wtedy, gdy poprzednio ścigałem się w F1. Wydaje mi się, że gdybyśmy lepiej to rozegrali, to prawdopodobnie także wykręciłbym lepszy czas- przyznał kierowca stajni z Enstone.
Szef działu sportów motorowych Mercedesa - Toto Wolff szacuje, że w zależności od kierunku wiatru jazda w cieniu aerodynamicznym mogła dać zysk nawet trzech dziesiątych sekundy na okrążeniu.
W naszym zespole stosujemy system naprzemienny. Dzisiaj to Lewis podejmował decyzję i z tego względu na torze jako pierwszy pojawił się Valtteri-przypomniał Austriak .