Ferrari chce odwołać się od decyzji o reprymendzie dla Racing Point

W tle pojawia się spór o system tokenów rozwojowych na sezon 2021.
30.08.2019:25
Nataniel Piórkowski
1955wyświetlenia


Ferrari poinformowało FIA o zamiarze odwołania się od decyzji sędziów o nałożeniu reprymendy na Racing Point w związku wykorzystaniem kontrowersyjnych wlotów chłodzenia hamulców podczas GP Belgii.

Można traktować to jako potwierdzenie dążeń Scuderii do wyjaśnienia przed Międzynarodowym Trybunałem Apelacyjnym FIA kwestii orzeczenia oficjeli FIA w sprawie protestów wnoszonych przy okazji pierwszych wyścigów sezonu przez team Renault.

W dokumencie opublikowanym przy okazji GP 70-lecia sędziowie uznali, że Racing Point nie przestrzegało przepisów sportowych projektując wloty chłodzenia hamulców na sezon 2020 wzorowane bezpośrednio na tych, z których w 2019 roku korzystał Mercedes.

W orzeczeniu stwierdzono jednak, że wloty należy traktować jako legalne. Zespół może korzystać z nich w pozostałych wyścigach tegorocznej kampanii, ale każde ich użycie będzie pociągało za sobą wydanie kolejnej reprymendy.

Ferrari jako jedyny zespół nadal uważa, że kara nałożona na Racing Point - odjęcie 15 punktów z tabeli konstruktorów oraz 400 tysięcy euro grzywny - jest zbyt łagodna.

W tle działań stajni z Maranello pojawia się także temat systemu tokenów rozwojowych na sezon 2021. Zgodnie z regulaminem każda ze stajni może wskazać dwa obszary bolidu, które będzie chciała udoskonalić przed kolejną edycją mistrzostw świata.

Luka w przepisach zezwala jednak zespołom klienckim, które korzystają obecnie z części z sezonu 2019 na wykorzystanie komponentów w specyfikacji 2020, używanych obecnie przez zespoły partnerskie, bez poświęcania własnych tokenów. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Pojawiają się opinie o tym, iż rywale Racing Point szczególnie obawiają się scenariusza, w którym team z Silverstone podejmie decyzję o zastosowaniu w przyszłorocznym bolidzie radykalnego projektu tylnego zawieszenia Mercedesa.

Przy okazji prezentacji bolidu W11 dyrektor techniczny Srebrnych Strzał - James Allison, powiedział: Nowe tylne zawieszenie jest niezwykle śmiałym projektem. Zastosowaliśmy zupełnie nową geometrię, która daje nam większe możliwości aerodynamiczne i pozwala na uzyskanie wyższego docisku.